וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: משפטו של נתניהו יתקיים בי-ם, לרשותו חודש לבקש חסינות

2.12.2019 / 19:44

היועמ"ש מסר ליו"ר הכנסת אדלשטיין את כתב האישום נגד ראש הממשלה וציין כי המשפט צפוי להיערך בבית המשפט המחוזי. מנדלבליט הבהיר כי נתניהו רשאי להגיש בקשה לחסינות בתוך 30 יום. למכתב צורפה רשימת עדי התביעה, הכוללת בין היתר את יובל דיסקין, תמיר פרדו ויאיר לפיד

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום: רויטרס וניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (שני) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב ששיגר היועמ"ש לאדלשטיין נכתב כי כתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים וכן שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה. החל מהיום עומדים לרשותו של נתניהו 30 יום להגשת בקשה לחסינות. בתגובה להגשת כתב אישום, טען נתניהו כי "לוח זמנים המשפטי מושפע מלוח זמנים הפוליטי".

"בשל פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, לרבות מסנגוריו של ראש הממשלה, ולמען הסדר הטוב של הדברים, החליט היועץ מנדלבליט להניח בפני יו"ר הכנסת נוסח כתב אישום הכולל את רשימת עדי התביעה", הבהירו בלשכת היועמ"ש. "כן צוין בו, על פי כללי הסמכות המקומית הייחודיים לראש ממשלה מכהן, כי מקום הגשתו הוא בבית המשפט המחוזי בעיר ירושלים".

לקריאת כתב האישום נגד נתניהו כולל רשימת העדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
כתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת. נתניהו/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי "ככל שלנוכח מכתבי זה ולאור טענות שהועלו, ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום (2 בדצמבר 2019) כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מכנסת ישראל לקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי, הרי שעל מנת למנוע טענות בנושא ולמען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר".

בכתב האישום שהגיש ליו"ר הכנסת צורף נספח של רשימת עדי התביעה, הכוללת 333 פוליטיקאים, אנשי עסקים ומקורבים לסביבת נתניהו. בין השמות נמצאים ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, תמיר פרדו, יובל דיסקין, יאיר לפיד, ציפי לבני, וכן חברי הכנסת מהליכוד יריב לוין, זאב אלקין וצחי הנגבי.

עוד בוואלה!

בעקבות ההכרעה בתיקי נתניהו: מה צפוי אחרי כתב האישום?

לכתבה המלאה

נתניהו: "לוח הזמנים המשפטי מושפע מהפוליטי"

בתגובה, נתניהו מתח ביקורת על תזמון פרסום כתב האישום לפני שבועיים, ותהה: "אם רק היום הגישה התביעה כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו הכולל את רשימת העדים, מה אצה לה הדרך להציג ליו"ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים לפני שבועיים, בדיוק ביממה שבו בני גנץ החזיר לנשיא את המנדט להרכיב ממשלה?".

עוד הוסיף נתניהו כי "נראה שהאופן החפוז והלקוי שבו הוגש המסמך ליו"ר הכנסת, כשכתב האישום עדיין לא היה מוכן, מעיד על לוח זמנים משפטי שמושפע מלוח זמנים פוליטי".

ראש הממשלה התייחס גם לכמות עדי התביעה המופיעה בכתב האישום, וטען כי "הצורך להידרש למאות עדים מעיד על הקושי לשכנע בנכונות הטענות המופרכות נגד ראש הממשלה. כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל'דפי זהב'. הוציאו רבע מיליארד שקלים בחקירות ברחבי העולם על סיגרים וכמה כתבות רכילות בוואלה. לא יאומן".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"למען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר". מנדלבליט/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים הודיע מנדלבליט כי החליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק-יס), ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 (פרשת המתנות) ו-2000 (פרשת נתניהו-מוזס). את עבירות אלה הוא לכאורה ביצע במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת.

בהצהרה לתקשורת, מנדלבליט אמר כי "זה לא עניין של ימין או שמאל" וכי הוא קיבל את ההחלטה "בלב כבד - אבל בלב שלם, מתוך תחושת מחויבות עמוקה לשלטון החוק ולאזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "זה לא עניין פוליטי, אלא החובה המוטלת עלינו ועליי באופן אישי. לא מדובר בבחירה. מדובר בחובה להגיש כתב אישום. כך הדבר לכל אזרח, וכך פעלתי גם כאן".

בתגובה להגשת כתבי האישום נגדו, מסר נתניהו הצהרה לתקשורת בה תקף את הפרקליטות והמשטרה, וכינה את תהליך החקירה שלהם "מזוהם ומעורר שאלות". ראש הממשלה קרא ליריביו הפוליטיים לגלות הגינות ולדרוש לחקור את החוקרים "חייבים לשים לזה סוף. כשיש רצף כזה צריך לפרק אותו. אתם צריכים לדרוש שיחקרו את החוקרים. הגיע הזמן שהציבור יקבל תשובות ברורות לכל המקרים הללו: גם לגבי החקירות המזוהמות שנוהלו נגדי. בתהליך הזה לא חיפשו את האמת, חיפשו אותי".

(עדכון ראשון: 13:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully