וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו לבחור בין אבא לאימא": הליכודניקים בדרום נערכים לקרב הגדול על ההנהגה

21.12.2019 / 16:13

פחות משבוע לפריימריז לראשות המפלגה וחבריה תושבי הדרום נחצים לשני מחנות. תומכי נתניהו מתגאים בהישגיו ומוחים נגד הפרקליטות: "זה קרב של האור נגד החושך". מנגד, מצודדי סער קוראים להצביע מתוך מחשבה ולא לתת ליד לאובדן השלטון. "אי אפשר להיות עיוורים"

עריכה: ליר שפיגלר

פחות משבוע לפריימריז לראשות הליכוד, חברי המפלגה בדרום נקרעים בין תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ גדעון סער. בצד נתניהו מתכוננים לקרב על חיי המנהיג ודורשים נאמנות לראש הממשלה, ואילו המצודדים בסער מבקשים להצביע מהראש כדי להבטיח את המשך שלטון המפלגה.

יוסי הרוש מנתיבות מעיד על עצמו כי הוא "ביביסט גאה". לדבריו, "אנחנו במלחמה מול הפרקליטות ובית המשפט של להיות או לחדול. זה קרב של האור נגד החושך. אני חייל בצבא הזה ונעשה כל מה שצריך, עד שהרדיפה תיגמר".

את יריבו של נתניהו, סער, מכנה הרוש "צבוע" וטוען כי "הוא איש שפיו ולבו אינם שווים. הוא נקמן ולא מעניין אותו אם המנהיג מדמם על הבמה. הוא מקושש קולות אצל אופרטוניסטים וצבועים".

יוסי הרוש תומך של רה"מ, בנימין נתניהו בנתיבות 17 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"קרב האור נגד החושך". הרוש/ראובן קסטרו

לשולחנו של הרוש מצטרף יורם אדרי, שמרגיש כמו ילד שמתבקש לבחור בין אימא לאבא. הוא מעריך את סער, אך מבחינתו נתניהו הוא המנהיג הגדול ביותר. "אין מלבד ביבי אף אחד כרגע שיכול להנהיג את המדינה", הוא טוען. "מאז בן גוריון לא היה מנהיג כזה. זה אדם שכל כולו נתינה למדינה ולא ניתן שתיפול שערה מראשו".

"מדובר במנהיג המאה", מצטרף גם שמעון ברבי. "הוא שינה את המדינה מבחינה ביטחונית, כלכלית ומדינית. הוא הצמיח את המדינה. אוי ואבוי למדינת ישראל אם נתניהו לא יהיה ראש הממשלה".

מלכה כהן חדד, תומכת נלהבת נוספת של נתניהו, אומרת כי סער מבחינתה כבר לא מייצג את רוח הליכוד. "יש נטייה להציג אותנו, את תושבי עיירות הפיתוח ותומכי ביבי, כאנשים בורים ונגררים", היא מציינת. "אנחנו בוחרים בבנימין נתניהו בעיניים פקוחות לרווחה ומתוך היכרות עם כל המועמדים. בעיני הוא האיש המתאים ביותר להוביל את המדינה הזאת. נכון שלא הכול מושלם, אבל כאשר אנחנו בוחנים את המציאות המורכבת במדינה, הוא האיש הנכון בזמן ובמקום הנכון".

לקראת סיום השיחה בנתיבות, מצטרף ליכודניק מוכר שתומך בסער. "אתה רואה", הוא מסביר. "כך מנצחים בבחירות - עם אנשים כאלה, שמוכנים לעשות הכול בשביל נתניהו".

עוד בוואלה!

מקום 2 והנהגה משותפת: איילת שקד תתמודד בימין החדש בבחירות

לכתבה המלאה
תומכיו של רה"מ, בנימין נתניהו במהלך כינוס פרלמנט באשקלון 17 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"בוחרים בעיניים פקוחות לרווחה". תומכי נתניהו באשקלון/ראובן קסטרו

במשרדו של מישל בוסקילה, יו"ר סניף הליכוד באשקלון ודמות מוכרת בקרב פעילי מפלגת השלטון, תלויה תמונתו של ראש הממשלה נתניהו. אולם כעת, הוא אחד מהאנשים המקורבים ביותר לסער. בוסקילה מפציר בחברי המפלגה להניח את הרגש בצד ולהצביע עבור סער. "אנחנו צריכים לעבוד עם השכל ולא עם הרגש", הוא טוען. "גדעון הוא בשר מבשרה של הליכוד, הוא לא חתרן והיה לויאלי לראש הממשלה. נתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה בפעם השנייה, יש כאן מגמה וחשש שהשמאל יעלה לשלטון. סער יכול להביא ניצחון לימין".

"ירדנו במנדטים, הגוש הולך ומצטמצם", מזהיר בוסקילה. "בנתונים הקיימים היום, נתניהו לא יכול להביא שלטון לימין ולליכוד. אם התנועה חפצה חיים ורוצה להמשיך להנהיג את המדינה, אני חושב שצריכים להצביע לסער. מצפה לנו מערכה קשה מאוד, צריך להגיע אליה מגובשים ומאוחדים".

מישל בוסקילה אחד מתומכיו של גדעון סער במהלך כינוס פרלמנט באשקלון 17 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"גדעון הוא בשר מבשרה של הליכוד". בוסקילה/ראובן קסטרו
הייתי רוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה, אבל כרגע סער יכול להביא את הימין לשלטון

גם ראש עיריית אשקלון לשעבר בני וקנין היה אחר מתומכיו הגדולים של ראש הממשלה וכיום עובד עבור סער. לדברי וקנין, "אני חושב שצריכים להיות ריאליים - נתניהו לא יביא את גוש הימין ל-61 מנדטים. טובת הליכוד היא שגדעון סער הוא האיש המתאים".

וקנין ביקש להזכיר לכל הביביסטים כי "גם בתקופתו של בגין חשבו שהליכוד יתמוטט, אבל אז באו שמיר ושרון. הליכוד היא תנועה חזקה ושורשית. הייתי רוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה, אבל בסיטואציה הנוכחית זה לא אפשרי וסער יכול להביא את הימין לשלטון. אי אפשר להיות עיוורים ולהפסיד את השלטון".

המתלבטים

תומכי נתניהו טוענים כי סער הוא "שתול של השמאל" ומצהירים כי אם ינצח בפריימריז, לא יצביעו לליכוד בבחירות. מנגד, תומכיו של חבר הכנסת טוענים כי הוא נאמן לערכי הליכוד והמפלגה חשובה יותר מכל אחד אחר, למרות האהדה לנתניהו.

אך למרות הקרב בין שני המחנות, יש גם כאלה שעדיין מתלבטים. יעקב גנון, חבר מרכז ליכוד מבאר שבע, מסביר כי "מצד אחד סער צודק בהרבה מהטענות שלו. אני מעריך אותו על המנהיגות והאומץ שהוא גילה, זה לא פשוט להתמודד מול נתניהו. מצד שני, אני מעריך את פועלו של נתניהו והמנהיגות שלו ואני עדיין מתחבט במי לבחור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו משוחח עם גדעון סער בתום ישיבת סיעה מיוחדת של הליכוד לציון יום מותו של בגין. 11 במרץ 2018. שרון רביבו, מערכת וואלה!
קרב המחנות יוכרע בשבוע הבא. סער ונתניהו/מערכת וואלה!, שרון רביבו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully