וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ידון בשאלת הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו בשבוע הבא

הדיון הראשון בעתירה הנוגעת להטלת הרכבת הממשלה על רה"מ לאור כתבי האישום נגדו ייערך ביום שלישי הבא בפני נשיאת העליון חיות והשופטים מלצר ופוגלמן. היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יעביר את חוות דעתו לפני הדיון בעתירה. נתניהו: בדמוקרטיה העם מחליט מי מנהיג אותו

-

סוגיית הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו - כל העדכונים

  • הדיון הראשון בעקבות העתירה בנושא יתקיים בשלישי הבא
  • הדיון ייערך בפני הנשיאה חיות והשופטים מלצר ופוגלמן
  • היועמ"ש יעביר את חוות דעתו בסוגיה לפני הדיון בעתירה
  • נתניהו: בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם - זה העם

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה הערב (ראשון) כי הדיון הראשון בשאלת הטלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקיים ביום שלישי הבא. הדיון ייערך בפני הנשיאה והשופטים חנן מלצר ועוזי פוגלמן. זאת, לאור כתב האישום שהוגשו נגד נתניהו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יעביר את חוות דעתו בסוגיה טרם הדיון.

נתניהו פרסם בתגובה סרטון, בו הדגיש כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם - זה העם. לא אף אחד אחר. אחרת זה פשוט לא דמוקרטיה".

ח"כ גדעון סער חיזק את דבריו של ראש הממשלה ואמר כי "‏השאלה אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה אינה שאלה משפטית אלא פוליטית ולא נכון שבג"ץ יתערב בסוגיה. ראש ממשלה לא מחליפים באולם בית המשפט אלא בקלפי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה במשרד רה"מ, ירושלים 1 בדצמבר 2019. רויטרס
הדיון הראשון בסוגיה יחל בשבוע הבא. נתניהו/רויטרס

ביום שישי האחרון אמר היועמ"ש, כי אין טעם להגשת חוות דעת מטעמו, ככל שבית המשפט לא החליט להכריע בעתירות שהוגשו. "ככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת מטעמו בסוגיה", נכתב בהודעה מטעמו. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי הוא משאיר לבית המשפט את ההחלטה האם לדון בעתירות לפני הבחירות במרץ, כשלעמדתו ישנם שיקולים בעד ונגד. לבסוף, הוסיף כי אם יוחלט לדון ב"סוגיה המשטרתית-חוקתית כבדת המשקל", הוא יבקש להגיש את עמדתו, שתגובש בין היתר בשיח עם גורמי הייעוץ המשפטי לכנסת ולבית הנשיא.

לפני שבועיים הורה בג"ץ למדלבליט להודיע על כוונתו למסור את חוות דעתו על רקע העתירות נגד נתניהו, והשופט עופר גרוסקופף אף הורה ליועץ כי אם הוא סבור שאכן יש מקום שיחווה דעתו בסוגיה, עליו להודיע באיזה לוח זמנים הוא צפוי לעשות זאת.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות במהלך בכנס משפט במלון דן כרמל, חיפה 5 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
היועמ"ש יעביר את חוות דעתו בסוגיה בטרם הדיון. חיות ומנדלבליט/שלומי גבאי

אחת העתירות הוגשו מטעם 67 אנשי הייטק, אך עד כה נמנע מנדלבליט מלקבוע בשאלת היתכנות הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, בנימוק שנכון לעכשיו מדובר בשאלה תיאורטית. עו"ד דפנה הולץ-לכנר, שהגישה את העתירה בשם אנשי ההייטק, בירכה על החלטת השופט גרוסקופף. "כפי שטענתי בעתירה, מדובר בסוגיה בעלת השלכות אופרטיביות ממשיות על מערכת הבחירות הבאה, במידה ותתפזר הכנסת, ועל כן אין מדובר בסוגיה תיאורטית כלל וכלל, ומתחייבת הכרעה שיפוטית בה באופן מידי", אמרה הולץ-לכנר.

בעתירה אחרת, שהגישה התנועה לאיכות השלטון, הורה שופט בית המשפט העליון יוסף אלרון ליועמ"ש להגיש עד ליום חמישי את עמדתו בנוגע לשאלה האם על נתניהו להתפטר מארבעת תפקידי השר בהם הוא מחזיק, וזאת לאור הגשת כתב האישום נגדו.

(עדכון ראשון: 15:34)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully