וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאו הפכה למדינה הראשונה בעולם שאוסרת על מכירת תכשירי הגנה רעילים

מדינת האיים שבאוקיינוס השקט אוסרת למכור או למרוח קרמים המכילים עשרה מרכיבים נפוצים, כדי להגן על בעלי החיים והשוניות. "עלינו לחיות ולכבד את הסביבה משום שהיא קן החיים", אמר הנשיא

פלאו/פלג כהן

פלאו הפכה היום (רביעי) למדינה הראשונה האוסרת להשתמש בקרם הגנה מהשמש המזיק לאלמוגים ולבעלי החיים הימיים. החל מהיום, מדינת האיים שבאוקיינוס השקט אוסרת למכור או למרוח קרמים המכילים מרכיבים נפוצים, כולל אוקסיבנזון. נשיא פלאו, טומי רמנגסאו, אמר כי "עלינו לחיות ולכבד את הסביבה משום שהיא קן החיים".

המדינה משווקת את עצמה כ"גן עדן בתולי" עבור צוללנים, ואחת הלגונות באיי רוק של פלאו היא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. במדינה חיים כ-20 אלף איש, הפזורים על פני מאות איים. האיסור, שעליו הוכרז אשתקד, אוסר על תכשירי הגנה שמכילים כל אחד מעשרה מרכיבים מסוימים.

קרן שוניות האלמוגים הבינלאומית אמרה כי אותם כימיקלים אסורים "הם מזהמים סביבתיים ידועים, רובם רעילים במיוחד עבור מיני בעלי חיים רבים שנמצאים בשלביהם הראשונים בחיים". מספר התכשירים להגנה מפני השמש, המכילים כימיקלים מזיקים, נמצא בירידה. בשנה שעברה אמרו מומחים כי הם נמצאים בכמחצית מהקרמים ומהתכשירים המוכרים.

איסורים דומים ייכנסו לתוקף בהוואי בשנה הבאה, ובאיי הבתולה האמריקניים במרץ. גם האי בונייר שבים הקריבי, השייך להולנד, הוציא איסור דומה.

מדינת האיים פלאו. פיש אנד פינס, אתר רשמי
"גן עדן" לצוללנים. פלאו/אתר רשמי, פיש אנד פינס
  • עוד באותו נושא:
  • פלאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully