וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לאמריקה": עשרות אלפים בעצרות אבל בטהראן לאחר חיסול סולמאני

ברחבי טהראן יצאו אזרחים רבים לאחר תפילות יום שישי במסגדים לעצרות אבל והפגנות מאולתרות לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס. המשתתפים קראו קריאות גנאי נגד ארצות הברית והנשיא טראמפ. עצרת מיוחדת התקיימה בעיר בה גדל סולימאני

עריכה:שאול אדם

עשרות אלפי בני אדם יצאו לרחבות טהראן היום (שישי) לעצרות אבל, זאת בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק בידי ארצות הברית. במהלך העצרות, שהתקיימו מיד לאחר תפילות יום שישי במסגדים בעיר, נשאו המשתתפים שלטים עם תמונותיוהם של המנהיג העליון של איראן, האייתולה עלי חמינאי, וכן של סולמאני עצמו לצד כרזות "מוות לאמריקה".

על פי הדיווחים, ילדים, נשים וקשישים השתתפו בעצרת חרף הדוחק הרב. כמו כן, המשתתפים קראו קריאות גנאי נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "הציר של הרוע הוא אמריקה, התמצית של הדת והקוראן היא מוות לאמריקה", אמרו. "תנחומים למנהיג המהפכה שלנו".

הפגנות בטהראן בעקבות חיסול קאסם סולימאני - 3 בינואר 2019. רויטרס
"מוות לאמריקה". עצרת אבל בטהראן/רויטרס

סוכנות הידיעות הממלכתית אירנ"א דיווחה כי הפגנות בהיקף דומה התקיימו בערים מרכזיות נוספות במדינה, בהן אראק, בוג'נורד, חמדאן, הורמוזגן, סננדג', סמנאן, שיראז ויאזד. עצרת אבל בולטת במיוחדת התקיימה גם בעיר כרמאן שבמרכז איראן בה גדל סולימאני, ועל פי הדיווחים גם בה משתתפים עשרות אלפים.

עוד בוואלה!

תגובה איראנית רחבה או ניסיון לפשרה: ההשלכות אחרי חיסול סולימאני

לכתבה המלאה

עצרת האבל בעיר כרמאן בה גדל סולימאני

המנהיג העליון של חמינאי, אמר בתגובה לחיסול סולימאני בבגדאד כי נקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו אותו וכי הוא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל. סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה כי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מינה הבוקר, שעות בודדות לאחר חיסולו של סולימאני, את סגנו, אסמאעיל קאאני, לתפקיד מפקד כוח אל-קודס של משמרות המהפכה.

"איראן תהיה נחושה יותר בהתנגדותה לארצות הברית", אמר נשיא איראן חסן רוחאני בתגובה לחיסול סולימאני - כך דיווחה הטלוויזיה האיראנית הממלכתית. "רוחו הקדושה של סולימאני תהפוך את איראן להחלטית יותר להתנגד להתפשטות של אמריקה, ולהגן על הערכים האסלאמיים שלנו". הוא הוסיף כי "ללא ספק, איראן ומדינות אחרות המחפשות חופש באזור ינקמו".

הפגנות בטהראן בעקבות חיסול קאסם סולימאני - 3 בינואר 2019. רויטרס
עשרות אלפים בהפגנות בטהראן, היום/רויטרס

בנוסף אליהם, שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף איים כי חיסולו של סולימאני יוביל להסלמה מטופשת ומסוכנת. בציוץ בטוויטר הוסיף זריף כי ארצות הברית תהיה אחראית על התוצאות של "ההרפתקות הסוררות" שלה. גם שר ההגנה של איראן מוחמד חאתמי איים בתגובה חריפה של טהראן להתנקשות. בנוסף לכך, זימן משרד החוץ דיפלומט שוויצרי, המייצג לפי טהראן אינטרסים אמריקנים, כדי להביע מחאה על החיסול. מפקד משמרות המהפכה לשעבר, מוחסן רזאי, צייץ כי הוא מבטיח נקמה עוצמתית בארצות הברית על חיסולו של סולימאני. דובר הממשלה האיראנית אמר כי התגובה לא רחוקה.

הפגנות בטהראן בעקבות חיסול קאסם סולימאני - 3 בינואר 2019. רויטרס
טהראן, היום/רויטרס
הפגנות בטהראן בעקבות חיסול קאסם סולימאני - 3 בינואר 2019. רויטרס
טהראן, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully