וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה תעניק חנינה ל-1,879 אסירי מצפון שסירבו לשרת בצבא

המהלך שמובילה הממשלה יאפשר להם לטענתה להשתלב מחדש בחברה, אחרי שבית המשפט העליון קבע כי מותר לסרב לשירות החובה מטעמים דתיים או אישיים. עם זאת, האלטרנטיבה - שלוש שנות עבודה בבתי כלא - זכתה לביקורת מצד ארגוני זכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: טראמפ על האיום הצפון קוריאני)

קוריאה הדרומית הודיעה אתמול (שני) כי תעניק חנינה ל-1,879 גברים שסירבו להתגייס מסיבות דתיות או אישיות. הצעד הזה מגיע בהמשך לפסיקת בית המשפט העליון אשתקד, שהכירה ב"מצפון או באמונות דתיות" כסיבה מוצדקת לדחות את השירות הצבאי.

המדינה, שעדיין נמצאת בסכסוך עם שכנתה מצפון, מחייבת את כל הגברים הבריאים במדינה לשרת לפחות 24 חודשים בטרם הגיעו לגיל 28. עד לאחרונה, סרבני מצפון, רבים מהם עדי יהווה, היו נשלחים ל-18 חודשי מאסר, והתקשו למצוא עבודה לאחר שחרורם בשל סטיגמה חברתית. החנינה תאפשר לכל אסירי המצפון לנקות את רישומיהם הפליליים. ארגוני זכויות אדם טוענים כי סרבני מצפון מתמודדים עם סטיגמות חברתיות ומתקשים למצוא עבודה לאחר ריצוי עונשם.

החל משנה הבאה יחל שירות "אלטרנטיבי" שאינו צבא, שיימשך שלוש שנים בבתי כלא או מוסדות שיקום אחרים. עם זאת, ארגון זכויות האדם אמנסטי מתח ביקורת על השירות האלטרנטיבי. "חיוב אנשים לעבוד בכלא - כמעט פי שניים מזמן השירות הרגיל - לא מכבד את חופש המחשבה, המצפון, הדת או האמונה שלהם", אמר ארנולד פנג, חוקר מזרח אסיה בארגון.

חיילים מצבא קוריאה הדרומית במהלך מצוד אחר חייל שרצח חמישה מחבריו ליד הגבול עם הצפון, יוני 2014. AP
כל גבר בריא חייב לשרת לפחות 24 חודשים עד גיל 28. תרגיל של צבא דרום קוריאה/AP

ההכרזה אתמול הייתה הסבב השלישי של חנינות מיוחדות שהעניק הנשיא מון ג'ה-אין מאז שנבחר לתפקיד ב-2017. משרד המשפטים בסיאול אמר כי יותר מ-5,000 איש זכו חנינה בסך הכול, בהם 267 שהפרו את חוק הבחירות ושלושה פעילים פוליטיים וחברתיים. הממשלה אומרת כי החנינות יעזרו למי שהורשע להשתקם בחברה.

אפילו סלבריטאים אינם פטורים אוטומטית משירות. מוקדם יותר השנה הוחלט שחברי להקת הפופ BTS יצטרכו להתגייס, למרות קריאות מעריציהם להעניק להם יחס מיוחד. עם זאת, כדורגלנים בולטים, בהם החלוץ של טוטנהאם סון הונג-מין, זכו לפטור אחרי זכיה בגביע אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully