וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 תאונות קטלניות, 17 הרוגים: השבוע המדמם בכבישי ישראל

23.12.2019 / 17:40

התנגשות האוטובוס בתחנת ההסעה סמוך לנתב"ג גבתה את חייהם של ארבעה בני אדם, והעלתה את מניין ההרוגים בכבישים בתוך שבוע ל-17. מצפון ועד דרום, ילדים ומבוגרים איבדו את חייהם בשורת תאונות קשות. "תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים"

עריכה: טל רזניק

מניין ההרוגים בתאונות הדרכים מתחילת השנה עלה אמש (ראשון) ל-345, בעקבות מותם של ארבעה בני אדם בהתנגשות האוטובוס ליד נתב"ג. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חלה עלייה של 11% במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נהרגו 310 בני אדם. בסך הכל בשבוע החולף התרחשו 11 תאונות דרכים קטלניות, בהן נהרגו 17 בני אדם.

נהג קו 947 של אגד איבד שליטה על האוטובוס והתנגש בתחנת הסעה בצומת בדק שבכביש 40. הוא פונה יחד עם 13 פצועים נוספים לבית החולים, שם מנסים החוקרים לבדוק מה גרם לו לאבד שליטה. מהנתונים עולה כי מתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם ב-27 תאונות במעורבות אוטובוסים, לעומת 33 הרוגים ב-29 תאונות דומות בשנה שעברה.

התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג בה נהרגו ארבעה בני אדם. 22 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, זק"א
נהג האוטובוס איבד שליטה. זירת התאונה ליד נתב"ג, אמש/זק"א, דוברות זק"א

אחד ההרוגים בתאונה זו הוא יוסף קהלני, בן 79 מפתח תקווה. קהלני, אב לשלוש בנות וסב ל-14 נכדים, התגורר בסמוך לתחת האוטובוס של קו 947 לירושלים ובמרחק של תחנות בודדות ממקום התאונה. איריס סייס ספירה על אביה שנהרג בתאונה ואמרה כי אביה היה אבא "איש טוב לב, צעיר ברוחו, כל היום עשה מצוות. אימא חיכתה לו בחלון להדליק נרות, והוא לא בא".

יוסף קהלני נהרג בתאונת הדרכים סמוך לנתב"ג, דצמבר 2019. באדיבות המשפחה
"אימא חיכתה לו בחלון להדליק נרות, והוא לא בא". יוסף קהלני, שנהרג בתאונה/באדיבות המשפחה

מלבד ארבעת הרוגי התאונה, גם שני תושבי שכם איבדו אתמול את חייהם בתאונה במעורבות משאית ורכב הסעות במחלף אלוף שדה. לדברי מנכ"לית הרלב"ד, עו"ד רחלי טבת ויזל, "את היום הראשון של חנוכה אנחנו מסיימים נכון לרגע זה עם שישה הרוגים בתאונות דרכים. מספר זה מצטרף לעלייה כללית של מספר ההרוגים בתאונות דרכים ביחס לשנה שעברה. המספרים הללו זועקים לכך שלא נוכל להילחם בתופעה ללא הבנה של כל אחד מאיתנו כי 93% מהתאונות הקטלניות הם כתוצאה מהגורם האנושי. נהיגה הופכת להיות הדבר המסוכן ביותר בה אנחנו מעורבים במהלך היום ולכן חייבת לזכות בכל תשומת הלב שלנו".

עוד הוסיפה טבת ויזל כי "ברמה הלאומית, המלחמה בתאונות הדרכים דורשת תקציבים והשקעה ממוקדת באוכלוסיות הסיכון ובתופעות המסוכנות ביותר. רק על ידי תכנית מוסדרת של כלל המשרדים והשקעה תקציבית ממשית, נוכל להגיע לירידה משמעותית ומתמשכת בתאונות ונפגעי תאונות דרכים".

זירת התאונה במחלף אלוף שדה לכיוון רמת גן בה נהרגו שני בני אדם ונפצעו חמישה נוספים. 22 בדצמבר 2019.. כב"ה מחוז דן, דוברות כב"ה
שישה הרוגים ביום אחד. זירת התאונה במחלף אלוף שדה, אתמול/דוברות כב"ה, כב"ה מחוז דן

ביום שישי האחרון, משאית שנסעה בכפר ברחוב אבן חלדון, שבכפר ברא פגעה בפעוט מוחמד איאס ריאן בן השלוש שהתפרץ לכביש שלא במעבר חצייה מימין לשמאל. הפעוט נהרג. זמן קצר לאחר מכן, רכב פרטי שנסע בצומת הרחובות דרך עכו עם שדרות ירושלים בקריית מוצקין, פגע בהולך הרגל הילד עידן לוייב בן ה-12 שחצה במעבר חצייה מרומזר משמאל לימין. הוא נהרג.

מוחמד איאס ריאן בן השלוש שמת מפגיעת משאית בכפר ברא שבמרכז הארץ. 20 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
נדרס למוות. מוחמד איאס ריאן/אתר רשמי
עידן לוייב שנהרג בתאונת דרכים בקריית מוצקין. צילום מסך
חצה במעבר חצייה ונהרג. עידן לוייב/צילום מסך

ביום חמישי, רכב פרטי שנסע לכיוון מזרח בכביש 79, נעצר בשול הדרך. יוסף ארמלי, נהג הרכב הפרטי כבן ה-60 משפרעם יצא מהרכב, נעמד מאחוריו ונפגע מרכב פרטי אחר שסטה לשול. מותו נקבע תוך זמן קצר. כמה שעות לאחר מכן, בכביש 40, רכב פרטי שנסע בכביש סמוך לצומת שיזפון לכיוון דרום, הגיע לעקומה ימינה סטה שמאלה אל הכיוון הנגדי והתנגש חזיתית ברכב פרטי אחר. בעקבות התאונה נשרפו שני כלי הרכב. נהג ונוסעת הרכב הראשון נהרגו בתאונה. באותו היום, רכב פרטי שנסע בדרך בר אילן לכיוון מערב בגבעת שמואל, הגיע לצומת עם רחוב קרן היסוד ופגע מאחור באוטובוס. כתוצאה מהתאונה נהג הרכב הפרטי נהרג.

שני בני אדם נהרגו, שניים נפצעו קשה ואחד בינוני בהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 40 סמוך לצומת שיזפון. 19 בדצמבר 2019. דוברות כבאות והצלה אילת, דוברות כב"ה
זוג נהרג בתאונה. זירת התאונה בשיזפון/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה אילת

ביום שלישי, רכב מסחרי שנסע בתל אביב ברחוב פנחס בן יאיר לכיוון דרום, בצומת עם רחוב עולי ציון - פנה שמאלה ופגע בהולך רגל אשר חצה את הכביש שלא במעבר חציה מימין לשמאל. הולך הרגל נהרג.

יום לפני כן, בכביש 5511 סמוך לבני ציון, רכב פרטי שנסע מצפון לדרום, בעיקול לשמאל איבד שליטה וסטה מנתיב נסיעתו ופגע בשני רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי מקדימה-צורן שנסעו מדרום לצפון והיו בעת אימון. כתוצאה מהתאונה הם נהרגו.

שני רוכבי האופניים, יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שנהרגו מפגיעת מכונית בכניסה לבני ציון ב-16 לדצמבר 2019. m, צילום מסך
נהרגו במהלך רכיבת הבוקר. ויינשטיין ולוגסי/צילום מסך, m

בנוסף לכך, בשבוע החולף רכב פרטי שנסע בכניסה לטבריה בכביש 77, פגע בהולכת רגל שחצתה את הכביש במעבר חצייה. כתוצאה מהתאונה הולכת הרגל מתה מפצעיה. בכביש 4060, רכב פרטי שנסע בכביש בכניסה לתל שבע, עלה על אי תנועה והתנגש בעמוד תאורה. נהג הרכב נהרג.

"נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת"

"שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים", אמר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה. לטענתו, "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם".

לדבריו של קיטה, "הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את הכסף שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס, להתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים הגבוה באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות רק הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully