וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמלט בנרתיק של כלי נגינה": הבריחה של מנכ"ל ניסן מסעירה את יפן

הפרטים המלאים על המלטות קרלוס גושן מהמשפט המצפה לו ביפן לא ידועים, אך לפי חלק מההערכות ייתכן כי ממשלה זרה או ממשלת יפן בעצמה מעורבת במבצע הבריחה. "זה ייגמר בסיכום איתו, שלפיו יבלה את שארית חייו בלבנון", העריכו מומחי משפט

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרשויות ביפן זועמות על יו"ר ניסן לשעבר קרלוס גושן, שהתעקש זה מכבר על חפותו, ולאחר עבירה ברורה לא יוכל לחזור ליפן מבלי להיכנס לכלא. "הוא שרף את הגשרים שלו ליפן", אמר היום (רביעי) סטיבן גיבנס, עורך דין ומומחה למערכות המשפט והתאגידים היפניים. "זה ייגמר בעצם בסיכום איתו, שלפיו יבלה גושן את שארית חייו בלבנון".

עדיין לא ברור איך בדיוק נמלט גושן ממעקב רשויות החוק ביפן וצץ בלבנון, או מה היה היעד הסופי של הבריחה הדרמטית שלו. בינתיים, בית המשפט המחוזי בטוקיו ביטל את הערבות עליו - כך דיווחו בתקשורת היפנית. המשמעות היא שהרשויות יפרעו את הסכום בן ה-1.5 מיליארד ין (14 מיליון דולר) שגושן העביר כדי לצאת ממעצר בשתי ערכאות נפרדות. גושן נעצר לראשונה בנובמבר 2018, שוחרר ואז נעצר מחדש. בית המשפט ביפן לא מסר תגובה לנושא.

גושן המתין למשפט, שהיה אמור לצאת לפועל באפריל, על ארבעה אישומים בנושא "התנהלות כלכלית בלתי הולמת". עדיין לא ברור כיצד הרשויות היפניות עשויות לחקור את בריחתו. גושן, ממוצא לבנוני ומחזיק בדרכונים צרפתיים, לבנונים וברזילאים, חשף את מיקומו בהצהרה שהוציא באמצעות נציגיו, אך לא אמר כיצד הצליח להימלט מיפן. הוא הבטיח לספר על כך במסיבת עיתונאים בשבוע הבא, ואמר שהוא מנסה להימנע מ"עוול ורדיפה פוליטית".

מנכ"ל ניסן המודח קרלוס גושן יוצא ממעצר הבית בטוקיו, 25 באפריל 2019. רויטרס
גושן מלווה על ידי שוטרים אחרי צאתו ממעצר בית בטוקיו, אפריל/רויטרס

"אני נמצא עכשיו בלבנון וכבר לא יחזיקו אותי כבן ערובה על ידי מערכת המשפט היפנית הקפואה שבה כולם בחזקת אשמים, האפליה משתוללת וזכויות אדם בסיסיות נשללות, תוך כדי התעלמות בוטה מהחובות המשפטיות של יפן לפי החוק הבינלאומי והאמנות שהיא מחויבת לקיים", נכתב בהצהרה.

עורך דינו ג'וניצ'ירו הירונקה הכחיש את כל המידע על בריחתו של גושן, ואמר שהוא הופתע מהדיווחים. הוא אמר שהוא לא מצפה שגושן יחזור ליפן. כשנשאל אם הוא לקח מסמכים שהוכנו לקראת המשפט, הירונקה הודה שהוא לא בדק, אך אמר שהוא מפקפק ברצינות שבה מטפל גושן במשפט שהוא מנסה להימנע ממנו.

עוד בוואלה!

צץ בלבנון: מנכ"ל ניסן המודח נמלט מיפן לפני תחילת משפטו

לכתבה המלאה
הבניין שבו שוהה ככל הנראה קרלוס גושן בביירות, 1 בינואר 2020. רויטרס
הבניין שבו שוהה ככל הנראה קרלוס גושן בביירות/רויטרס

בתקשורת היפנית נמסר כי ביום רביעי לא היו כל רשומות רשמיות על עזיבתו של גושן את המדינה, אך מטוס פרטי יצא משדה תעופה מקומי לטורקיה. בחלק מהדיווחים על הימלטותו, נמסר כי הוא התגנב מביתו בטוקיו והסתתר בתיק של כלי נגינה.

השר הלבנוני סלים ג'ריסאתי אמר לעיתון המקומי "א-נהאר" כי גושן נכנס באופן חוקי לשדה התעופה בביירות עם דרכון צרפתי ותעודת זהות לבנונית. צרפת הגיבה בבלבול והכחישה את הידיעה. לפי חלק מההערכות, ממשלה זרה או יפנית היו עשויות להיות מעורבות בבריחתו של גושן, וזאת כדי להימנע ממשפט שעלול להיות מביך ציבורית. כשגושן נעדר מהמדינה, משפטו מושעה.

עם זאת, ההלך המשפטי עדיין תלוי ועומד כנגד ניסאן כחברה ומנהל נוסף בחברה, האמריקני גרג קלי, שגם הוא טוען שהוא חף מפשע. ההאשמות נגד קלי חופפות בחלקן להאשמות נגד גושן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully