וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: אתייחס ליכולת נתניהו להרכיב ממשלה רק אם בג"ץ ידון בכך

במענה לעתירה שהוגשה לבית המשפט בנוגע לאפשרות שתוטל הרכבת הממשלה על נתניהו חרף כתבי האישום שהוגשו נגדו, הבהיר מנדלבליט כי אין טעם במתן חוות הדעת, כל עוד לא הכריע בג"ץ בעתירות שנשלחו אליו

-

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר היום (שישי) כי יתן את חוות דעתו לסוגיית אפשרות הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו רק אם בג"ץ ידון בכך. זאת, במענה לבקשת בג"ץ לחוות דעת בדבר עתירות שהוגשו אליהם, הנוגעות לאפשרות הטלת הרכבת ממשלה על נתניהו חרף כתבי האישום שהוגשו נגדו.

לדברי מנדלבליט, אין טעם להגשת חוות דעת מטעמו, ככל שבית המשפט לא החליט להכריע בעתירות שהוגשו. "ככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת מטעמו בסוגיה", נכתב. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי הוא משאיר לבית המשפט את ההחלטה האם לדון בעתירות לפני הבחירות במרץ, כשלעמדתו ישנם שיקולים בעד ונגד. לבסוף, הוסיף כי אם יוחלט לדון ב"סוגיה המשטרתית-חוקתית כבדת המשקל", הוא יבקש להגיש את עמדתו, שתגובש בין היתר בשיח עם גורמי הייעוץ המשפטי לכנסת ולבית הנשיא.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מגיע לטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"אין מקום למתן חוות דעת עד שבג"ץ ידון בעתירות", מנדלבליט/שלומי גבאי

בשבוע שעבר הורה בג"ץ למדלבליט להודיע על כוונתו למסור את חוות דעתו על רקע העתירות נגד נתניהו, והשופט עופר גרוסקופף אף הורה ליועץ כי אם הוא סבור שאכן יש מקום שיחווה דעתו בסוגיה, עליו להודיע באיזה לוח זמנים הוא צפוי לעשות זאת.

אחת העתירות הוגשו מטעם 67 אנשי הייטק, אך עד כה נמנע מנדלבליט מלקבוע בשאלת היתכנות הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, בנימוק שנכון לעכשיו מדובר בשאלה תיאורטית. עו"ד דפנה הולץ-לכנר, שהגישה את העתירה בשם אנשי ההייטק, בירכה על החלטת השופט גרוסקופף. "כפי שטענתי בעתירה, מדובר בסוגיה בעלת השלכות אופרטיביות ממשיות על מערכת הבחירות הבאה, במידה ותתפזר הכנסת, ועל כן אין מדובר בסוגיה תיאורטית כלל וכלל, ומתחייבת הכרעה שיפוטית בה באופן מידי", אמרה הולץ-לכנר.

בעתירה אחרת, שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הורה שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון ליועמ"ש להגיש עד ליום חמישי את עמדתו בנוגע לשאלה האם על נתניהו להתפטר מארבעת תפקידי השר בהם הוא מחזיק, וזאת לאור הגשת כתב האישום נגדו.

עוד בוואלה!

אוחנה: הקפאת המינוי לבן-ארי גינזברג לא רלוונטית; היועמ"ש: "צו המניעה תקף"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בהלוויתה של גאולה כהן, הר הזיתים ירושלים, 19 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
האם יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום. נתניהו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully