וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בתאונה הקטלנית ניצל מהלהבות: "צרחנו שיוציאו את החגורה"

19.12.2019 / 19:58

אחד משלושת הפצועים בתאונה הקטלנית בכביש 40 סיפר כי רכב נוסף התנגש בו בחדות ובפתאומיות. עדי הראייה הזעיקו את כוחות החירום לאחר שזיהו כי אנשים לכודים ברכבים הבוערים: "הרכב עומד להתפוצץ, אנשים מנסים לנפץ את השמשות"

עריכה: שאול אדם וליר שפיגלר

שני בני האדם שנהרגו בתאונה שאירעה היום (חמישי) בכביש 40, סמוך לצומת שיזפון, נלכדו ברכב הבוער ולבסוף נמצאו ללא רוח חיים - לעיני עד הראייה שהזעיקו את כוחות החירום מהזירה האפופה בעשן. בשיחה למד"א, נשמעה עדת הראייה קוראת: "להגיע לכיוון שיזפון. שתי מכוניות עולות באש, אנשים בתוך המכוניות, כביש 40".

היא תיארה כי "שתי מכוניות עולות באש, אנשים מנסים להציל אותם, לא מצליחים. יש אנשים בתוך הרכבים, מהר מהר מהר". לדבריה, אנשים מנסים לנפץ את שמשות הרכב, ובשלב מסוים היא קראה לעברם: "הרכב עומד להתפוצץ, להתרחק".

"אנחנו לא רואים, העשן מכסה", הוסיפה. עדת הראייה לא ידעה להגיד מהו מצבם של הפצועים, והזדעזעה מהמראות בזירה: "וואי וואי וואי, למות. שניים נדמה לי היו ברכב. אוי אלוהים, אלוהים. נורא נורא".

שני בני אדם נהרגו, שניים נפצעו קשה ואחד בינוני בהתנגשות בין שני כלי רכב בכביש 40 סמוך לצומת שיזפון. 19 בדצמבר 2019. דוברות כבאות והצלה אילת, דוברות כב"ה
"ראינו אש ולהבות". זירת התאונה, היום/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה אילת

שלושה בני אדם נוספים, בהם גבר ואישה כבני 30, נפצעו באורח קשה בתאונה ואדם נוסף, כבן 30, נפצע באורח בינוני. השלושה פונו במסוק מד"א לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מיקי, אחד הפצועים, סיפר כי הוא ואדם נוסף לא הצליחו להשתחרר מחגורת הרכב שבה ישבו, בעת שהאש החלה להתפשט. "איך שעשינו תאונה ראינו אש קטנה על האוטו שלהם. באו אנשים והחגורה שלי הייתה תקועה, גם החגורה של הבחור שלידי הייתה תקועה. צרחנו שיוציאו לנו את החגורה, שיביאו סכין או משהו, כי היא ממש לחצה, ולאט לאט האוטו שלהם התחיל לעלות יותר באש יותר באש", הוא תיאר.

"אני לא יודע איך אנשים לא משמנים את הכלים. יכול להיות שהם היו לכודים. הם לא הצליחו להוציא אותם או משהו", הוסיף מיקי. לדבריו, הוא לא היה יכול לראות מי נמצא ברכב השני. על העובדה שנשאר בחיים, אמר: "אני לא קורא לזה נס. נס היה אם לא הייתי בתאונה הזאת".

בעת התאונה, היה מיקי בדרכו מאילת לכיוון אלעד, שבה הוא מתגורר. הוא שהה באילת במסגרת עבודתו במגה ספורט. הוא סיפר כי הרכב הלבן הגיע ממולו: "פתאום מחדות, לא שראיתי אותו מרחוק והוא לאט לאט גלש לנתיב שלי, בום נכנס לתוך הנתיב. הכול קרה בנתיב שלי. הוא לא איבד שליטה, הוא נכנס בי ישירות. הוא סטה מהנתיב שלו ישירות, אבל לא ראיתי שהוא עשה החלקה או משהו, או שזה קרה בשניות".

אחד הפצועים שפונה לבית החולים סורוקה סיפר כי הוא נהג באחד הרכבים המעורבים בתאונה. "בדרך חזרה מאילת לתל אביב היינו שם מטעם העבודה, סיימנו את העבודה וזה מה שקרה", סיפר. "כלי רכב לבן נסע ממולי ואז בחדות נכנס לי לתוך הנתיב. ראינו אש ולהבות, היה לנו נס. זה חלום רע".

עוד בוואלה!

שני בני אדם נהרגו ו-3 נפצעו קשה בהתנגשות רכבים ליד שיזפון

לכתבה המלאה

כך התבצע הטיפול בשטח

פרמדיק מד"א ניר יפת סיפר כי "מדובר בתאונה קשה מאוד. כשהגענו למקום ראינו רכב בוער שבתוכו לכודים שני נוסעים, ומהרכב השני חולצו שלושה נוסעים, בהם שני גברים ואישה בשנות ה-30 לחייהם. הם סבלו מפגיעה רב מערכתית והיו בהכרה. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, שניים מהם, גבר ואישה, העברנו למסוק מד"א שנחת בסמוך כשבמצבם קשה וגבר נוסף פינינו לבית החולים יוספטל בהכרה מלאה במצב בינוני".

הוא הוסיף כי "לאחר שכוחות הכיבוי סיימו לכבות את הרכב הבוער וניתן היה להתקרב הבחנו בשני נוסעים שהיו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

לבסוף הושגה שליטה על האש. מפקד האירוע מטעם התחנה האזורית באילת של כבאות והצלה, רב רשף אביחי דרעי, אמר כי "בהגעה למקום הבחנו בתאונה קשה שמעורבת עם שריפה של כלי הרכב, התחלנו מיד בפעולות כיבוי באמצעות קצף כיבוי ובהמשך פעלנו לחילוץ ההרוגים מהרכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully