וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הרשות סייעה לישראל בחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי אבו אל-עטא

יפעת רוזנברג

29.12.2019 / 20:03

משרד הפנים בעזה טען כי נתפסה חוליית קציני מודיעין של הרשות הפלסטינית, שמונתה לעקוב אחרי הבכיר שחוסל במסגרת מבצע "חגורה שחורה". חולייה זו נתנה לשב"כ מידע מפורט על צעדיו של אבו אל-עטא ועקבה אחריו במשך חודשים - עד שעה לפני הפעולה. חמאס פרסם את תיעוד החיסול

חגורה שחורה- חמאס פרסם תיעוד מרגעי חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא

חמאס טען היום (ראשון) כי נתפסה חולייה של הרשות הפלסטינית שסייעה לישראל בחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו בהאא אל-עטא. על פי הודעת משרד הפנים הפלסטיני ברצועת עזה, החולייה - הכוללת קציני מודיעין של הרשות הפלסטינית - מונתה לעקוב אחרי הבכיר שחוסל והעבירה ישירות מידע למודיעין הישראלי.

חולייה זו, טען חמאס, נתנה מידע מפורט על צעדיו של אבו אל-עטא, שסייע לישראל להגיע אליו ולחסל אותו. קציני המודיעין החברים בה אספו מידע על אבו אל-עטא ועקבו אחריו במשך כמה חודשים - ועד שעה לפני חיסולו. במקביל, חמאס פרסם תיעוד מרגעי חיסולו של הבכיר, שבוצע על ידי צה"ל במסגרת תכנית הפעולה "חגורה שחורה".

בהאא אבו על עטא בכיר הג'האד האסלאמי שחוסל, 12 בנובמבר 2019. צילום מסך
בחמאס טוענים כי הרשות הייתה מעורבת בחיסולו. אבו בהאא אל-עטא/צילום מסך

בהודעת חמאס נמסר כי נמצא מידע טכני הקושר בין קצין במודיעין של הרשות, שעבאן גרבאוי, לבין קציני שב"כ, שלפיו הועברו פרטים על יכולות הארגון, תכניותיה ופעילות אנשיה. משרד הפנים הפלסטיני חשף גם שיחת טלפון בין גרבאוי לבין קצינים במודיעין הישראלי, שבה נמסר כי אנשיו עוקבים אחר ביתו של אל-עטא ואף העבירו דוח בן 70 עמודים בנושא.

אחד מאנשי המודיעין של הרשות, שכונה ל"ד, סיפר: "מוניתי לעקוב אתר ביתו של אל-עטאא על ידי שעבאן גרבאוי, התבקשתי לבדוק מי שומר על ביתו ולהעביר תמונות של הבית. בליל החיסול עקבתי אחר הבית והודעתי לגרבאוי על כל מה שהתרחש. הוא ביקש ממני להגביר את המעקב באותו לילה ספציפי. לפנות בוקר, התעוררתי לקול הפגיעה בבית, הלכתי למקום והוא ביקש ממני לעקוב אחר החיסול מטעם המודיעין".

דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי החשיפה "מדגישה את ממדי הפשע הלאומי שמבצעים גורמים בתוך הרשות, המתואמת ביטחונית עם הכיבוש (ישראל)". בג'יהאד האסלאמי אמרו בתגובה להודעת חמאס כי "אנו מדגישים כי האויב הציוני הוא מי שביצע את החיסול". בארגון אמרו כי הם עקבו בהתעניינות רבה אחר "פשע" חקירת חיסולו של אבו בהאא אל- עטא, והוסיפו כי "הארגון באמצעות ערוצי התיאום ושיתוף הפעולה עם מנגנון הביטחון ממשיך לבדוק את כל המידע ותוצאות החקירה לגבי מי ששיתף פעולה עם האויב במעקב ובחיסול של אבו אל-עטא". הגי'האד גינה בתוקף את כל שיתופי הפעולה הביטחוניים, שאותם כינה "סכין בגב ההתנגדות ואיום על עמנו".

הבכיר שהיה "פצצה מתקתקת"

חיסולו של אל-עטא הצית סבב הסלמה של יומיים שבמהלכו נורו מאות רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. בתגובה, צה"ל תקף עשרות מטרות טרור של הגי'האד האסלאמי, בהם מפעלים לייצור אמל"ח, מתחמים צבאיים ואימונים, מנהרות ותשתיות תת-קרקע, מחסני אמל"ח, אתרי שיגור וחמ"לים. על פי הודעת דובר צה"ל, ההכנות למבצע נמשכו כחצי שנה. בצה"ל אמרו אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף כי אבו בהאא אל-עטא היה "פצצה מתקתקת שהתכוון לבצע פיגועים נוספים. היה הנפץ בשטח שמנע יציבות. הוא הפר יציבות הלכה למעשה".

לוחמי הג'יהאד האסלאמי בהלוויה ברצועת עזה ב-14 בנובמבר 2019. רויטרס
החיסול הצית סבב הסלמה. הג'יהאד האלסאמי/רויטרס

צה"ל פרסם ביום שלישי את את תחקיר אחת התקיפות, שבמהלכה נהרגו שמונה בני משפחה פלסטיניים בדיר אל-בלח, וטען כי המטרה שהותקפה זוהתה כמתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי. הרמטכ"ל אביב כוכבי סיכם כי ימי הקרב השיגו את מטרתם, הביאו להסרת האיום על תושבי מדינת ישראל ויצרו תנאים טובים יותר להתמודדות של צה"ל ברצועת עזה. בשתי יממות הקרב, כפי שעולה מהתחקיר של צה"ל, סוכלו כ-25 פעילי טרור שעסקו בהוצאה לפועל של פעילות טרור במתווה ירי רקטות ושל פיגועים מורכבים יותר.

הודעת משרד הפנים בעזה מגיעה על רקע המגעים בין חמאס לישראל להסדרה כוללת ברצועת עזה. היום, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני דנו בקצרה בהסדרה מול חמאס, אך הדיון לא הסתיים וההסכם לא הובא לאישור. ההבנות שהושגו עם חמאס כוללות בין היתר הטבות כלכליות לאזרחים בעזה ומנגד התחייבות של חמאס למנוע את הירי לעבר ישראל או את קיום ההפגנות על הגדר.

על פי דיווח בעיתון אל-אח'אר שהתפרסם אתמול, ישראל התירה לפועלים עזתים רבים לעבוד בישראל במסגרת הסכם שהושג בתיווך מצרים, האו"ם וקטאר, הקובע מכסה של היתר ל-5,000 פועלים עזתים בכפוף לקבלת אישור מסחרי. בתוך כך, הקבינט אישר לקזז 149 מיליון שקלים מהכספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית, אחרי ששר הביטחון נפתלי בנט הציג את הדוח בדבר הסכום שהרשות מעבירה ל"שהידים" ובני משפחותיהם.

(עדכון ראשון: 17:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully