וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה הרוגים ו-14 פצועים בהתנגשות אוטובוס בתחנה ליד נתב"ג

מחקירה ראשונית עולה כי אוטובוס אגד סטה מנתיבו בצומת בדק בכביש 40, וכתוצאה מכך התנגש בעוצמה בטרמפיאדה מבטון שפילחה את הרכב. שני גברים ושתי נשים נהרגו, ו-14 בני אדם נפצעו. הצומת נחסם לתנועה והמשטרה חוקרת מה גרם לנהג לאבד שליטה. "המראות קשים, הנוסעים נסערים"

עריכה: טל רזניק

תאונה קשה ליד נתב"ג - כל הפרטים

  • אוטובוס נוסעים התנגש בתחנת הסעה בצומת בדק שבכביש 40
  • ארבעה בני אדם נהרגו, 14 נוספים נפצעו ופונו לבתי החולים
  • הצומת נחסם לתנועה; המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה
  • פרמדיק מד"א: "הנוסעים נסערים, זו לא תאונה שקורית כל יום"

ארבעה בני אדם נהרגו הערב (ראשון) ו-14 נפצעו בהתנגשות אוטובוס אגד בתחנת הסעה בצומת בדק שבכביש 40, סמוך לנמל התעופה בן גוריון. צוותי מד"א הוזעקו למקום והעניקו טיפול רפואי לפצועים. כעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותם של ארבעה מהנוסעים - שני גברים כבני 30 ו-50 ושתי נשים כבנות 30 ו-50. יתר הפצועים, בהם אישה וצעירה במצב קשה ו-12 נוספים במצב קל, פונו לבתי החולים שיבא, אסף הרופא, בילינסון והשרון.

הצומת נחסם לתנועה ושוטרים נמצאים במקום. מחקירה ראשונית עולה כי נהג קו 947, שעשה את דרכו מירושלים לחיפה, התנגש בעוצמה ובמהירות בטרמפיאדה בצומת. כתוצאה מכך, לבנת בטון מתוך התחנה חדרה לתוך האוטובוס. במשטרה בודקים מה גרם לנהג לאבד שליטה וממשיכים בחקירת התאונה.

12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
"הנוסעים נסערים". זירת התאונה, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

פרמדיק מד"א, עידן שינה, סיפר לוואלה! NEWS כי "מדובר באוטובוס נוסעים שפגע בתחנת אוטובוס מבטון וסטה לשולי הכביש. הנוסעים נסערים, כוחות כיבוי פועלים לחילוץ אלמנט הבטון מהאוטובוס". לדברי שינה, "המראות הם קשים, לא מתרגלים לזה אף פעם. זו לא תאונה שקורית כל יום, זו תאונה שניכרים בה מראות לא קלים. גם בבוקר כוחות של מד"א טיפלו בתאונה עם שני הרוגים, אני מקווה שלא יהיו הרוגים נוספים במהלך היום".

פרמדיקית מד"א, גלי סופר, סיפרה אף היא כי "כשהגעתי למקום ראיתי אוטובוס נוטה על צידו, שעון על שיחים ושעל הגג שלו יש בטונדה גדולה. ביצעתי סריקה מהירה של הזירה. נהג האוטובוס שהיה בהכרה מלאה נלכד במושב, שישה מנוסעי האוטובוס שכבו לכודים בתוכו כשהם בדרגות פציעה שונות ופצועים נוספים במצב קל התהלכו בזירה. התחלתי את המיון הרפואי הראשוני על מנת להעריך את דרגות הפציעה של הפצועים, שתי פצועות קשה, אישה כבת 60 וצעירה כבת 18 חולצו תוך כדי טיפול רפואי על ידי כוחות הכיבוי והועברו במהירות לניידות לטיפול נמרץ שפינו אותן במצב קשה לבית החולים שיבא, הפצועים שהתהלכו בזירה נבדקו על ידי הצוותים הנוספים של מד"א ופונו במצב קל לבתי החולים בסביבה".

עוד בוואלה!

השיחה למד"א בעקבות התאונה באלוף שדה: "הם נבלעו מתחת למשאית"

לכתבה המלאה
12 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות ובהם ארבעה פצועים באורח קשה, בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. אביב הרץ/TPS, באדיבות המצולמים
זירת התאונה, הערב/באדיבות המצולמים, אביב הרץ/TPS

מחברת אגד נמסר בתגובה כי "מדובר בקו 947 שיצא בשעה 18:00 מירושלים לחיפה. בסמוך לבח"א 27 (צומת התעשייה האווירית) סטה האוטובוס, מסיבה בלתי ברורה, מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת. נסיבות התאונה, הסטייה והפגיעה הבלתי ברורה במבנה המבוטן תבדקנה על ידי בוחני המשטרה עם גמר תהליכי הפינוי של הנפגעים מתאונה קשה וטראגית זו. מבלי להתייחס לנסיבות התאונה והגורמים לה, אנו המומים וכואבים ומביעים צער עמוק וכבד על מותם של שלושה נוסעים מקרב נוסעי האוטובוס ופציעותיהם בדרגות קושי שונות של אחרים על לא עוול בכפם".

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה כי "מדובר באירוע מזעזע בקו שהנהגים נוסעים בו במשך שלוש שעות וחצי ברציפות. נהיגה רצופה ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את מסקנות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ולעשות הכל כדי שתאונות מזעזעות מעין אלה לא יהיו מנת חלקנו".

הקטל בדרכים נמשך

הבוקר נהרגו שני בני אדם - סאמי יאסין ויונס דאוד חראז משכם - בתאונת דרכים במחלף אלוף שדה. שלושה פצועים, אחד במצב קשה ושניים במצב קל, עדיין מאושפזים במרכז הרפואי שיבא תל השומר בעקבות התאונה. מחקירה ראשונית עולה כי מיניבוס שהסיע פועלים התנגש בחלקה האחורי של משאית, והחלק הקדמי של רכב ההסעות נלכד תחתיה.

בשבוע שעבר נרשמה שורת תאונות דרכים קטלניות. ביום שישי נהרג הילד עידן לוייב בן ה-12 מפגיעת רכב בקריית מוצקין. מאוחר יותר באותו יום נהרג הילד מוחמד איאס ריאן בן השלוש מפגיעת משאית בכפר ברא שבמרכז הארץ. יום לפני כן נהרגו שני בני אדם בהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 40 סמוך לצומת שיזפון, ובאותו בוקר נהרג הולך רגל, גבר כבן 60, מפגיעת רכב סמוך לביר אל-מכסור. ביום שני נדרסו למוות תומר ויינשטיין ויניב לוגסי, בעת שרכבו על אופניים סמוך לבני ציון.

תאונה דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת התאונה, הערב/מד"א, תיעוד מבצעי מד"א

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, אמר כי "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך".

מנכ"לית הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד רחלי טבת ויזל, מסרה כי "את היום הראשון של חנוכה אנחנו מסיימים נכון לרגע זה עם שישה הרוגים בתאונות דרכים. מספר זה מצטרף לעלייה כללית של מספר ההרוגים בתאונות דרכים ביחס לשנה שעברה. המספרים הללו זועקים לכך שלא נוכל להילחם בתופעת תאונות הדרכים ללא הבנה של כל אחד מאיתנו כי 93% מהתאונות הקטלניות הם כתוצאה מהגורם האנושי. רק על ידי תכנית מוסדרת של כלל המשרדים והשקעה תקציבית ממשית, נוכל להגיע לירידה משמעותית ומתמשכת בתאונות ונפגעי תאונות דרכים".

תאונת דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. אביב הרץ, TPS
זירת התאונה, הערב/TPS, אביב הרץ
תאונת דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. אביב הרץ, TPS
הצומת נחסם לתנועה. זירת התאונה, הערב/TPS, אביב הרץ
תאונת דרכים בה אוטובוס נכנס בתחנה בצומת בדק בכביש 40, 22 בדצמבר 2019. נתיבי ישראל, אתר רשמי
האוטובוס נוסע בכביש 40, דקות לפני התאונה/אתר רשמי, נתיבי ישראל

(עדכון ראשון: 20:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully