וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים הפגינו מול ביתה של מעודה: "בית המשפט מידר אותנו, בושה"

10.10.2019 / 22:48

הורי הילדים מהפעוטון מחו על שחרורה של הגננת שהואשמה בהתעללות. "ילדינו לא הפקר". הם אף מתחו ביקורת נגד בית המשפט שלא מסר להם פרטים על הכוונה לשחררה. "משהו השתבש במערכת, זה לא הגיוני"

צילום: חן כהן; תאגיד כאן 11, עריכה: עמית שמחה

הורי הפעוטות שחוו התעללות במעון של הגננת כרמל מעודה הפגינו הערב (חמישי) מול ביתה בראש העין, זאת בעקבות החלטת בית המשפט לשחררה למעצר בית. ההורים הניפו שלטים ואף קראו קריאות "ילדינו לא הפקר", אחרי שבמהלך היום מתחו ביקורת נגד החלטת בית המשפט על שלא עדכן אותם בכוונה לשחררה.

"אנחנו מפגינים למען ילדינו", אמר יוסי חברה, אב לילדה מהגן בו ביצעה מעודה את המעשים. "הילדים שלנו סובלים כל יום, הסבל שלהם ושלנו לא נגמר במעצר של כרמל מעודה. יש לנו עוד דרך ארוכה. לא ייתכן שמתעללת כזו עם הסעיפים החמורים ביותר בחוק יוצאת למעצר בית עם המשפחה שלה ולא יושבת מאחורי סורג ובריח".

הפגנת הורי ילדי הגן מול ביתה של כרמל מעודה, ראש העין, 10 באוקטובר 2019. צילום מסך
"הילדים שלנו סובלים כל יום". הורים מול ביתה של מעודה בראש העין, היום/צילום מסך

מלבד ההחלטה לשחרר את מעודה, ההורים מתחו ביקורת גם נגד מה שהגדירו כ"מאמצי בית המשפט למדר" מההתרחשויות ומההחלטה עצמה. "בית המשפט שם היום גדר בינינו לבין הכניסה לאולם הדיונים, זו בושה וחרפה", הוסיף יוסי. "אנחנו לא נשתוק עד שכרמל מעודה וכל מי שהיה ולקח חלק בהתעללות יקבל את העונש".

דברים ברוח דומה אמרה היום גם ניקול חג'בי, אם לאחד מילדי הגן. "אנחנו חושבים שזה מחדל, לא יכול להיות שהפרקליטה לא יכולה למסור לנו שום מידע על מה שהתנהל בדיון ומה שהוחלט בתיק", אמרה מוקדם יותר. "משהו השתבש פה במערכת, זה לא הגיוני".

עוד בוואלה!

כרמל מעודה שנאשמת בהתעללות בפעוטות בראש העין תשוחרר למעצר בית

לכתבה המלאה
הגננת המתעללת, כרמל מעודה  מראש העין במהלך דיון בעניינה, מחוזי מרכז (לוד) 25 ביולי 2019. אבי כהן
"לא ייתכן שמתעללת כזו עם הסעיפים החמורים ביותר בחוק יוצאת למעצר בית". מעודה בבית המשפט/אבי כהן

ביום חמישי לפני כשבועיים קבע בית המשפט המחוזי בלוד כי מעודה תישאר במעצר. מעודה הצליחה בעבר להשיג קרובי משפחה שיחתמו עבורה על ערבות, אך הורי הגן גילו את מקום מגוריהם והפגינו במחאה על שחרורה. בשל כך, חזרה מעודה אל כלא נווה תרצה, לאחר שלא נמצאה לה חלופת מעצר עד אז.

לפני שלושה חודשים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מעודה בגין 18 מקרי התעללות ותקיפת כמה מהפעוטות והתינוקות. פרסום תיעוד ההתעללות, כפי שנקלט במצלמות שהוצבו בפעוטון, חשף מעשים קשים ואף הצית מחאת ענק ברחבי הארץ. כתב האישום מייחס למעודה פגיעה ב-11 תינוקות ופעוטות בגן הילדים, בכך שכיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה, קשרה את ידיו של אחד הפעוטות באמצעות חוט למשך דקות עד שעות, אחזה כמה מהם בכוח והרימה אותם באוויר והכל עד להטחתם ברצפה.

נוסף על כך, מעודה הואשמה בטלטול תינוקות, העמדתם עם הפנים אל הקיר, לעתים, למשך כמה שעות, הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שהתגלעו קשיי נשימה. באחד המקרים הכריחה קטין לאכול את תכולת הצלחת לתוכה הקיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully