וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: אין ביסוס לטענות על תפירת תיקים או הפיכה שלטונית

5.1.2020 / 17:02

היועץ המשפטי לממשלה דחה את הטענות מצדו של ראש הממשלה והבהיר כי "המטרה שלי היא לחתור לחקר האמת ולפענח פשיעה ולהגן על הציבור". מנדלבליט הדגיש במהלך השימוע לא הועלתה טענה על תפירת תיקים, ו"עכשיו אחרי שההתקבלה ההחלטה נשמעות טענות ומצער שהן עולות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דחה הערב (ראשון) את טענות ראש הממשלה בנימין נתניהו על תפירת תיקים ואמר כי "כל הטענות של תפירת תיקים או הפיכה שלטונית, אין להן שום ביסוס ומצער שהדברים האלה נאמרים". בכנס של הפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה בנושא גבולות הביקורת הלגיטימית על מערך התביעה הוסיף היועמ"ש כי "העמדה שלי שהמטרה לא מקדשת את האמצעים, ומבחינתי בוודאי שהמטרה היא לחתור לחקר האמת ולפענח פשיעה ולהגן על הציבור. ובצד זה חובתו של היועמ"ש לוודא שזכויות הנחקרים והנאשמים נשמרות, ואני בהחלט מוטרד מכמה מהטענות שהיו".

ברקע הביקורת נגד הפרקליטות הבהיר מנדלבליט כי "אני לא חושב שהתביעה הכללית או מוסד היועמ"ש הם מושלמים, ולגיטימי שתהיה ביקורת. גם לגיטימי שיעלו טענות, ובשימוע עלו טענות טובות. אנחנו קיבלו את ההחלטות שקיבלנו, וגם במהלך השימוע עצמו לא היו טענות על תפירת תיקים. עכשיו אחרי שהתקבלה ההחלטה נשמעות טענות כאלה, וזה מצער שזה עולה".

היעומ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס משפט באוניברסיטת חיפה 5 בינואר 2019. שלומי גבאי
"מוטרד מכמה מהטענות שהיו". מנדלבליט, הערב/שלומי גבאי

"הקפדנו על ההליך ולא ויתרנו על שום שלב, לא כי עשינו טובה למישהו, אלא כי באמת רציתי להגיע לחקר האמת", הדגיש היועץ המשפטי לממשלה. "גם כשביקשו עוד חומרי חקירה, גם כשרצו להאריך את השימוע בעוד יומיים, בכל דבר ניסינו להיות כמה שיותר בסדר. אולי אנשים שכחו אבל היו טענות שנשמעו לגבי דברים אחרים. כשבתיק מסוים הודענו שאין חשד לגבי ראש הממשלה, וספגנו ביקורת על זה, אני עדיין עומד על כך שזה היה נכון באותו שלב, ואם היו עולים חשדות לא היינו מהססים לחקור".

על בקשת החסינות של נתניהו אמר מנדלבליט כי הוא רוצה להאמין שחוק החסינות לא יוצר תמריץ לח"כים לטעון לאפליה ואכיפה בררנית. "אני לא חושב שיש אפשרות תיאורטית לטעון משהו, אז בהכרח מוצדק לטעון אותו כשאין בסיס", הסביר. "אני מתקשה להאמין שימצאו בסיס לטענות של חוסר תום לב".

עוד בוואלה!

נתניהו הרוויח עוד זמן, אך בג"ץ לא יהסס לשוב לסוגיה אם יזכה בבחירות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בינואר 2020. עמית שאבי, פול צלמים
"כשבתיק מסוים הודענו שאין חשד לגבי ראש הממשלה, ספגנו ביקורת על זה". נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

היועץ המשפטי לממשלה הסביר מדוע הוא שהכשיר את מינוי מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס קבוע, ולא פרקליט המדינה. לדבריו, "אנחנו במציאות של שנה שאין מפכ"ל ואין נציב שב"ס. אז עכשיו שביקש השר לביטחון הפנים לעשות מינויים קבועים, חשבנו שזה נכון, כי הרי גם אם תהיה ממשלה קבועה זה ייקח עוד חמישה חודשים, וזה כבר חצי קדנציה".

"לעומת זאת, פרקליט מדינה אין כשבועיים וחצי", הוסיף. "מראש הייתה פניה בנושא ואני שמח ששר המשפטים קיבל את עמדתי, שזה לא נכון כרגע למנות אחד קבוע. אם נגיע למצב שזה ייקח עוד שנה, חס וחלילה, אז אולי האיזון ישתנה. יש גם שוני בתפקידים, למרות שגם מפכ"ל הוא כמובן תפקיד משמעותי, אבל קודם כל פער הזמנים הוא מייצר את ההבדל הרלוונטי".

(עדכון ראשון: 16:32)

השר לבטחון הפנים ארדן ביקר בחפ"ק המשטרה  במצעד הגאווה ועמד  על היערכות הכוחות וסידורי האבטחה בירושלים, 6 ביוני 2019. אתר רשמי
"גם אם תהיה ממשלה קבועה זה ייקח עוד חמישה חודשים". כהן וארדן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully