וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המראות היו קשים": הנהג איבד שליטה ונכנס בקיר הבטון ליד נתב"ג

ארבעה בני אדם נהרגו ו-14 נוספים נפצעו כשנהג קו 947 מי-ם לחיפה סטה מהנתיב והתנגש בעוצמה בתחנת הסעה בצומת בדק. המשטרה עצרה את הנהג לאחר חקירה ובודקת אם השתמש בטלפון נייד. "לא תאונה שרואים כל יום". האזינו לשיחה למד"א

עריכה: טל רזניק

התאונה הקטלנית ליד נתב"ג - כל הפרטים

  • אוטובוס נוסעים התנגש בתחנת הסעה בצומת בדק שבכביש 40
  • ארבעה בני אדם נהרגו, 14 נוספים נפצעו ופונו לבתי החולים
  • הצומת נחסם לתנועה; המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה
  • נהג, תושב חיפה בן 44 נעצר לאחר חקירה ויובא לדיון בהארכת מעצרו
  • פרמדיק מד"א: "הנוסעים נסערים, זו לא תאונה שקורית כל יום"

"המראות הם קשים", תיאר אמש (ראשון) פרמדיק מד"א עידן שינה את תאונת האוטובוס הקטלנית בכביש 40 ליד נמל התעופה בן גוריון. "הנוסעים היו נסערים. זו לא תאונה שקורית כל יום, זו תאונה שניכרים בה מראות לא קלים".

קצין אגף התנועה במחוז מרכז, סגן-ניצב חי מזרחי, הבהיר כי בשלב זה עוד מוקדם להבין מה גרם לתאונה. לדבריו, לפי ממצאים ראשוניים, נהג קו 947 שעשה את דרכו מירושלים לחיפה איבד שליטה ופגע בעוצמה בתחנת הסעה בצד הדרך ולבנת בטון חדרה לתוך האוטובוס. הנהג, תושב חיפה בן 44 נעצר לאחר חקירה ויובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון. הנהג נפצע ומטופל בבית החולים בילינסון, שם נמצאים גם חוקרי המשטרה שיבדקו אם עשה שימוש בטלפון הנייד בזמן התאונה.

שלוש נשים וגבר בשנות ה-30 וה-50 לחייהם נהרגו בעקבות התנגשות אוטובוס אגד בתחנת הסעה מבטון בצומת בדק. 14 בני אדם נוספים נפצעו, בהם אישה כבת 67 וצעירה בת 19 באורח קשה. כלל הפצועים טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ופונו לבתי החולים שיבא, אסף הרופא, בילינסון והשרון. חמישה פצועים מהתאונה שוחררו הלילה לביתם מבית החולים אסף הרופא.

תאונת דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. אביב הרץ, TPS
"הנוסעים היו נסערים". זירת התאונה, הערב/TPS, אביב הרץ

אזרחית שהזעיקה את מד"א תיארה כי "אוטובוס התנגש ונפל בטון על אנשים בתוך האוטובוס. נפל גוש של בטון על האוטובוס וחוסם איזה חמישה מושבים". היא הוסיפה כי יש לכודים באוטובוס: "יש פה מישהו מתחת לבטון, אולי שניים או יותר". עובר אורח נוסף שהתקשר אף הוא למוקד 101 סיפר כי "יש אוטובוס בצד הכביש, לא יודע כמה אנשים. הוא עוף לגמרי מחוץ לנתיב וכל האוטובוס מרוסק".

"מדובר בזירה קשה ומזעזעת", סיפר מפקד זק"א בזירה, חיים אוטמזגין. "כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה. ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח שבצדי הכביש, קורת בטון כבדה נתלשה מהתחנה מעוצמת ההתנגשות ופגעה בעוצמה באוטובוס. התוצאה הייתה קשה: ארבעה אנשים נלכדו כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית וללא רוח חיים".

עוד בוואלה!

ארבעה הרוגים ו-14 פצועים בהתנגשות אוטובוס בתחנה ליד נתב"ג

לכתבה המלאה
תאונה דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
"ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח שבצדי הכביש". זירת התאונה, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם בתאונות במעורבות אוטובוסים. שנת 2018 הסתיימה כולה עם 33 הרוגים במעורבות תאונות עם אוטובוסים. מתחילת השנה התרחשו 27 תאונות במעורבות אוטובוסים, ואילו שנת 2018 הסתיימה עם 29 תאונות במעורבות אוטובוסים.

בחברת אגד הביעו צער על התאונה ומסרו כי "בסמוך לבח"א 27 (צומת התעשייה האווירית) סטה האוטובוס, מסיבה בלתי ברורה, מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה הבלתי ברורה במבנה המבוטן תיבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים מתאונה קשה וטראגית זו. מבלי להתייחס לנסיבות התאונה והגורמים לה, אנו המומים וכואבים ומביעים צער עמוק וכבד על מותם של ארבעה נוסעים מקרב נוסעי האוטובוס ופציעותיהם בדרגות קושי שונות של אחרים על לא עוול בכפם".

(עדכון ראשון: 23.12, 22:47)

תאונת דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. נתיבי ישראל, אתר רשמי
תיעוד האוטובוס בצומת אל על, דקות לפני התאונה/אתר רשמי, נתיבי ישראל
12 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות ובהם ארבעה פצועים באורח קשה, בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. אביב הרץ/TPS, באדיבות המצולמים
34 אנשים נהרגו מתחילת השנה בתאונות במעורבות אוטובוסים. זירת התאונה, הערב/באדיבות המצולמים, אביב הרץ/TPS
התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג בה נהרגו ארבעה בני אדם. 22 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, זק"א
זירת התאונה, הערב/זק"א, דוברות זק"א
התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג בה נהרגו ארבעה בני אדם. 22 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, זק"א
זירת התאונה, הערב/זק"א, דוברות זק"א
התאונה בכביש 40 ליד נתב"ג בה נהרגו ארבעה בני אדם. 22 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, זק"א
זירת התאונה, הערב/זק"א, דוברות זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully