וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: בג"ץ צריך לדון האם בכלל ניתן לעסוק משפטית בסוגיית הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו

26.12.2019 / 14:02

מנדלבליט שיגר מכתב אל בג"ץ בו כתב כי הוא סבור שאין בסיס משפטי לחייב אותו להגיש את עמדתו, טרם קיום דיון בעתירה שדרשה ממנו לפרסם את חוות דעתו בנושא. שלושת השופטים הבכירים ביותר בבית המשפט העליון, בהם הנשיאה חיות, ידונו בעתירה בשבוע הבא

עריכה:שאול אדם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (חמישי) לבג"ץ את תגובתו לעתירת אנשי ההייטק, שדרשו מבית המשפט לחייבו לפרסם חוות דעת בנושא האפשרות להטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה. בחוות דעתו לא מתייחס היועץ לשאלה זו. הוא סבור כי על הדיון שנקבע בעליון לעתירה ביום שלישי הקרוב לעסוק בשאלה האם בכלל ניתן לדון משפטית בשאלה זו כעת - ורק אם השופטים יקבעו שניתן לקיים את הדיון לגופו, תגובש חוות דעת בנושא.

הדיון בעתירה נקבע כאמור ליום שלישי הקרוב, והוא יישמע בפני הנשיאה אסתר חיות, סגנה השופט חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן. מדובר בשלושת השופטים בעלי הוותק הרב ביותר בבית המשפט העליון, מלבד השופט ניל הנדל, שמכהן בימים אלו כיו"ר ועדת הבחירות המרכזית.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
סבור שנדרש דיון משפטי בשאלה. מנדלבליט/שלומי גבאי

ביום שישי האחרון אמר היועמ"ש כי אין טעם להגשת חוות דעת מטעמו, ככל שהעליון לא החליט להכריע בעתירות שהוגשו. "ככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת מטעמו בסוגיה", נכתב בהודעה מטעמו. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי הוא משאיר לבית המשפט את ההחלטה האם לדון בעתירות לפני הבחירות במרץ, כשלעמדתו ישנם שיקולים בעד ונגד. לבסוף, הוסיף כי אם יוחלט לדון ב"סוגיה המשטרתית-חוקתית כבדת המשקל", הוא יבקש להגיש את עמדתו, שתגובש בין היתר בשיח עם גורמי הייעוץ המשפטי לכנסת ולבית הנשיא.

לפני שבועיים הורה בג"ץ למדלבליט להודיע על כוונתו למסור את חוות דעתו על רקע העתירות נגד נתניהו, והשופט עופר גרוסקופף אף הורה ליועץ כי אם הוא סבור שאכן יש מקום שיחווה דעתו בסוגיה, עליו להודיע באיזה לוח זמנים הוא צפוי לעשות זאת.

עוד בוואלה!

נתניהו כשל במינוי מ"מ פרקליט המדינה, אך מנדלבליט הוא המפסיד הגדול

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 15 בדצמבר 2019. רויטרס
סוגיית הטלת הרכבת הממשלה עליו טרם הוכרעה. נתניהו/רויטרס

בעקבות הודעת בג"ץ על הדיון בסוגיה בשבוע הבא פרסם נתניהו סרטון בו הדגיש כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם - זה העם. לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה".

ח"כ גדעון סער חיזק את דבריו של ראש הממשלה ואמר כי "‏השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"ץ יתערב בסוגיה. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית המשפט אלא בקלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully