וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל מעודה שנאשמת בהתעללות בפעוטות בראש העין תשוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי בלוד החליט לשחרר את הגננת שנאשמה בהתעללות בילדים בגן שבו ניהלה בעיר למעצר בית בתום דיון בדלתיים סגורות וזאת לאחר זמן רב שלא נמצאו ערבים. צו איסור פרסום הוטל על המיקום שבו תשהה. הורי הילדים: "נצעק למערכת המשפט את הכאב של הילדים שלנו"

צילום: חן כהן; תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

בית משפט המחוזי בלוד החליט היום (חמישי) לשחרר למעצר בית את כרמל מעודה הנאשמת בהתעללות בפעוטות בגן שניהלה בראש העין. הדיון בעניינה התנהל בדלתיים סגורות וצו איסור פרסום הוטל על המיקום שבו תשהה.

הורי ילדים בגן הילדים של מעודה הביעו תרעומת על ההחלטה לקיים את הדיון בדלתיים סגורות מבלי שהועברו אליהם מידע ופרטים בנושא. ניקול חג'בי, אמו של אחד הילדים בגן אמרה לוואלה! NEWS כי "אנחנו חושבים שזה מחדל, לא יכול להיות שהפרקליטה לא יכולה למסור לנו שום מידע על מה שהתנהל בדיון ומה שהוחלט בתיק, אנחנו לא יודעים האם היא תשוחרר או לא. משהו השתבש פה במערכת, זה לא הגיוני".

יוסי חברה, אבא של ילדה מהגן, שיתף בפוסט שפרסם בפייסבוק כי "20 מטר מאולם בית המשפט כבר ניצבו שערים שמונעים מאיתנו להתקרב לאולם". הוא התלונן שמתייחסים להורים כאל פושעים ומתעללים. "אותנו ממודרים, לא נותנים לנו טיפת מידע על תנאי שיחרורה.אנחנו נפגעי העבירה כשקופים בעיני בית המשפט". הוא הוסיף כי ההורים יגיעו הערב למחות, "בצורה חוקית ולגיטימית על ההחלטה ההזויה של בית המשפט".

ערעורה של כרמל מעודה , הגננת החשודה בהתעללות, על ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים, בית משפט העליון, ירושלים , 16 בספטמבר 2019. רוני כנפו
צו איסור פרסום הוטל על המיקום שבו תשהה במעצר בית. מעודה/רוני כנפו

יוליה אהרון, אמא לילדים בגן של מעודה, הביעה כעס על שחרורה למעצר בית של מעודה ואולם טענה כי המהלך היה צפוי. "האמת שזה היה די צפוי שבאיזשהו שלב ימצאו לה ערבים. יש חששות, במיוחד כלפי הילדים. בגלל שהדיון נערך בדלתיים סגורות אף אחד לא יודע איפה היא תהיה. אנחנו נפגין מול הבית שלה כמו בפעם הקודמת. אנחנו נצעק למערכת המשפט את הכאב של הילדים שלנו, מה שהם לא יכלו לצעוק במשך חמש שנים. נעשה הכל בדרכים חוקיות, בלי אלימות, בלי הסתה. זו אכזבה ממערכת המשפט שמקלה על אנשים שפגעו בחסרי ישע. למתעללות הבאות אין ממה לפחד".

ביום חמישי לפני כשבועיים קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי מעודה תישאר במעצר. בתום הדיון התעוררה מהומה באולם, כשאחד ההורים הפעילים במחאה קרא קריאות לעבר משפחתה של מעודה. ניקול חג'בי, אחת האמהות אמרה לאחר הדיון כי "אנחנו הורסים, אנחנו לא מאמינים באלימות. אי אפשר לשפוט אותנו בסיטואציה הזאת".

מעודה הצליחה בעבר להשיג קרובי משפחה שיחתמו עבורה על ערבות, אך הורי הגן גילו את מקום מגוריהם והפגינו במחאה על שחרורה. בשל כך, חזרה מעודה אל כלא נווה תרצה, לאחר שלא נמצאה לה חלופת מעצר עד אז.

עוד בוואלה!

איתי נדרס למוות ליד ביתו: "ההורים שמעו את זעקת השבר של החבר"

לכתבה המלאה

אישום בגין 18 מקרי התעללות ותקיפה

לפני כשלושה חודשים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

(עודכן לראשונה: 15:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully