וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים: יפן הוציאה להורג אזרח זר

26.12.2019 / 10:33

אזרח סיני, שהורשע ברצח ארבעה בני משפחה ב-2003, הוצא להורג בתליה. רק ב-2007 החלה יפן לחשוף את הפרטים של הנידונים למוות, והוא האזרח הזר הראשון שהוצא להורג מאז

בית כלא, טוקיו, יפן, שבו הוצא להורג מנהיג כת יום הדין, יולי 2018. AP
בית כלא בטוקיו, שבו הוצא להורג מנהיג כת יום הדין, בשנה שעברה/AP

יפן הוציאה היום (חמישי) להורג אזרח סיני בן 40, שהורשע ברצח משפחה של ארבעה בני אדם - כך הודיע משרד המשפטים. זאת ההוצאה להורג הראשונה של אזרח זר במדינה מאז 2007, אז החלו להתפרסם בפומבי פרטים על ביצועם של עונשים אלו.

לפי התקשורת המקומית, הנידון למוות, וויי וויי, ביצע את מעשי הרצח ב-2003 בעזרת שני שותפים נוספים, שהיו גם אזרחים סינים. השניים האחרים ברחו לסין ונעצרו שם. אחד הוצא להורג בסין ב-2005 והשני נשלח למאסר עולם.

יפן וארצות הברית הן שתי המדינות היחידות החברות בארגון שבע המדינות המתועשות (G7) שבהן עדיין נהוג עונש מוות. רוב גדול בציבור היפני עדיין תומך בו. הנידונים למוות מוצאים להורג בתליה, ולא נאמר להם מתי זה יקרה עד הבוקר של אותו היום.

כ-120 אסירים במדינה נידונים למוות. בשנה שעברה הוצאו להורג 15 איש, המספר הגבוה ביותר זה עשור. 13 מהם היו חברים בכת יום הדין, שאחראית למתקפת גז סארין במטרו של טוקיו. היום הייתה ההוצאה להורג ה-39 מאז שראש הממשלה שינזו אבה שב לשלטון ב-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully