וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: יקוזזו 149 מיליון שקלים ממסי הרשות למחבלים

29.12.2019 / 18:24

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני אישרו את הדוח שהציג בנט בדבר הסכום שהרשות הפלסטינית מעבירה ל"שהידים" ובני משפחותיהם מכספי המסים שמעבירה אליה ישראל. עד כה, קוזזו רק כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים. הקבינט דן גם בהסדרה מול חמאס, אך ההסכם לא הובא לאישור

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: עמית שמחה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר היום (ראשון) את הדוח שהציג שר הביטחון, נפתלי בנט, בדבר 149 מיליון שקלים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים פצועים, "שהידים" ובני משפחותיהם. בהתאם להחלטה, שאושרה על ידי השרים החברים בקבינט בתום דיון שנערך היום, יקוזז הסכום מכספי המסים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית. שרי הקבינט דנו בקצרה גם בהסדרה מול חמאס, אך הדיון לא הסתיים וההסכם לא הובא לאישור.

בפעם האחרונה שישראל הודיעה על קיזוז כסף מהרשות הפלסטינית, סירבה הרשות הפלסטינית לקבל את שאר הכסף ונקלעה למשבר כלכלי שישראל עצמה ביקשה לפתור. באותה עת, התנהל משא ומתן ארוך במטרה לשכנע את הרשות בכל זאת לקבל את יתרת הסכום, וזאת בין היתר כדי שהמשבר הכלכלי לא יביא לקריסה כלכלית מוחלטת וכך גם לעליה בטרור. לבסוף, הרשות הסכימה לקבל את שאר הסכום ללא הכסף שקוזז.

שר הביטחון נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
הקבינט אישר את הדוח שהציג. בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, שהגיעו לסכום של כ-500 מיליון שקלים בשנת 2018. הסכום החדש יתווסף לסכום הקודם, ויעמוד על סכום שנתי של כ-650 מיליון שקלים לאותה שנה. המהלך מתווסף לסדרת פעולות שמוביל השר בנט במישור הכלכלי נגד הטרור, לאחר שבשבועות האחרונים חתם על צווים ראשונים מסוגם למרדף אחר פעילי טרור ברחבי העולם ובשבוע שעבר חתם על אותו צו שמחלט כספים ממחבלים ערבים ישראלים.

לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית למטרות טרור, שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט דוח המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדוח, מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. את הדוח מרכז המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל ושב"ס.

(עדכון ראשון: 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully