וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על העברת כתב האישום ליו"ר הכנסת: "מעיד על השפעת לו"ז פוליטי"

2.12.2019 / 19:56

ראש הממשלה טען כי התביעה "אצה לה הדרך להציג ליו"ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים" ביום החזרת המנדט. זאת, בתגובה להגשת כתב האישום על ידי מנדלבליט, שבועיים אחרי שהודיע על החלטתו. נתניהו הוסיף כי "רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית לדפי זהב"

צילום: לע"מ, עריכה: ליר שפיגלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח ביקורת היום (שני) על תזמון מסירת כתב האישום נגדו לידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שבועיים אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על החלטתו להאשים אותו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. "אם רק היום הגישה התביעה כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו הכולל את רשימת העדים, מה אצה לה הדרך להציג ליו"ר הכנסת מסמך חסר ולקוי בלי רשימת עדים לפני שבועיים, בדיוק ביממה שבו בני גנץ החזיר לנשיא את המנדט להרכיב ממשלה?", תהה נתניהו.

עוד הוסיף כי "נראה שהאופן החפוז והלקוי שבו הוגש המסמך ליו"ר הכנסת, כשכתב האישום עדיין לא היה מוכן, מעיד על לוח זמנים משפטי שמושפע מלוח זמנים פוליטי".

לקריאת כתב האישום נגד נתניהו כולל רשימת העדים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה במשרד רה"מ, ירושלים 1 בדצמבר 2019. רויטרס
"כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים". נתניהו/רויטרס

ראש הממשלה התייחס גם לכמות עדי התביעה המופיעה בכתב האישום, וטען כי "הצורך להידרש למאות עדים מעיד על הקושי לשכנע בנכונות הטענות המופרכות נגד ראש הממשלה. כשיש טענה אמיתית לא צריך 333 עדים, וכשאין טענה אמיתית גם 333 עדים לא יועילו. רשימת העדים המנופחת נראית כמו מחווה נוסטלגית ל'דפי זהב'. הוציאו רבע מיליארד שקלים בחקירות ברחבי העולם על סיגרים וכמה כתבות רכילות בוואלה. לא יאומן".

במכתב שהיועמ"ש שיגר מוקדם יותר היום לאדלשטיין, נכתב כי כתב האישום יוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים וכן שובצה בו רשימת שמות עדי התביעה. החל מהיום, עומדים לרשותו של נתניהו 30 יום להגשת בקשה לחסינות.

"בשל פניות שהתקבלו בלשכת היועץ המשפטי לממשלה, לרבות מסנגוריו של ראש הממשלה, ולמען הסדר הטוב של הדברים, החליט היועץ מנדלבליט להניח בפני יו"ר הכנסת נוסח כתב אישום הכולל את רשימת עדי התביעה", הבהירו בלשכת היועמ"ש. "כן צוין בו, על פי כללי הסמכות המקומית הייחודיים לראש ממשלה מכהן, כי מקום הגשתו הוא בבית המשפט המחוזי בעיר ירושלים".

עוד בוואלה!

כשמנדלבליט מחזיר מהלומה: רשימת עדי התביעה צריכה להדאיג את נתניהו

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
מסר את כתב האישום לידי אדלשטיין. מנדלבליט/ראובן קסטרו

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי "ככל שלנוכח מכתבי זה ולאור טענות שהועלו, ראש ממשלת ישראל יבקש לראות את היום (2 בדצמבר 2019) כיום הקובע לתחילת מניין 30 הימים בהם רשאי הוא לבקש מכנסת ישראל לקבוע כי תהיה לו חסינות חבר כנסת בפני דין פלילי, הרי שעל מנת למנוע טענות בנושא ולמען ניקיון הדעת, לא אתנגד לדבר".

בכתב האישום שהגיש ליו"ר הכנסת צורף נספח של רשימת עדי התביעה, הכוללת 333 פוליטיקאים, אנשי עסקים ומקורבים לסביבת נתניהו. בין השמות נמצאים ארנון מילצ'ן, ג'יימס פאקר, תמיר פרדו, יובל דיסקין, יאיר לפיד, ציפי לבני, וכן חברי הכנסת מהליכוד יריב לוין, זאב אלקין וצחי הנגבי.

לפני שבועיים, מנדלבליט הודיע כי הוא החליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין עבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק-יס), ובגין עבירות של מרמה והפרת אמונים בתיקי 1000 (פרשת המתנות) ו-2000 (פרשת נתניהו-מוזס). את עבירות אלה הוא לכאורה ביצע במהלך כהונתו כראש הממשלה וכשר התקשורת. עוד החליט מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' בעבירות של של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה במסגרת תיק 4000, ונגד בעל השליטה והעורך האחראי של קבוצת "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully