וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החיסול: חמינאי מינה את סגנו של סולימאני ליורשו כמפקד כוח קודס

3.1.2020 / 12:40

חמינאי מינה את אסמאעיל קאני, ששימש בתפקיד מאז 1997, לתפקיד מפקד כוח קודס אחרי החיסול האמריקני בבגדאד. הוא אמר כי התוכנית של הכוח "לא תשתנה מתקופת קודמו"

אתר רשמי

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מינה הבוקר (שישי) את סגנו של קאסם סולימאני, אסמאעיל קאני, למחליפו בתפקיד מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים. מינויו של קאני מגיע שעות בודדות בלבד לאחר חיסולו של סולימאני הלילה בבגדאד. חמינאי אמר בעת שהכריז על מינוי קאני כי התוכנית של כוח קודס תישאר "ללא שינוי מתקופת קודמו".

מוקדם יותר, אמר חמינאי בתגובה לחיסול כי הנקמה ממתינה ל"פושעים" שהרגו אותו וכי הוא "בגן עדן". עוד הוסיף כי הפעולה מחזקת את המוטיבציה להתנגדות לארצות הברית וישראל, והכריז על שלושה ימי אבל ברפובליקה האסלאמית.

איסמעיל קאני, המפקד החדש של כוח קודס במשמרות המהפכה, 3 בינואר 2020. רויטרס
אסמאעיל קאני, סגנו ויורשו של קאסם סולימאני/רויטרס

קאני הפך לסגן מפקד כוח קודס, היחידה הצבאית האחראית על ההשפעה של איראן ברחבי המזרח התיכון, בשנת 1997 יחד עם מינויו של סולימאני למפקד הראשי של הכוח. לפני כשלוש שנים הוא צוטט על ידי התקשורת האיראנית באומרו כי "האיומים של נשיא ארצות הברית טראמפ יפגעו באמריקה. קברנו רבים כמו טראמפ ואנחנו יודעים להילחם נגד אמריקה".

קאסם סולימאני עם המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, 3 בינואר 2020. AP
באיראן מבטיחים תגובה קשה. סולימאני עם חמינאי/AP

כוח קודס, שהופקד על הפעולות של משמרות המהפכה מעבר לגבולות איראן, תמך בנשיא סוריה בשאר אסד כשהוא נראה קרוב להפסיד במלחמת האזרחים בסוריה, וסייע גם למיליציות השיעיות שלחמו נגד דאעש בעירק. סולימאני הפך לראש הכוח בשנת 1997, ולאחר מכן הוא חיזק את קשריה של איראן עם חיזבאללה בלבנון, ממשלת סוריה וקבוצות שיעיות רבות בעיראק.

אלפי איראנים בתהלוכות אבל בטהראן

אלפי איראנים צעדו לעבר מתחם השלטון של חמינאי במרכז טהראן, כדי להביע את צערם וקראו לנקום את מותו. עקרת בית בשם מינה כוזרוזדה אמרה כי היא "לא בעד המשטר, אבל אהבתי את סולימאני. הוא היה אמיץ והוא אהב את איראן". היא הוסיפה כי היא "מצטערת מאוד על האובדן שלנו".

בעיר הולדתו של סולימאני, קרמאן, התאספו אנשים בלבוש שחור מול בית אביו, כשהם מקשיבים לקריאת פסוקים מהקוראן. "גיבורים לעולם לא ימותו, זה לא יכול להיות נכון", אמר מורה בתיכון בשם מוחמד רזא סרג'. "קאסם סולימאני תמיד יהיה בחיים".

אזרחים איראניים אבלים על חיסול קאסם סולימאני ברחובות טהראן - ה-3 לינואר 2020. AP
"גיבורים לעולם לא ימותו". אזרחים איראניים אבלים ברחובות טהראן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully