וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך זמן קצר מערכות גופו קרסו": גבר בן 70 מת מסיבוכי השפעת

הגבר הגיע לבית החולים סורוקה עם תסמינים של המחלה וקיבל טיפול רפואי ואולם גופו קרס תוך זמן קצר ומותו נקבע. בבית החולים מאושפזים עדיין שלושה מטופלים במצב קשה שמאובחנים בשפעת ביחידה לטיפול נמרץ. בכך עלה מספר הקורבנות בגל הנוכחי ל-18

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

גבר בן 70 מת הבוקר (חמישי) בבית החולים סורוקה מסיבוכי מחלת השפעת. הגבר הגיע עם תסמינים של המחלה ומבית החולים נמסר כי "תוך פרק זמן קצר מערכות גופו קרסו באופן פתאומי, למרות הטיפול הרפואי אותו קיבל". במרכז הרפואי סורוקה מאושפזים נכון לעכשיו שלושה מטופלים שמאובחנים בשפעת במצב קשה ביחידות לטיפול נמרץ. עם מותו של תושב הצפון עלה מספר קורבנות המחלה מתחילת העונה ל-23.

רק לפני שלושה ימים מתה חולת שפעת בת 54 במרכז הרפואי כרמל בחיפה. החולה, תושבת הצפון, הגיעה אתמול לבית החולים במצב קשה, אובחנה בדלקת לבבית וצונתרה בדחיפות. למרות מאמצי ההחייאה, הצוות הרפואי קבע את מותה.

פינוי הפצועים מתאונת הדרכים בצומת הרוחות, בית חולים סורוקה באר שבע. 15 בפברואר 2017. בני בן סימון
מערכות גופו קרסו תוך זמן קצר סורוקה/בני בן סימון

ביום שישי האחרון נקבע מותו של תינוק כבן שנה בעקבות סיבוך במחלת השפעת. התינוק פונה ללא רוח חיים אל בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם מסרו כי הוא ומשפחתו לא חוסנו והמידע נמסר להורים ולמשרד הבריאות. במקביל, אל בית החולים כרמל הגיעה יולדת בת 38 שאובחנה בשפעת. מהמרכז הרפואי נמסר כי הלידה עברה בהצלחה, והאם ותינוקה הועברה יחד לבידוד ומצבם טוב.

על פי נתוני משרד הבריאות, שפורסמו בשבוע שעבר, 22% מאזרחי ישראל התחסנו מפני שפעת. בקרב על קבוצות הגיל חלה עלייה בשיעור ההתחסנות לעומת שנים קודמות. מדובר בעלייה של 6% בתוך כעשרה ימים בלבד - וזאת ככל הנראה לאור פרסום מקרי התמותה בעקבות המחלה. עוד עולה מהנתונים כי 216 בני אדם אושפזו באורח קשה מתחילת העונה, 58 מתוכם מתחת לגיל 18.

עוד בוואלה!

הזן העמיד, הזינוק בתחלואה והבהלה לחיסונים: מדריך לשפעת

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully