וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבית היהודי פרץ: "לא מבין למה איילת שקד רוצה להדיח אותי"

17.12.2019 / 22:11

שר החינוך תהה על מאמצי יו"ר הימין החדש לערוך פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה, שנתפסים בעיניו כניסיון הדחה. בסביבתו של פרץ זועמים על שקד וסמוטריץ', ועד כה הצליחו לבלום את המהלך. באיחוד הלאומי הודו כי יש לקיים את הפריימריז: "חובה לחשב מסלול מחדש"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ אמר היום (שלישי) בשיחה עם מקורבו כי הוא "לא מבין למה איילת שקד רוצה להדיח אותי", זאת ברקע מאמציה של יו"ר הימין החדש לערוך פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה שתתמודד בבחירות הקרובות, מהלך שנתפס בעיניו כניסיון הדחה מכוון מהנהגת הציונות הדתית.

ההתבטאות הזו היא חלק משיחה ארוכה שבה פרץ פירט על הדרך הפוליטית הקצרה שעבר מרגע בו גויס לראשות המפלגה לאחר שנפתלי בנט ואיילת שקד עזבו אותה, דרך הוויתור על המקום הראשון ברשימה המאוחדת בבחירות הקודמות ועד לוויכוח שמתנהל כעת בין המפלגות הדתיות על הדרך שבה יש להתמודד בבחירות לכנסת ה-23.

בסביבתו של פרץ קיים זעם גדול על התנהלותה של שקד שמנסה מאחורי הקלעים יחד עם יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' וגורמים נוספים בציונות הדתית להוביל מהלך לפריימריז פתוחים שמשמעותו לטענתם היא הדחת פרץ מההנהגה הפוליטית של הציונות הדתית. עד כה, הם הצליחו לבלום את המהלך.

אירוע פעילי הבית היהודי בירושלים 29 ביולי 2019. ראובן קסטרו
זעם גדול על התנהלותה של שקד. פרץ/ראובן קסטרו

היום, במפלגה של סמוטריץ' הודו כי יש לקיים את הפריימריז לרשימה דתית גדולה שאליה יצורפו גם עוצמה יהודית, שקד וגורמים נוספים. מנכ"ל המפלגה יהודה ולד כתב היום לפעילים כי "אם חפצי חיים אנו, אם אנו רוצים שלרוח הגדולה של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל תהיה נציגות פוליטית משמעותית שתגשים את אותה רוח במרחבי העשייה - חובה עלינו לחשב מסלול מחדש. לכן בתקופה האחרונה אנו מובילים במפלגה אמירה ברורה - עלינו להתאחד למפלגה ציונית דתית אחת גדולה ולבחור את הרשימה לכנסת בצורה דמוקרטית".

ולד, המקורב לסמוטריץ', האשים את אנשי הבית היהודי ברמזו על היו"ר פרץ בכך שהם מונעים את המהלך, וציין כי "לצערנו עד כה חברינו בבית היהודי לא נענו לקריאתנו". הוא הוסיף כי "אין דרכנו הפוליטית להכפיש את האחר או לזרוק אחריות".

עוד בוואלה!

דיל סמוטריץ'-שקד: פריימריז פתוחים לרשימה אחת "להדחת פרץ"

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"עלינו להתאחד למפלגה ציונית דתית אחת גדולה". סמוטריץ', שקד ובנט/ראובן קסטרו

למרות הניסיונות של שקד לחזור להנהגה הפוליטית של הציונות הדתית, היא עד כה לא קיבלה החלטה רשמית איפה תתמודד בבחירות הקרובות, ובפניה שתי אפשרויות נוספות: מקום 2 בימין החדש עם בנט או התפקדות לליכוד ופסק זמן מהחיים הפוליטיים למשך שלוש שנים.

גם בפני סמוטריץ' עומדת אפשרות נוספת בעלת סיכויים גבוהים יותר, במסגרתה, האיחוד הלאומי, המפלגה בראשה הוא עומד, תתאחד עם הבית היהודי למפלגה אחת. לאור ההתנגדות של פרץ, אם מהלך כזה ייצא לפועל, אנשי עוצמה יהודית ירוצו עם מפלגה זו יחד כבלוק טכני, ככל שיקבלו את מבוקשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully