וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניחה רגליים והטיחה בעוצמה: סייעת בגן של כרמל מעודה נאשמת בתקיפה

5.1.2020 / 9:32

כתב אישום הוגש נגד נגד לירז נתן, שהייתה סייעת בגן "בייבי לאב" בראש העין, ובמסגרת עבודתה גרמה ליקויים גופניים לחמישה פעוטות. בין היתר, היא גררה אותם בכוח, הכתה באמצעות מטלית ניקוי, מנעה מחלקם לאכול וגרמה לאחד מהם להתפתל למשך שלוש דקות כשהיא מונעת ממנו לזוז

צילום: יותם רונן, עריכה: שאול אדם

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד לירז נתן, שהייתה סייעת בגן של כרמל מעודה, בגין שמונה אישומים של תקיפה. על פי כתב האישום, נתן שעבדה בגן "בייבי לאב" בראש העין תקפה חמישה מהפעוטות בגן, ילידי השנים 2017-2018.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, גן משפחתון "בייבי לאב" שימש באותה התקופה כגן פרטי בניהולה של מעודה, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים. נתן הועסקה בגן מ-16 ביוני 2016 עד 27 במאי של השנה שעברה. בשעה שנכחה בגן, היא הייתה אחראית על הילדים.

במהלך עבודתה, נתן תקפה את חמשת הפעוטות בשורת מקרים. כתוצאה ממעשים אלה, נגרמו לפעוטות מכאובים וליקויים גופניים, בין בשל עוצמת התקיפה, בין בשל העובדה שהמכאובים גרמו להם להתפתל ובין בשל מניעת אוכל מהם.

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
הסייעת תקפה חמישה פעוטות. כרמל מעודה בבית המשפט/רוני כנפו

על פי כתב האישום, נתן הניחה את רגליה על אחת הפעוטות, הצמידה את גופה למזרן וסטרה על ידה. כמו כן, היא שילבה ידיהם של הפעוטות בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה. היא הושיבה פעוטות בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע תזוזתם, דבר שגרם לאחד מהם להתפתל במשך שלוש דקות כדי לקום מהכיסא, עד שהצליח להשתחרר מהכיסא אליו היה כבול.

בנוסף לכך, נתן העמידה פעוטה כשפניה מופנות לקיר, מבלי שתוכל להיתמך בדבר. זאת, למשך כמה שעות ובזמן שצפתה הפעוטה בחבריה משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. במקרה אחר, נתן הכתה פעוט באמצעות מטלית ניקוי, אחזה בחוזקה בזרועו והטיחה אותו על מזרן, הכתה אותו בזרועו ומשכה את ראשו לאחור.

במקרים נוספים היא תחבה בחוזקה פרוסת לחם לפיו של אחד הפעוטות, וכן הטיחה פעוטה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה, תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח. כמו כן, היא משכה פעוט בזרועו לקצה השני של החדר והושיבה אותו על הרצפה בחוזקה.

עוד בוואלה!

ניקול דניאל-חג'בי: מנהיגת מחאת הורי הגנים לא מתכוונת לעצור

לכתבה המלאה
הפגנת הורים במחאה על אלימות נגד ילדים בגנים, כיכר רבין תל אביב, 27 יולי 2019. ראובן קסטרו
ההתעללות נחשפו במצלמות הפעוטון. הפגנה נגד התעללות בגנים בתל אביב, יולי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר במסגרת הפרשה, הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות לפני כחצי שנה. החקירה נגדה החלה בעקבות פרסום תיעוד של ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully