וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על החלטת בג"ץ: ביהמ"ש נהג נכון, לא צריך לדון בכך בעתיד

ראש הממשלה הגיב להכרעת השופטים הבכירים למחוק את העתירה בסוגיית יכולתו להרכיב ממשלה וטען כי אינה דורשת דיון. נתניהו הדגיש כי הציבור יבחר מי ינהיג אותו, ולא מערכת המשפט. "זו העמדה שלי ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד"

צילום: יקי אדמקר

בעקבות הכרעת בג"ץ למחוק את העתירה בסוגיית יכולתו להרכיב ממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב כי "אני חושב שלא צריך לדון בזה בכלל כי הבחירה מי ינהיג את העם היא של העם בלבד ולא של אף אחד אחר". במהלך ביקור מדיני ביוון הדגיש נתניהו כי "זו הייתה העמדה שלי והיא לא השתנתה, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, והשופטים הבכירים עוזי פוגלמן וחנן מלצר דחו מפורשות את טענתם של נתניהו והליכוד, לפיה אפשרות הטלת הממשלה על נאשם בפלילים היא סוגיה שאינה שפיטה, ובכך פתח את הדלת להגשת העתירה מחדש - אם נתניהו ינצח בבחירות. "הסוגיה המועלית בעתירה שלפנינו היא סוגיה עקרונית וחשובה", נכתב. "היא נוגעת לעקרון שלטון החוק, לטוהר המידות של נבחרי הציבור ולאמון הציבור במוסדות השלטון. משכך היא נוגעת לליבת ערכי היסוד שעליהם מושתתת שיטת המשפט שלנו ועל כן אין ממש בטענת המשיב והמשיבה כי מדובר בסוגיה שאינה שפיטה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על בקשת החסינות, אוריינט ירושלים\ 1 בינואר 2020. יהונתן ולצר, TPS
"מקווה שכך ינהגו גם בעתיד". נתניהו/TPS, יהונתן ולצר

בליכוד חיזקו את בית המשפט העליון על החלטתו למחוק את עתירת 67 אנשי הייטק. בהודעה מטעם המפלגה נמסר כי "אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם - ולא אף אחד אחר".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "טוב עשו שופטי בג"ץ שדחו את העתירה ופסקו בהתאם לחוק ולערכים הדמוקרטים. העם הוא הריבון, והעם יחליט מי יהיה ראש ממשלת ישראל". השרה הוסיפה כי "אני מאמינה שבבחירות הקרובות העם יכריע וגוש הימין בראשות בנימין נתניהו, יקבל מעל ל-61 מנדטים".

גם שר התיירות יריב לוין הצטרף לדברים של מפלגתו ואמר כי "חבל על האנרגיה ששופטי בג"ץ בזבזו רק כדי להגיד את מה שהיה צריך להגיד מראש וללא דיון כלל - העתירה הזו מיותרת והיא בגדר עקיפת חוק ברור וכתוב". לדבריו, "לשופטי בג"ץ אין כלל סמכות לעסוק בשאלה האם נתניהו יכול או לא יכול להרכיב ממשלה. טוב יעשו השופטים אם יקחו את נייר העתירה, יגרסו אותו דק דק ואז יגרסו שוב, רק כדי שהביזיון הזה יעלם מזכרון המערכת".

עוד בוואלה!

נתניהו הרוויח עוד זמן, אך בג"ץ לא יהסס לשוב לסוגיה אם יזכה בבחירות

לכתבה המלאה
הפגנה מחוץ לדיון בשאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום, בית המשפט העליון 31 בדצמבר 2019. ברני ארדוב
"העם יכריע". תומכי נתניהו מחוץ לבית המשפט העליון/ברני ארדוב

מכחול לבן נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ כי "החלטת בית המשפט היא החלטה נכונה שיפוטית אך אינה חלופה לאמת הפשוטה: ביבי גורר את מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית בשביל החסינות והופך את הכנסת לעיר מקלט".

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הוא "מכבד ומקבל את החלטתו הנכונה של בג"ץ". לדבריו, "את נתניהו נעמיד למשפט הציבור בקלפי - וננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully