וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהירות 158.6 קמ"ש: הנהג שדרס רוכבי אופניים בשרון מואשם בהמתה בקלות דעת

8.1.2020 / 13:10

יונתן פדידה הואשם בעבירות של המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית, בעקבות התאונה שבה נהרגו יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בשרון לפני כשלושה שבועות. "צריך להכניס אותו אל מאחורי סורג ובריח"

סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: אסף דרורי

כתב אישום הוגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בלוד נגד יונתן פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, בגין דריסתם למוות של יניב לוגסי ותומר ויינשטיין לפני כשלושה שבועות, בעת שרכבו על אופניים סמוך למושב בני ציון שבשרון. הוא הואשם בעבירות של המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

בעוד עו"ד שמעון לוי, שהגיש את כתב האישום מטעם הפרקליטות, ביקש להאריך את מעצרו של הנאשם, הסנגור של פדידה, עו"ד עדי כרמלי, ביקש לשחררו לחלופת מעצר. לבסוף החליט השופט על הארכת מעצרו למשך עשרה ימים, אז יתקיים הדיון הראשון במשפט.

בכתב האישום נטען כי פדידה ערך שינויים ברכבו לצורך הגדלת הספק המנוע, ובשנתיים שקדמו לתאונה נהג פעמים רבות במהירות מופרזת ובאופן מסוכן. בבוקר התאונה, כך נטען, הוא נהג לכיוון מקום עבודתו תחת השפעת קנביס, וכשברשותו 8.48 גרם של הסם. ויינשטיין ולוגסי נסעו בשולי הנתיב הנגדי לנסיעתו, כאשר מימינם מעקה בטיחות. באותה עת, על פי כתב האישום, הוא עקף במהירות גבוהה - 158.6 קמ"ש לפחות - שני כלי רכב ועל כן עבר לנתיב הנגדי, ובשלב מסוים הבחין ברכב שהופיע מולו במרחק קרוב. בעקבות זאת, הוא סטה ימינה בחדות בחזרה לנתיב שבו נסע, אך איבד שליטה על הרכב, סטה שוב לנתיב הנגדי ופגע במעקה הבטיחות. על פי כתב האישום, הרכב הסתחרר ופגע בשני רוכבי האופניים, שנהרגו במקום. לאחר מכן, כך נטען, פדידה השליך את שקית הסמים מרכבו.

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
נדרסו למוות ליד בני ציון. ויינשטיין ולוגסי/צילום מסך, m

כתב האישום הוצג למשפחות לפני תחילת הדיון. קרוביהם של ויינשטיין ולוגסי הביעו תקווה כי פדידה ייענש בחומרה. "כתב האישום מאוד חמור", אמר עידן ויינשטיין, אחיו של תומר ויינשטיין, "אין עוררין שקם פה בן אדם לא נורמטיבי בבוקר, הוריד ראש, לקח רכב מרוץ, נכנס לכביש קטן בין מושבים, לחץ על הגז, נסע על הנתיב השמאלי. עכשיו הולך להיות מוגש כתב האישום. אנשים כמו פדידה צריכים להיכנס מאחורי סורג ובריח. יש פצצות מתקתקות כמו פדידה וצריך ליצור הרתעה".

"אנחנו פה ברגשות מאוד מעורבים", הוסיף מני שפירא, גיסו של יניב לוגסי. "יש לנו נחישות שהוא יקבל את העונש המרבי, שהשופט יראה שאנחנו פה ושימצו את הדין. שני אבות, שתי אלמנות, שישה יתומים, שלא יקרה לאף אחד שוב. צריך להכניס אותו לסורג ובריח עם העונש החמור ביותר", אמר, "הוא לקח כלי רצח ליד, מסומם, והדבר הכי חמור זה שמשעה אחרי שהוא פגע בהם במקום להזעיק עזרה הוא העלים את שקית הסמים".

אלברט, אביו של פדידה, הגיע לבית המשפט אף הוא. "אני מרגיש צער גדול מאוד", אמר.

ספסלי האולם התמלאו בבני שלוש המשפחות - ההרוגים והנאשם, שיושבים בצמוד אחד ליד השני. משפחות ההרוגים קראו לעברו של פדידה "רוצח", ואמו התווכחה איתם.

עוד בוואלה!

הדריסה למוות ביום הכיפורים: הנהג שפגע בבן ה-8 הואשם בהמתה בקלות דעת

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום נגד יונתן פדידה בגין דריסתם למוות של רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בצומת בני ציון, בית משפט מחוזי מרכז, 8 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"התנהגות עבריינית". פדידה/ראובן קסטרו

"הטענה של אמא של יונתן פדידה שזו תאונת דרכים הוא מופרכת", עו"ד גיורא אבן צור, המייצג את המשפחות, לאחר הדיון, "אף אחד לא יוצא בבוקר, לוקח סמים ונוסע ב-158 קמ"ש ואחרי זה זורק את הסמים. הוא לא אדם נורמטיבי".

אהרון לוגסי, אביו של יניב לוגסי, טען כי המשפחות מבקשות הרתעה. "תהיה כזו רק אם יהיה עונש מתאים, אחרת הקטל בכבישים ימשיך. השופטים רחמניים ומתחשבים בנאשם, אבל הם לא רוצים לחשוב שהם יוצרים עוד פצצות מתקתקות כאלו בעתיד", אמר.

מעצריו הקודמים של פדידה הוארכו בשל חשש גדול משיבוש חקירה. במהלך החקירה, נעצר גם אביו של פדידה, אלברט, בחשד לשיבוש חקירה ובהמשך שוחרר למעצר בית. זאת, לאחר שבאחד הדיונים, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו.

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully