וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט ידון בקיזוז כספי "שהידים" ובהסדרה עם חמאס

28.12.2019 / 20:45

בנט יביא לאישור הקבינט קיזוז בסכום של 149 מיליון שקלים מכספי המיסים שהעבירה הרשות הפלסטינית למשפחותיהם של "שהידים" ופצועים מפיגועי טרור נגד אזרחים ישראליים בשנת 2018. במקביל, הקבינט ידון בהבנות שהושגו עם חמאס לאחר סבב הלחימה האחרון

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: עמית שמחה

הקבינט המדיני ביטחוני ידון מחר (ראשון) בקיזוז כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית מתוך תקציבה למטרות טרור. שר הביטחון, נפתלי בנט, יביא לאישור הקבינט קיזוז בסכום של 149 מיליון שקלים מכספי המיסים שהעבירה הרשות הפלסטינית למשפחותיהם של "שהידים" ופצועים מפיגועי טרור נגד אזרחים ישראליים בשנת 2018. במקביל, הקבינט צפוי לדון מחר גם בהבנות שהושגו עם חמאס אחרי סבב הלחימה האחרון, שכוללות בין היתר הטבות כלכליות לאזרחים בעזה, ומנגד, התחייבות של חמאס למנוע את הירי לעבר ישראל או את קיום ההפגנות על הגדר.

עד כה, קיזזה ישראל רק את כספי המשכורות שהועברו לאסירים פלסטיניים, אסירים משוחררים ובני משפחותיהם, שהגיעו לסכום של כ-500 מיליון שקלים בשנת 2018. הסכום החדש יתווסף לסכום הקודם, ויעמוד על סכום שנתי של כ-650 מיליון שקלים לאותה שנה. לאחר אישור שרי הקבינט, יקוזז ויוקפא הסכום מכספי המיסים שמעבירה ישראל לרשות.

אבו מאזן בישיבת חירום של ההנהגה הפלסטינית מחר בערב ברמאללה לדיון באתגרים הניצבים בפני הרשות ובהם קיזוז הכספים והריסת הבתים בואדי חומוס, 25 ביולי 2019. רויטרס
הקבינט ישקול סנקציות נוספות. אבו מאזן בישיבת הראשות הפלסטינית/רויטרס

המהלך מתווסף לסדרת פעולות שמוביל השר בנט במישור הכלכלי נגד הטרור, לאחר שבשבועות האחרונים חתם על צווים ראשונים מסוגם למרדף אחר פעילי טרור ברחבי העולם ובשבוע שעבר חתם על אותו צו שמחלט כספים ממחבלים ערבים ישראלים.

לפי החוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית למטרות טרור, שאושר ביולי 2018, בסוף כל שנה יביא שר הביטחון לאישור הקבינט דו"ח המפרט את סך הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה שחלפה. בשנה שלאחר מכן יוקפא בכל חודש סכום בשיעור של 1/12 מהסכום הכללי שנקבע בדו"ח, מתוך כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. את הדו"ח מרכז המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון בתיאום עם שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל ושב"ס.

עוד בוואלה!

בנט החליט לעקל כספים של משפחות מחבלים ישראלים

לכתבה המלאה
שר הביטחון, נפתלי בנט, נפגש לראשונה עם חברי פורום המטה הכללי, 18 בנובמבר 2019. דובר צה"ל
מעקל כספים למשפחות מחבלים. בנט והרמטכ"ל כוכבי בקריה בתל אביב/דובר צה"ל

בנט חתם ביום רביעי על צו עיקול לכספי משפחות של שמונה מחבלים ישראלים, בהיקף של מאות אלפי שקלים. המחבלים הם ישראלים שהורשעו בעבירות טרור, וחמישה מהם נשפטו למאסר עולם.

הצו מתייחס למשכורות החודשיות שמחבלים אלה מקבלים מהרשות הפלסטינית בגין עבירות הטרור שביצעו, וכאמור הוחל גם על המוטבים, למשל בני המשפחה, שמקבלים את הכספים.


(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully