וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אימא חיכתה לו להדליק נרות חנוכה והוא לא בא": יוסף נהרג בתאונה הקטלנית

23.12.2019 / 12:31

יוסף קהלני בן ה-79 הוא אחד מארבעת ההרוגים בתאונת האוטובוס שהתנגש בטרמפיאדה מבטון בעת שחזר מטיול בירושלים. בתו ספרה כי אמה המתינה לו בביתם בפתח תקווה כדי להדליק יחד את נרות החנוכה: "לא מגיע לו ללכת ככה". שלוש נשים נוספות נהרגו בתאונה

עריכה: טל רזניק

יוסף קהלני בן 79 מפתח תקווה הוא אחד מארבעת ההרוגים בתאונה הקטלנית ליד נתב"ג שבה התנגש אוטובוס בטרמפיאדה מבטון, כך הותר היום (שני) לפרסום. קהלני, אב לשלוש בנות וסב ל-14 נכדים, התגורר בסמוך לתחת האוטובוס של קו 947 לירושלים ובמרחק של תחנות בודדות ממקום התאונה.

איריס סייס ספירה על אביה שנהרג בתאונה ואמרה כי אביה היה אבא "איש טוב לב, צעיר ברוחו, כל היום עשה מצוות. אימא חיכתה לו בחלון להדליק נרות, והוא לא בא". בתו של קהלני סיפרה כי "חזרתי אתמול בעשר ומשהו. חיכו לי שוטר ועובדת סוציאליות. יצאנו מהמעלית ולבי נפל כי יש לי ארבעה ילדים. לא חשבתי שקרה משהו לאבא לרגע. הוא מלא חיים. הוא אמר לי, 'זה אבא שלך'".

"אימא חיכתה לו הסתכלה מהחלון, היא אמרה לי שהיא מחכה לו. היא לא ידעה שבאותו רגע הנר שלה כבה. היה להם בכל השנים כל כך טוב, ולקחו לה את הבן אדם שדאג לה. לפני שהוא היה יוצא מהבית הם היו תמיד שמים מוזיקה תימנית. הם היו נשואים 55 שנה". לדברי של בתו של יוסף, "כל שיחת טלפון היתה לשאול על שלום הילדים. לא שמעתי אותו אומר כואב לי, לא מגיע לו ללכת ככה. מה יש לי להגיד לנהג? אין שום מילה שראויה להגיד בלי שזה לא יכבד את זכרו של אבא שלי, לצערי".

יוסף קהלני נהרג בתאונת הדרכים סמוך לנתב"ג, דצמבר 2019. באדיבות המשפחה
"חיכתה לו כל הלילה שיבוא". ההרוג יוסף קהלני ורעייתו/באדיבות המשפחה

נכדו, יונתן גזית סיפר כי "הוא היה נוסע הרבה פעמים לירושלים. הולך להתפלל ולטייל. היה אדם מאוד צדיק. אחותי התקשרה אלי וסיפרה שסבא שלי נהרג בתאונה. כמה דקות אחרי שקראתי על התאונה - לא העליתי על דעתי שזה סבא שלי. סבתא שלי חיכתה לו כל הלילה שיבוא". קהלני יובא למנוחות בבית העלמין בפתח תקווה בשעה 15:00.

לבד מקהלני שלוש נשים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם נהרגו אמש בהתנגשות אוטובוס אגד בתחנת הסעה מבטון בצומת בדק. 14 בני אדם נוספים נפצעו, בהם אישה כבת 67 וצעירה בת 19 באורח קשה. כלל הפצועים טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ופונו לבתי החולים שיבא, אסף הרופא, בילינסון והשרון. חמישה פצועים מהתאונה שוחררו הלילה לביתם מבית החולים אסף הרופא. מעצרו של נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן תושב חיפה בן 44 הוארך היום בארבעה ימים. הוא חשוד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב החוקרים בודקים אם עשה שימוש בטלפון בזמן התאונה.

עוד בוואלה!

התאונה הקטלנית ליד נתב"ג: נהג האוטובוס חשוד בגרימת מוות ברשלנות

לכתבה המלאה
12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
זירת התאונה, אתמול/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

אחת הפצועות המאושפזות בבית החולים שיבא שבתל השומר היא מאירה וואהב בת ה-71. בעלה סיפר הבוקר כי "מאירה נסעה עם אחותה וחברותיה לירושלים ובדרכה חזרה הביתה התקשרה אלי להתלבט אם ללכת לנחם אבלים כשסיימנו את השיחה, ישבתי לראות חדשות וראיתי את הדיווח על התאונה. הייתי בהלם ומיד התקשרתי אליה אבל היא לא ענתה. ידעתי שהיא באוטובוס וישר התחלתי להתארגן ולחפש אותה.רק יומיים קודם לכן דיברנו על התאונות האלה, צריכה להיות התערבות לאומית אין אכיפה במדינה".

בתיעוד מהרגעים הראשונים שלאחר התאונה נראה גג תחנת האוטובוס העשוי מבטון כשהוא בתוך חלל כלי הרכב, ולצידו מוטלות גופות הנוסעים. "היום לא ישבתי במקום האהוב עליי ועכשיו יש שמה שתי גופות", נשמעת אומרת אחת הנוסעות.

אזרחית שהזעיקה את מד"א תיארה כי "אוטובוס התנגש ונפל בטון על אנשים בתוך האוטובוס. נפל גוש של בטון על האוטובוס וחוסם איזה חמישה מושבים". היא הוסיפה כי יש לכודים באוטובוס: "יש פה מישהו מתחת לבטון, אולי שניים או יותר". עובר אורח נוסף שהתקשר אף הוא למוקד 101 סיפר כי "יש אוטובוס בצד הכביש, לא יודע כמה אנשים. הוא עוף לגמרי מחוץ לנתיב וכל האוטובוס מרוסק".

בתו של יוסף קהלני בן ה-79 שנהרג בתאונת הדרכים הקטלנית בסמוך לנתב"ג. 23 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"כל שיחת טלפון היתה לשאול על שלום הילדים". בתו של יוסף קהלני שנהרג בתאונה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully