וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניקול דניאל-חג'בי: מנהיגת מחאת הורי הגנים לא מתכוונת לעצור

29.9.2019 / 14:00

ילדי גן הזוועות של כרמל מעודה בראש העין לא היו הראשונים לחוות על בשרם את טראומת ההתעללות מצד מטפלות, אולם הוריהם - בהנהגת דניאל-חג'בי - היו הראשונים שראו לנכון להתאגד ולהרים קול מחאה, לא נחו לרגע והגיעו להישגים משמעותיים. פרויקט אנשי השנה של וואלה! NEWS

ניקול דניאל חג'בי, 25 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אני לא חיה חיים רגילים היום". דניאל-חג'בי/ראובן קסטרו

ההחלטה כי הגננת המתעללת כרמל מעודה תמשיך לרצות את מעצרה בכלא הנשים נווה תרצה במקום בביתה הייתה אחד ההישגים המשמעותיים במאבקם של הורי הילדים מגן הזוועות שהפעילה. ההורים, בהנהגת ניקול דניאל-חג'בי, לא נחו לרגע מאז התפוצצה הפרשה, במסגרתה התוודעו להתעללות שחוו ילדיהם מדי יום בגן שהפעילה מעודה בראש העין.

במחאה מתוקשרת באופן שלא נראה כמותו שנים רבות, הצליחו ההורים, ובראשם האמהות, להעלות את סוגיית הגננות והסייעות שאינן מורשות לראש סדר היום, והוציאו לרחובות אלפים שנחשפו לראשונה לעובדה שייתכן והאדם הקרוב ביותר לילדיהם, שמטפל בהם מדי יום, פועל ללא רישיון - וזאת באישור החוק. ילדי גן הזוועות אמנם לא היו הראשונים לחוות על בשרם את טראומת ההתעללות מצד מטפלות, אולם הוריהם היו הראשונים שראו לנכון להתאגד ולהרים קול מחאה שהגיע עד לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהכריז כי יעביר את האחריות על תפעול מעונות היום למשרדו.

הגשת כתב אישום נגד כרמל מעודה המטפלת המתעללת מראש העין , בית משפט המחוזי בלוד, יולי 2019. דני מרון
כרמל מעודה בבית המשפט/דני מרון

בראיון שקיימה דניאל חג'בי עם וואלה! NEWS באוגוסט האחרון היא סיפרה על הכאב שהיא סוחבת עמה בחודשים האחרונים כאמא לשני ילדים שטופלו בגן. "אני לא חזרתי לשגרה, אני לא חיה חיים רגילים היום. אני חיה אותם בשביל הילדים שלי. הם כן חווים שגרה, ואימא שצוחקת ומשחקת איתם ואימא שעושה הכול-הכול, אבל בשבע בערב הם הולכים לישון ואימא מתחילה לעבוד באיך היא מחזירה מודעות, באיך היא מעוררת הורים. כי אני הייתי אימא מאוד רדומה".

את תמימות הילדים, כפי שאומרת הקלישאה, לא יהיה ניתן להחזיר, אך הוריהם מנסים להשיג עבורם מעט צדק. כך, לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

עוד בוואלה!

מהומה במשפט הגננת המתעללת: ההורים קיללו - השופט עזב את האולם

לכתבה המלאה
הפגנת ההורים במחאה על הגננת שהכתה ילדים בגן בראש העין, כרמל מעודה, כלא נווה תרצה, 6 יולי 2019. אבי כהן, עיבוד תמונה
הראשונים שראו לנכון להתאגד ולהרים קול מחאה. הפגנות ההורים ביולי/עיבוד תמונה, אבי כהן

בתחילת החודש שלחו הורי ילדי גן הזוועות את ילדיהם בחזרה לגנים, אל חוסר הוודאות עמה יצטרכו כנראה להתמודד זמן רב. בהיעדר סיוע מהמדינה, הקימה עמותת דור איתן צוות בן 30 מומחים שיספק מענה לנפגעים. בשלב הראשון, בהמלצת פסיכיאטרית ילדים ועובדת סוציאלית, יחלו הילדים טיפול במים לשחייה התפתחותית ביחד עם הוריהם במרכזי הידרותרפיה במרכז הארץ. בהמשך יעברו הילדים וההורים מפגשים עם מטפלים מקצועיים, ולאחר מכן יזכו לטיפולים נוספים.

ההפגנה שערכו ההורים בכיכר רבין בתחילת הקיץ, כמחאה על התנהלות הממשלה למול תופעת האלימות בפעוטונים לא משכה אליה קהל רב. בעמותת דור איתן שארגנה אותה, ציפו לעשרות אלפי אנשים, אך למרבה האכזבה, אל הכיכר הגיעו מאות בודדות של בני אדם, והיא התקיימה לקול ענות חלושה. "אנחנו צריכים להתעורר", חרצה דניאל-חג'בי. "אני צריכים לעשות רעש. אם לא נצא מהמקלדות ומהפייסבוק ורק נעשה לייקים, אם אנחנו לא נעשה יותר - אף אחד לא יתייחס אלינו ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully