וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל: הפסקת האש נכנסה לתוקף, הנחתנו מכה קשה על הג'יהאד הפלסטיני

בתדרוך לכתבים הסביר הדי זילברמן כי ההכנות לתכנית, שנקראה בשם המבצעי "חגורה שחורה", נמשכו כחצי שנה. "השיגה את כלל היעדים שלה באופן מהיר ומלא, וכל זאת ב-48 שעות", אמר דובר צה"ל והוסיף: "לא ברור למה הג'יהאד הפלסטיני לא שיגר רקטות לטווח ארוך"

צילום: רויטרס, שי מכלוף ודדי פולד, עריכה: שאול אדם

דובר צה"ל מסכם את מבצע "חגורה שחורה" - כל הכותרות

  • התכנית כונתה "חגורה שחורה", וההכנות אליה נמשכו כחצי שנה
  • דובר צה"ל: "השגנו את כלל היעדים באופן מהיר ומלא"
  • על ההחלטה לעצור את השגרה במרכז: "הלכנו על הצד הבטוח"

דובר צה"ל תת אלוף הדי זילברמן אישר הבוקר בשיחה עם כתבים לענייני צבא וביטחון את כניסתה של הפסקת האש לתוקף, וציין כי תכנית הפעולה של צה"ל, שכונתה "חגורה שחורה", "השיגה את כלל היעדים שלה באופן מהיר ומלא, וכל זאת ב-48 שעות". לדבריו, ההכנות למבצע נמשכו כחצי שנה. "נוהל הקרב התפרש על פני חמישה-שישה חודשים", הסביר, "היתה לנו הזדמנות עם מעט מאוד בלתי מעורבים".

בתוך כך, שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט אמר הבוקר כי למרות כניסתה לתוקף של הפסקת האש, על הציבור להמשיך להיות "ערני וקשוב". "בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו", אמר בנט, "כללי המשחק החדשים ברורים: צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות. מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור".

סיכום הישגי צה"ל במהלך מבצע "חגורה שחורה". אתר רשמי
סיכום הישגי צה"ל במהלך מבצע "חגורה שחורה"/אתר רשמי

"בידוד המרחב הקשה על האזרחים. הפקנו לקחים בבידוד המרחב ובהגנה אווירית", הוסיף דובר צה"ל בתדרוך לכתבים וציין: "לג'יהאד הפלסטיני יש ארסנל רקטי של למעלה מ-40 ק"מ. אנחנו לא יודעים למה הם לא מימשו אותם" על ההחלטה להשבית אזורים נוספים בארץ ברקע ההסלמה הסביר זילברמן כי "היכולת מיגון פחות טובה (בגוש דן). הלכנו לכמה שעות על הצד הבטוח".

לדבריו, התכנית שאפה לבדל בין חמאס לארגון הג'יהאד הפלסטיני, ולהגיע אל "איזון בעוצמת האש שהופעלה על הג'יהאד הפלסטיני". "בחודשים האחרונים עשינו ניסיונות רבים לעצב את רצועת עזה בחודשים האחרונים", אמר זילברמן, "ניסינו להניע את בהאא אבו אל-עטא מדרכו. הוא היה פצצה מתקתקת שהתכוון לבצע פיגועים נוספים. היה הנפץ בשטח שמנע יציבות. הוא הפר יציבות הלכה למעשה".

נזקי תקיפת צה"ל בעזה 14 בנובמבר 2019. רויטרס
נזקי תקיפת צה"ל בעזה, הבוקר/רויטרס

"תכלית התכנית הייתה לשפר את המציאות הביטחונית, החלשתו של הג'יהאד הפלסטיני תוך בידול חמאס והמשך קידום תהליך ההסדרה", הסביר דובר צה"ל. "הגדרנו את תכלית התכנית וייצוב ועיצוב של עזה. בפעולה הזו הנחתנו מכה קשה על הג'יהאד הפלסטיני על יכולותיו המבצעיות בדגש על הפעילים ושלילת יכולות מבצעיות". הוא האשים כי אבו אל-עטא, שחיסולו פתח את סבב ההסלמה הנוכחי, הוכוון על ידי אנשי הארגון בסוריה. "הוא היה אחראי שקידם והוציא אל הפועל פיגועים נגד ישראלים וחיילי צה"ל", הוסיף.

על 25 המחבלים שנהרגו במסגרת סבב ההסלמה, הדגיש זילברמן כי "תפסנו אותם בזמן פעילות עוינת נגדנו", ונתן קרדיט לפעילות אגף המודיעין. "בשילוב של אנשי אמ"ן ממגוון דיסיפלינות הורדנו לתוכם אנשי סיגיניט, יומינט, 9900, כשיושבים הרבה אנשי אמ"ן בתאי התקיפה וייצור מטרות בזמן אמת. זה מה שאפשר הרג של 25 פעילים". עוד בירך על תפקוד פיקוד הדרום ועל שיתוף הפעולה של אמ"ן עם שב"כ וחיל האוויר. "למעשה השותפות הזו הובילה למינימום נפגעים בצד הישראלי".

"ביצענו עשרות גיחות לתקיפה", אמר זילברמן, "המובילים שבהם מתקנים יבשתיים של הג'יהאד הפלסטיני, תת קרקע ותשתיות ימיות במרחב החוף. במהלך התקיפות שהיו יחסיות כירורגיות ומיעוט רב של בלתי מעורבים הסתמכנו על יכולות מודיעיניות גבוהות".

"הלכנו על תקיפות איכותיות ולא כמותיות. זה היה הכלי שדרכו בידלנו את הג'יהאד הפלסטיני מחמאס. כמותית? סדר גודל של עשרות. אבל באיכות היו מאוד משמעותיות. ההגנה אווירית פעלה בהיקף רחב. הוצאנו אל הפועל כל מה שאנחנו יודעים להגן על המדינה הזו בהקשר סוללות כיפת ברזל, בהצלחה של כתשעים אחוז", הוסיף.

(עדכון ראשון: 09:00)

צה"ל חוסם כבישים בעוטף עזה 
14 בנובמבר 2019. אתר רשמי
כוחות צה"ל חוסמים כבישים בעוטף עזה, הבוקר/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully