וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה הקטלנית ליד נתב"ג: נהג האוטובוס חשוד בגרימת מוות ברשלנות

מעצרו של תושב חיפה בן 44 שאיבד שליטה על האוטובוס והתנגש בטרמפיאדה מבטון ליד נתב"ג, הוארך בארבעה ימים, והוא חשוד גם בעבירות נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב. בתאונה נהרגו ארבעה בני אדם ו-14 נפצעו. בתיעוד שלאחר התאונה נראה גג הבטון כשהוא בתוך תא הנוסעים

עריכה: טל רזניק

מעצרו של נהג האוטובוס אלכסנדר לייבמן שהיה מעורב בתאונה הקטלנית שבה נהרגו ארבעה נוסעים ונפצעו 14 אחרים ליד נתב"ג הוארך הבוקר (שני) בארבעה ימים לאחר שנחקר בבית החולים בלינסון שבו אושפז. לפי ממצאים ראשוניים, נהג קו 947 שעשה את דרכו מירושלים לחיפה איבד שליטה ופגע בעוצמה בתחנת הסעה בצד הדרך ולבנת בטון חדרה לתוך האוטובוס. הנהג, תושב חיפה בן 44 חשוד בגרימת מוות ברשלנות, נהיגה בקלות דעת וסטייה מנתיב החוקרים בודקים אם עשה שימוש בטלפון בזמן התאונה.

שלוש נשים וגבר בשנות ה-30 וה-50 לחייהם נהרגו בעקבות התנגשות אוטובוס אגד בתחנת הסעה מבטון בצומת בדק. 14 בני אדם נוספים נפצעו, בהם אישה כבת 67 וצעירה בת 19 באורח קשה. כלל הפצועים טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ופונו לבתי החולים שיבא, אסף הרופא, בילינסון והשרון. חמישה פצועים מהתאונה שוחררו הלילה לביתם מבית החולים אסף הרופא.

בתיעוד מהרגעים הראשונים שלאחר התאונה נראה גג תחנת האוטובוס העשוי מבטון כשהוא בתוך חלל כלי הרכב, ולצידו מוטלות גופות הנוסעים. "היום לא ישבתי במקום האהוב עליי ועכשיו יש שמה שתי גופות", נשמעת אומרת אחת הנוסעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו הוארך בארבעה ימים. הנהג החשוד אלכסנדר לייבמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת הפצועות המאושפזות בבית החולים שיבא שבתל השומר היא מאירה וואהב בת ה-71. בעלה סיפר הבוקר כי "מאירה נסעה עם אחותה וחברותיה לירושלים ובדרכה חזרה הביתה התקשרה אלי להתלבט אם ללכת לנחם אבלים כשסיימנו את השיחה, ישבתי לראות חדשות וראיתי את הדיווח על התאונה. הייתי בהלם ומיד התקשרתי אליה אבל היא לא ענתה. ידעתי שהיא באוטובוס וישר התחלתי להתארגן ולחפש אותה.רק יומיים קודם לכן דיברנו על התאונות האלה, צריכה להיות התערבות לאומית אין אכיפה במדינה".

12 בני אדם נפצעו בתאונה בין אוטובוס בקו שירות שהתנגש בתחנת אוטובוס בכביש 40, סמוך לצומת בדק ליד נתב"ג. 22 בדצמבר 2019. תיעוד מבצעי מד״א, מד"א
האוטובוס שפגע בתחנה ליד נתב"ג, אמש/מד"א, תיעוד מבצעי מד״א

אזרחית שהזעיקה את מד"א תיארה כי "אוטובוס התנגש ונפל בטון על אנשים בתוך האוטובוס. נפל גוש של בטון על האוטובוס וחוסם איזה חמישה מושבים". היא הוסיפה כי יש לכודים באוטובוס: "יש פה מישהו מתחת לבטון, אולי שניים או יותר". עובר אורח נוסף שהתקשר אף הוא למוקד 101 סיפר כי "יש אוטובוס בצד הכביש, לא יודע כמה אנשים. הוא עוף לגמרי מחוץ לנתיב וכל האוטובוס מרוסק".

"מדובר בזירה קשה ומזעזעת", סיפר מפקד זק"א בזירה, חיים אוטמזגין. "כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה. ראיתי אוטובוס מרוסק בשטח הפתוח שבצדי הכביש, קורת בטון כבדה נתלשה מהתחנה מעוצמת ההתנגשות ופגעה בעוצמה באוטובוס. התוצאה הייתה קשה: ארבעה אנשים נלכדו כשהם סובלים מפגיעה רב מערכתית וללא רוח חיים".

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מתחילת השנה נהרגו 34 בני אדם בתאונות במעורבות אוטובוסים. שנת 2018 הסתיימה כולה עם 33 הרוגים במעורבות תאונות עם אוטובוסים. מתחילת השנה התרחשו 27 תאונות במעורבות אוטובוסים, ואילו שנת 2018 הסתיימה עם 29 תאונות במעורבות אוטובוסים.

(עדכון ראשון: 8:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully