וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנמלט ללבנון: צו מעצר בינלאומי הוצא נגד מנכ"ל ניסן לשעבר

גורם בביירות אישר כי הצו הגיע לידי משרד המשפטים של לבנון, לשם נמלט קרלוס גושן כדי להתחמק ממשפט. במקביל, הרשויות ביפן פשטו על ביתו בטוקיו, ובטורקיה נעצרו שבעה בני אדם, בהם ארבעה טייסים, בחשד שסייעו לו בהימלטות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לבנון קיבלה צו מעצר בינלאומי של אינטרפול נגד קרלוס גושן, מנכ"ל חברת ניסן לשעבר, שנמלט למדינה ממשפטו ביפן - כך מסר גורם משפטי לבנוני. הצו נמסר למשרד לביטחון פנים והועבר למשרד המשפטים. למדינה אין הסכם הסגרה הדדי עם יפן.

מוקדם יותר פשטה משטרת יפן על ביתו של גושן. התקשורת במדינה הציגה תיעוד של החוקרים נכנסים למתחם בטוקיו, השלישי בו התגורר גושן מאז נעצר לראשונה לפני כשנה.

עדיין לא ברור כיצד גושן נמלט מהפיקוח ההדוק ביפן והופיע בלבנון. שלשום הוא אמר בהצהרה שהוא נטש את יפן משום שהוא סבור שמערכת המשפט שם אינה צודקת, ורצה להימנע "מרדיפה פוליטית". גושן הבטיח שידבר עם כתבים בהמשך השבוע. בתקשורת היפנית דווח כי לא היו כל רשומות רשמיות על עזיבתו של גושן את המדינה, אך מטוס פרטי יצא משדה תעופה מקומי לטורקיה. בחלק מהדיווחים על הימלטותו, נמסר כי הוא התגנב מביתו והסתתר בתיק של כלי נגינה.

מנכ"ל ניסן המודח קרלוס גושן יוצא ממעצר הבית בטוקיו, 25 באפריל 2019. רויטרס
הרשויות בטורקיה עצרו שבעה מעורבים בסיוע לבריחתו. גושן/רויטרס

בביירות טענו כי גושן נכנס למדינה בדרך חוקית, וכי לא הייתה סיבה לנקוט בצעד כלשהו נגדו. עורכי דינו, הנמצאים ביפן, אמרו כי אין בידיהם שום מידע על ההימלטות וכי כל דרכוניו היו בידיהם. גושן, ממוצא לבנוני, מחזיק באזרחות צרפתית, לבנונית וברזילאית. ברשת השידור הציבורית ביפן דווח כי היו לגושן שני דרכונים צרפתיים. ביפן לא נמצאו שום רישומים על עזיבתו של גושן את המדינה, אולם נמצא כי מטוס פרטי עזב משדה תעופה אזורי אל טורקיה.

ברקע המידע, שבעה בני אדם נעצרו בטורקיה בחשד למעורבות בהימלטות של גושן, בהם ארבעה טייסים - כך דווח ברשת המקומית NTV.

עוד בוואלה!

"נמלט בנרתיק של כלי נגינה": הבריחה של מנכ"ל ניסן מסעירה את יפן

לכתבה המלאה
הבניין שבו שוהה ככל הנראה קרלוס גושן בביירות, 1 בינואר 2020. רויטרס
הבניין בו שוהה גושן בבירות שבלבנון/רויטרס

בינתיים, בית המשפט המחוזי בטוקיו ביטל את הערבות על גושן, כך דיווחו בתקשורת היפנית. המשמעות היא שהרשויות יפרעו את הסכום בן ה-1.5 מיליארד ין (14 מיליון דולר) שגושן העביר כדי לצאת ממעצר בשתי ערכאות נפרדות. גושן נעצר לראשונה בנובמבר 2018, שוחרר ואז נעצר מחדש.

גושן המתין למשפט, שהיה אמור לצאת לפועל באפריל, על ארבעה אישומים בנושא "התנהלות כלכלית בלתי הולמת". עדיין לא ברור כיצד הרשויות היפניות עשויות לחקור את בריחתו. עם זאת, ההלך המשפטי עדיין תלוי ועומד כנגד ניסאן כחברה ומנהל נוסף בחברה, האמריקני גרג קלי, שגם הוא טוען שהוא חף מפשע. ההאשמות נגד קלי חופפות בחלקן להאשמות נגד גושן.

(עדכון ראשון: 13:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully