וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "הנהג החשוד בתאונה בשרון נהג בפסילה. היה פצצה מתקתקת"

19.12.2019 / 12:25

מעצרו של יונתן פדידה החשוד שדרס למוות שני רוכבים הוארך בשישה ימים. לטענת המשטרה הוא שיבש חקירה: "עקבות סמים נמצאו בדמו. גרסתו לא מתיישבת עם הממצאים. סתרנו אותן אחת אחת". רוכבי אופניים העידו: הוא נהג בפראות בעבר באזור. אביו, שנחשד בשיבוש, שוחרר ממעצר בית

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הבוקר (חמישי) בשישה ימים את מעצרו של יונתן פדידה, החשוד שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, תושבי קדימה-צורן, סמוך למושב בני ציון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשמונה ימים בשל חשש גדול משיבוש חקירה. ההחלטה על הארכת המעצר התקבלה בשיתוף עם הסנגור, עו"ד עדי כרמלי.

נציג המשטרה ארז קפלן טען בדיון שפדידה נהג בהיותו פסול נהיגה: "הוא היה פצצה מתקתקת. עברו התעבורתי של פדידה הוא כזה שמשרד התחבורה החליט שאסור לו לנהוג ברכב על הכביש". לדבריו, טענותיו של פדידה ביחס לנסיבות התאונה "אינן מתיישבות עם הממצאים והעדויות". עו"ד כרמלי, המייצג את החשוד, טען בדיון כי הפסילה הייתה מכיוון שהוא לא הגיע לקורס נהיגה. בנוסף לכך, המשטרה טענה כי התקבלו אינדיקציות לכך שפדידה השתמש בסמים. "לא יודעים עדיין באיזו רמה, אבל כן נמצאו עקבות סמים בדמו", אמר קפלן.

"החקירה התעצמה וגם החשדות כנגד יונתן התעצמו, וקיבלנו תשובות מהמעבדה לעניין הסמים. סתרנו את הטענות שלו אחת אחת", טען קפלן. "הבחור היה עסוק בלהעלים שקית עם סמים לתעלה בשול הדרך", אמר השופט בדיון. במהלך הדיון אמר הנהג לאימו, שנכחה במקום: "אני אוהב אותך, הכול בסדר".

יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
"החשדות נגדו התעצמו". יונתן פדידה/מערכת וואלה!

רוכבי אופניים באזור השרון העידו כי ראו בעבר את הנהג פדידה נוהג בפראות ברכבו ומסכן רוכבי אופניים. הרוכבים סיפרו כי הוא עובד במסעדה סמוכה, ולכן נוסע באזור זה בכל יום. רואה החשבון רן אשכנזי, הרוכב בכל בוקר באזור שבו אירעה התאונה, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הוא הבחין כמה פעמים בעבר בנהג הדורס עוקף בפראות באותו אזור בו התרחשה התאונה, ולא מתחשב ברוכבי אופניים. באחת הפעמים עקב אחר הנהג וגילה כי הוא עובד במסעדה במושב סמוך. "כשראיתי את הרכב הפוגע בכלי התקשורת, מיד הבנתי שמדובר באותו רכב שמשתולל כל בוקר על הכביש. ניגשתי למשטרה ומסרתי להם את עדותי".

פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, נעצר לאחר התאונה שאירעה ביום שני בבוקר. הוא נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, בנהיגה בקלות ראש, נהיגה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך והיזק לרכוש. עוד נחשד כי השליך לכאורה שקית סמים מהרכב.

זירת תאונת דרכים ליד מחלף הדרים בכניסה למושב בני ציון. זק"א, אתר רשמי
זירת תאונת דרכים/אתר רשמי, זק"א

בהמשך, בית משפט השלום בפתח תקווה שיחרר את אביו של הנהג הדורס, אלברט, ממעצר בית של חמישה ימים שנגזרו עליו בחשד לשיבוש חקירה. השופט ציין בהחלטתו כי קיים חשד סביר לשיבוש, ואסר על האב ליצור קשר עם מי מהמעורבים בתאונה למשך שבעה ימים. אתמול נודע כי האב עוכב לחקירה בחשד לשיבוש חקירה. זאת, לאחר שבדיון הקודם, לאחר שהשופט אישר להורי הנהג לגשת אל בנם ולחבקו, האב, על פי החשד, ניצל זאת כדי לדבר איתו. עו"ד עדי כרמלי ערער בשם האב על מעצר הבית, ולדבריו, פדידה טוען שהחוקרים התייחסו אליו באופן מזלזל. "במשטרה טענו שהוא שיבש חקירה בכך שהוא דיבר עם הילד בבית משפט והעביר לו מסרים, הוא רק אמר ליונתן שיהיה חזק ונישק אותו. הוא לא שיבש חקירה", אמרה אם המשפחה.

לטענת נציג המשטרה בדיון הקודם שנערך בעניינו של החשוד, כי מבדיקת שתן ראשונית שנתן פדידה עולה כי בעת התאונה היה תחת השפעת סמים. עוד טוענים במשטרה כי ברכבו של החשוד נעשו שינויים מבניים שלא באישור משרד התחבורה על מנת שהרכב יאיץ וייסע מהר יותר. הבוחן הוסיף ואמר כי החשוד "כבר ניסה לשבש חקירה", כשזרק לכאורה לאחר התאונה שקית סמים שהייתה ברכבו, והוסיף כי לדברי החשוד, הוא עובר במקום מדי יום ומכיר את תוואי הדרך, ועל כן לא הופתע ממנו. הבוחן גם טען כי לפדידה עבר תעבורתי רלוונטי לעניין התאונה, כשלאחרונה נרשם לו דוח על מהירות.

בחקירתו סיפר הנהג כי הוא ישן היטב בלילה שלפני התאונה ולא צרך אלכוהול או סמים. בנוסף לכך, הוא טען כי איבד שליטה על הרכב בעיקול. עו"ד עדי כרמלי, המייצג את החשוד, אמר כי "מנעו ממנו ייעוץ, יכלו להביא אותו לבית משפט והמשטרה סתם משכה זמן - זה מעצר לא חוקי". עו"ד תומר גונן המייצג גם הוא את החשוד, הוסיף כי פדידה "הקיא כל הלילה והוא במצב נפשי לא טוב".

(עדכון ראשון: 09:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully