וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש גופות, שני ראשים: "סירת רפאים" צפון קוריאנית נסחפה לחופי יפן

29.12.2019 / 9:43

כלי השיט אותר לחופי האי סאדו, והמשטרה איתרה בו שרידי אדם. לא ברור מה גרם למותם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

משטרת יפן מצאה שרידים של לפחות חמישה בני אדם על סירה מעץ, שלפי החשד הגיעה מקוריאה הצפונית - כך אמר אתמול (שבת) גורם במשמר החופים. הסירה התגלה על ידי המשטרה לחופי האי סאדו, הסמוך למחוז ניגאטה שבצפון-מערב המדינה. הגורם, קי צ'ינן, אמר כי נמצאו ראשים של שני בני אדם, בנוסף לחמש גופות. הוא ציין כי סיבת המוות שלהם עדיין נחקרת.

הגורם לא אישר אם הראשים שייכים לחמש הגופות או לשני אנשים אחרים, ואמר כי זה עדיין נחקר. הוא הוסיף כי בדופן החיצוני של סירת העץ היו אותיות ומספרים שנכתבו בקוריאנית.

הסירה התגלתה על ידי שוטר, שהבחין בה לראשונה ביום שישי בשעות אחר הצהריים, אך המשטרה המתינה עד אתמול כדי לבדוק אותו בשל מזג האוויר. הגורם במשמר החופים ציין כי זאת הפעם השנייה מאז החודש שעבר שבה סירת עץ נשטפת לחופי האי.

סירת עץ ובתוכה שרידי גופות מצפון קוריאה שהתגלו לאורך חופי יפן 28 בספטמבר 2019. רויטרס
שוטר הבחין בה ביום שישי. סירת העץ/רויטרס

המקרה הגרוטסקי הזה מצטרף ליתר הצרות של יפן ושל קוריאה הדרומית עם שכנתם בצפון. המשבר סביב תכנית הגרעין של פיונגיאנג עשוי להקשות על השלמת החקירה.

הלילה כינס מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און את בכירי מפלגת השלטון, לקראת פקיעת האולטימטום שהציב לארצות הברית עד לסוף השנה הנוכחית כדי שזו תשנה את "מדיניותה העוינת" כלפי משטרו. על רקע החשש מחידוש שיגורי הטילים ארוכי הטווח, שידרה ביום שישי רשת השידור הציבורית ביפן התרעת שווא מפני טילים. היא פרסמה התנצלות בהמשך, ואמרה כי זו הייתה טעות שנבעה מתרגול פרסום אזהרות בכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully