וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר החשוד בדריסה הקטלנית בשרון הוארך: חשד שנהג תחת השפעת סמים

17.12.2019 / 12:00

המשטרה טענה בדיון כי מבדיקה שערכה עולה כי החשוד בפגיעה בשני רוכבי האופניים נהג תחת השפעת סם - ממנו ניסה לכאורה להיפטר לאחר התאונה - וכן ביצע שינויים ברכבו שלא באישור משרד התחבורה. מעצרו הוארך בשלושה ימים. הוריו בביהמ"ש: "כואב לנו כאילו הילדים שלנו הלכו"

עריכה: עמית שמחה

מעצרו של הנהג החשוד בדריסתם למוות של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, בעת שרכבו על אופניים בקדימה-צורן, הוארך היום (שלישי) בשלושה ימים, עד ליום חמישי, בבית משפט השלום בפתח תקווה.

יונתן פדידה, תושב אור עקיבא בן 29, נעצר אתמול לאחר התאונה. לטענת נציג המשטרה בדיון, מבדיקת שתן ראשונית שנתן פדידה עולה כי בעת התאונה היה תחת השפעת סמים. עוד טוענים במשטרה כי ברכבו של החשוד נעשו שינויים מבניים שלא באישור משרד התחבורה על מנת שהרכב יאיץ וייסע מהר יותר. הנהג נחשד בין היתר בעבירת המתה בקלות דעת כפולה, בנהיגה בקלות ראש, נהיגה במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך והיזק לרכוש.

בהמשך הדיון, הציג בוחן התנועה מטעם משטרת ישראל לשופט ארז מלמד את השינויים שעשה פדידה ברכב, "המערכות האלה מאיצות את הרכב למהירויות של רכבי ספורט. המהירות שם היא מקסימום 70 קמ"ש, בפועל הוא נסע במהירות גבוהה הרבה יותר".

הבוחן הוסיף ואמר כי החשוד "כבר ניסה לשבש חקירה", כשזרק לאחר התאונה שקית סמים שהייתה לכאורה ברכבו, והוסיף כי לדברי החשוד, הוא עובר במקום מדי יום ומכיר את תוואי הדרך, ועל כן לא הופתע ממנו. הבוחן גם אמר כי לפדידה עבר תעבורתי רלוונטי לעניין התאונה, כשלאחרונה נירשם לו דוח על מהירות.

יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
יונתן פדידה, הנהג הדורס/מערכת וואלה!

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את החשוד, אמר בדיון כי "מנעו ממנו ייעוץ, יכלו להביא אותו לבית משפט והמשטרה סתם משכה זמן - זה מעצר לא חוקי". עו"ד תומר גונן המייצג גם הוא את החשוד, הוסיף כי פדידה "הקיא כל הלילה והוא במצב נפשי לא טוב".

הוריו של פדידה החשוד אמרו לפני תחילת הדיון בבית המשפט כי הם הרוסים בשל מה שאירע. "אני סבא ואני מרגיש שהבן שלי הרס אותם, הוא הרוס ואנחנו הרוסים בגלל מה שקרה". לטענת האב, הם לא יודעים דבר על פרטי המקרה. "הוא יצא לעבודה כמו כל בוקר. הלכתי לראות את המקום, והכי עצוב שראיתי שם רוכבי אופניים". האב המשיך ואמר כי כשהגיע לזירת התאונה, אמר לרוכבי האופניים שפגש כי רק אתמול נהרגו שם שני אנשים, "הם אפילו לא הקשיבו לי. הייתה שם אישה שאמרה שכל יום זה קורה. הכביש היה מלא ברוכבים בדיוק בשעת התאונה".

"כואב לנו כאילו הילדים שלנו הלכו", המשיכו ההורים. לדבריהם, הם עוד לא ראו את בנם, "אף פעם לא היו לו תאונות, הוא עשה את הדרך הזו כל יום. אנחנו לא יודעים מה קרה ואיך הוא הולך לעבור את זה, אנחנו דואגים לו".

בחקירתו סיפר הנהג כי הוא ישן היטב בלילה שלפני התאונה ולא צרך אלכוהול או סמים. בנוסף לכך, הוא טען כי איבד שליטה על הרכב בעיקול. עו"ד תומר גנון, סנגורו של הנהג, מסר בשמו שהוא משתתף בצער המשפחות וכי הוא מקווה שהמשטרה תחקור במהירות וביעילות את הפרטים. "מדובר בנהג נורמטיבי שמשתתף באבלן הכבד של המשפחות", מסר עו"ד גנון. "הוא נמצא במצב נפשי לא פשוט, אנחנו מצפים שהמשטרה תמצה את החקירה ואז נוכל להגיב לגופם של דברים".

אלברט ואליס , הוריו של יונתן פדידה הנהג החשוד בדריסת שני רוכבי אופניים למוות בשרון בבית המשפט בפ"ת עם העו"ד שלהם, 17 בדצמבר 2019. מערכת וואלה!
"כואב לנו כאילו הילדים שלנו הלכו", הוריו של הנהג החשוד/מערכת וואלה!

שני הרוגי התאונה, תושבי קדימה-צורן, יצאו אתמול לרכיבה משותפת בשעת בוקר מוקדמת ובמהלכה נדרסו למוות. רויטל קנינג, אחותו של תומר ויינשטיין, סיפרה כי "הוא היה המגן של המשפחה. הוא רכב על אופניים עם חבר, רק שניהם. הוא רכב כל הזמן, הוא ספורטאי מקצועי ואחראי". קנינג ציינה כי אחיה, בן 45, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בני שמונה, 12 ו-15. "הוא היה בן אדם מהמם, תמיד נוכח, חברותי, חייכן, תמיד תומך ונמצא בהכל. אני לא יכולה להגיד איך זה יהיה בלעדיו, אין לי מילים על האובדן הזה. הלם לכולם. אני לא יודעת איך נמשיך".

יניב לוגסי, בן 44, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בני שמונה, 11 ו-13. הוא עבד בחברת הייטק והתמחה בתחום פיתוח מערכות פיננסיות מורכבות. גיסו, אורן פארן, סיפר כי יניב "יצא בבוקר, ברבע לשש, כמו שהיה נוהג לעשות בכל השנים האחרונות. הוא היה מתאמן בקבוצת אופניים וריצה. היום הוא יצא עם תומר".

(עדכון ראשון: 10:14)

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
ההרוגים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין/צילום מסך, m
זירת תאונת הדרכים בה שני רוכבי אופניים בני 40 נהרגו מפגיעת רכב סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון. 16 בדצמבר 2019.. מד"א
זירת התאונה, אתמול/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully