וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ליועמ"ש: השב תוך 9 ימים אם ניתן להטיל את המנדט על נתניהו

9.12.2019 / 17:47

בתגובה לעתירה שהגישו אנשי הייטק, בג"ץ הורה למנדלבליט להודיע עד 18 בחודש אם הוא סבור שיש מקום להגיש חוות דעת בנושא. "סוגיה בעלת השלכות ממשיות על מערכת הבחירות הבאה". במקביל, העליון קבע כי על היועמ"ש להגיש את עמדתו אם על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

בג"ץ הורה היום (שני) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להודיע עד ה-18 בחודש האם הוא סבור שיש מקום להגיש חוות דעת בנוגע לשאלה אם ניתן להטיל על בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה, לאור כתב האישום החמור שהוגש נגדו. השופט עופר גרוסקופף אף הורה ליועץ כי אם הוא סבור שאכן יש מקום שיחווה דעתו בסוגיה, עליו להודיע באיזה לוח זמנים הוא צפוי לעשות זאת.

החלטת בג"ץ ניתנה בתגובה לעתירה שהגישו 67 אנשי הייטק, בה דרשו מהיועמ"ש לחוות דעתו בשאלה. עד כה נמנע מנדלבליט מלקבוע מסמרות בשאלת היתכנות הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, בנימוק שנכון לעכשיו מדובר בשאלה תיאורטית. עו"ד דפנה הולץ-לכנר, שהגישה את העתירה בשם אנשי ההייטק, בירכה על החלטת השופט גרוסקופף. "כפי שטענתי בעתירה, מדובר בסוגיה בעלת השלכות אופרטיביות ממשיות על מערכת הבחירות הבאה, במידה ותתפזר הכנסת, ועל כין אין מדובר בסוגיה תיאורטית כלל וכלל, ומתחייבת הכרעה שיפוטית בה באופן מידי", אמרה הולץ-לכנר.

בעתירה אחרת, שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הורה היום שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון ליועמ"ש להגיש עד ליום חמישי את עמדתו בנוגע לשאלה האם על נתניהו להתפטר מארבעת תפקידי השר בהם הוא מחזיק, וזאת לאור הגשת כתב האישום נגדו.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט בכנס משפט במלון דן כרמל, חיפה 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
נמנע עד כה מלתת תוקף בשאלת הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו. מנדלבליט/שלומי גבאי

ביום שישי מסר היועמ"ש לבית המשפט את תשובתו, שדרשה מראש הממשלה להתפטר או לצאת לנבצרות, וכן להתפטר מתפקידיו כשר. היועץ השיב כי אף שהעתירה מעלה סוגיות מהותיות, אין מקום להכריע בה כעת, שכן ממילא הנסיבות העובדתיות הרלוונטיות עתידות להשתנות בתוך ימים ספורים - בין אם יכשלו המגעים להרכבת הממשלה ויוכרז על הליכה לבחירות נוספות, ובין אם יעלה בידי מי מהח"כים להרכיב ממשלה.

לגופן של הטענות בעתירה השיב מנדלבליט בדומה לחוות הדעת שפרסם בתחילת השבוע. היועמ"ש טוען כי ממילא להתפטרות נתניהו כעת אין כל משמעות מעשית, שכן ראש ממשלה שמתפטר ממשיך לכהן כראש ממשלת מעבר עד לכינון ממשלה חדשה - כלומר, המצב יישאר ללא שינוי. באשר לאפשרות להורות לנתניהו לצאת לנבצרות, השיב מנדלבליט כי בנסיבות הקיימות לא ניתן מבחינה משפטית לאלץ את נתניהו לעשות זאת, ויש להותיר את הסוגיה במישור הציבורי-פוליטי. בנוגע לדרישה להורות לנתניהו להתפטר מתפקידיו כשר, השיב היועץ כי ככל שלא שהעתירות לא יידחו על הסף, יגיש השלמה לתגובתו עד יום חמישי. היום קיבל השופט אלרון את ההצעה.

עוד בוואלה!

נתניהו קרא למו"מ מואץ עם ליברמן; לפיד: אתה רוצה חסינות

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 24 בנובמבר 2019. רויטרס
היועמ"ש טוען כי ממילא להתפטרותו כעת אין כל משמעות מעשית. נתניהו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully