וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום 2 והנהגה משותפת: איילת שקד תתמודד בימין החדש בבחירות

19.12.2019 / 22:00

שרת המשפטים לשעבר תוצב במקום השני ברשימה אחרי שר הביטחון בנט, אך תכהן בתפקידה בהנהגה משותפת ותהיה לה סמכות יחד עמו בהרכבת הרשימה. שקד בחנה את המשך דרכה סמוך לפיזור הכנסת, ובין היתר שקלה אפשרות לחזור להנהגת הציונות הדתית

צילום: תאגיד כאן 11, עריכה: אסף דרורי

איילת שקד תתמודד בימין החדש בבחירות הקרובות - כך נודע היום (חמישי) לוואלה NEWS. שקד תוצב במקום השני ברשימה אחרי שר הביטחון נפתלי בנט, אולם תכהן בתפקידה בהנהגה משותפת ותהיה לה סמכות יחד עמו בהרכבת הרשימה, איוש תפקידים בבחירות, החלטות תקציביות ועוד.

סמוך לפיזור הכנסת, שקד בחנה את המשך דרכה, ובין היתר אפשרות לחזור להנהגת הציונות הדתית. היא ניסתה יחד עם השר בצלאל סמוטריץ' ופעילים פוליטיים לקדם פריימריז פתוחים לטובת רשימה דתית גדולה שתתמודד בבחירות הקרובות ותאחד בתוכה את הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. ניסיונות אלה כשלו בעיקר בשל התנגדותו הנחרצת של יו"ר הבית היהודי רפי פרץ להיות חלק ממהלך כזה.

איילת שקד. ראובן קסטרו
תוצב במקום השני במסגרת הנהגה משותפת. שקד/ראובן קסטרו

"אני יוצאת לדרך הערב ביחד עם חברי, נפתלי בנט, למערכה לניצחון גדול של הימין החדש— ימין ביצועיסט, מאחד, אופטימי ושורשי. מסע להנהגת המדינה", מסרה שקד.

לדבריה, "עשיתי פגישות רבות גם עם אנשים במחנה שלי וגם עם אנשים במחנה אחר, כדי להבין כיצד אנחנו כמדינה חוזרים מהבחירות הללו חזקים ומאוחדים, כיצד עוצרים את השנאה, את הפלגנות,את הפסילות האישיות, את הפסילות המגזריות, הגעתי למסקנה אחת: הימין החדש היא התנועה היחידה שפועלת לעצור את המחנאות, תסיים את הפלגנות, לקבל את האחר, את השונה".

"אני רוצה להמשיך להשפיע כאן כי צריך מנהיגים בישראל ולא רק פוליטיקאים, מנהיגים שיש להם את היכולת לראות חזון ולחשוב על האהבה שלנו למדינה שלנו, מנהיגות מלכדת", היא הוסיפה. "אני מאמינה שבכוח שלי ושל נפתלי ושל רשימת הימין החדש להיות המקום של האנשים הטובים בישראל, איחוד של שתורמים לחברה למדינה, לכלכלה, לעתיד שלנו".

עוד בוואלה!

דרמה בליכוד: בית הדין הורה לקיים פריימריז לרשימה, הח"כים צפויים לערער

לכתבה המלאה

מהכישלון בבחירות עד המינוי של בנט

בנט ושקד הכריזו על הקמת הימין החדש ערב הבחירות בחודש אפריל. הם עזבו יחד את הבית היהודי והתמודדו כשרי החינוך והמשפטים (בהתאמה) לכנסת ה-21. המפלגה החדשה לא עברה את אחוז החסימה, והיו חסרים לה כ-1,400 קולות בלבד.

חודש אחרי שהמפלגה לא עברה את אחוז החסימה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר את בנט ושקד ללא הודעה מוקדמת והשניים התמודדו בבחירות לכנסת ה-22 כשהם נטולי מעמד בממשלה או בכנסת. בבחירות אלה הימין החדש רצה כבלוק טכני יחד עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ושקד היא זו שהובילה את הרשימה.

שר הביטחון נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
מונה לתפקיד שר הביטחון כדי למנוע אפשרות של הצטרפות לממשלת גנץ. בנט/פול צלמים, אוהד צויגנברג

למרות זאת, המפלגה קיבלה שבעה מנדטים, בין היתר בשל קמפיין שתיית הקולות שהוביל נתניהו רגע לפני יום הבחירות. מאז תוצאות הבחירות האחרונות, בנט התקרב מאד לראש הממשלה והשניים ניהלו מערכת יחסים פוליטית קרובה. במהלך המשא ומתן הקואליציוני, נתניהו חשש כי בנט ושקד יצטרפו לממשלה בראשותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, ועל מנת לסנדל אפשרות כזו, נתניהו מינה את בנט לתפקיד שר הביטחון. שקד נותרה ללא תפקיד אף שנתניהו בהצעתו אמר לבנט: "או שר ביטחון לך או שני תפקידים קטנים לך ולשקד".

ניסיונה של שקד יחד עם סמוטריץ' וגורמים נוספים בציונות הדתית, להוביל מהלך לפריימריז פתוחים, עורר זעם מצד פרץ, וביום שלישי הוא אמר בשיחה עם מקורבו כי הוא "לא מבין למה איילת שקד רוצה להדיח אותי". אולם, יוזמה זו נכשלה. בפני סמוטריץ' עדיין עומדת האפשרות שהמפלגה בראשה הוא עומד, האיחוד הלאומי, תתאחד עם הבית היהודי למפלגה אחת. אם מהלך כזה ייצא לפועל, אנשי עוצמה יהודית ירוצו עם מפלגה זו יחד כבלוק טכני, ככל שיקבלו את מבוקשם.

הבית היהודי: "מאחלים לה הצלחה"

מהבית היהודי נמסר כי "ח"כ איילת שקד קיבלה הצעות מכובדות כדי להצטרף למפלגת הבית היהודי ובסופו של דבר קיבלה החלטה ללכת עם בנט בימין החדש. אנחנו מאחלים לה הצלחה. הצלחת הימין החדש היא הצלחת גוש הימין כולו".

ח"כ מוטי יוגב הביע צער על החלטתה של שקד והודיע שידבר עם הנהגת המפלגות הנוספות בציונות הדתית כדי להיערך בלחירות הקרובות מאוחדים. "עלינו לשים את הציונות הדתית במרכז, לא בקצוות", אמר יוגב. "דרך הפיצולים הוכחה כשגויה במערכות הבחירות האחרונות. איננו יכולים להבטיח שלא כך יקרה גם הפעם. סקרי הבחירות מלמדים שזו אזעקת אמת. עלינו לאחד כוחות ומפלגות ולחבור בבלוקים טכניים, על מנת שלא לאבד קולות ציונים- דתיים, להיות גדולים ומשפיעים".

בעוצמה יהודית בירכו ואמרו כי "מדובר במהלך נכון שימקסם את כוח הימין בבחירות ויביא מצביעי הימין הרך לקלפיות. מאמין ומקווה שבמערכת הבחירות הקרובה נגיע לסיכום עם איילת ונפתלי לא לירות בנגמש וננהג כבוד זה בזה ולא נתקוף אחד את השני. הצלחתם הצלחתנו".

(עדכון ראשון: 18:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully