וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע דיל סמוטריץ'-שקד: הבית היהודי נגד פריימריז בציונות הדתית

16.12.2019 / 7:47

המפלגה בראשות השר פרץ קראה לקבע את הרשימה המשותפת ולא לקיים בחירות מקדימות. זאת, "אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני הציונות הדתית". ההודעה מגיעה ברקע הפרסום בוואלה! NEWS לפיו סמוטריץ' ושקד מנסים לקדם פריימריז להדחת יו"ר הבית היהודי

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: אסף דרורי

מפלגת הבית היהודי קראה הבוקר (שני) למפלגות הציונות הדתית לקבע את רשימתן המשותפת להתמודדות בבחירות, ללא פריימריז. "במשך שנה בזירה הפוליטית הסוערת, שכולה מערכות בחירות, פעלנו לאחד את השורות בציונות הדתית, להציל את גוש הימין וגם התפשרנו לטובת הכלל, ידענו לוותר על ההנהגה לטובת האיחוד מתוך דאגה כנה לשלטון הימין", נכתב בהודעה מטעם המפלגה. מתוך אחריות לחיבורים ולאיחודים בפרק הזמן הקצר שיש בידינו, אנו סבורים שיש לרוץ באותה המתכונת כמו בפעמים הקודמות ולשאוף לחיבורים נוספים".

"אנו רואים בפריימריז עקרון ראוי ואף היינו היחידים בציונות הדתית שעשו זאת במשך שנים, אך עם זאת כרגע זו משימה שאיננה יכולה להתכנס", הוסיפו בבית היהודי. "אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני מפלגת הציונות הדתית שעלולה להשתנות. אנו קוראים לאחינו מהאיחוד הלאומי לשוב לשולחן המו"מ ולסכם באופן מידי את הריצה המשותפת על בסיס ההסכם הקיים ואת עקרונות המיזוג".

ישיבת סיעת הבית היהודי, כנסת ירושלים 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"סבורים שיש לרוץ באותה המתכונת". פרץ/ראובן קסטרו

עמדת הבית היהודי נגד קיום פריימריז פתוחים בציונות הדתית מנוגדת לעמדתם של יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ' ועו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית. בשבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי סמוטריץ' יחד עם יו"ר הימין החדש איילת שקד סיכמו על ניסיון לקדם את המהלך יחד במטרה לאפשר לשקד לחזור להנהגת הציונות הדתית במקומו של יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ. מקורביו של פרץ ראו בכך ניסיון הדחה מפורש והאשימו את השניים בכך.

כעת, בבית היהודי מודיעים באופן רשמי כי הם מתנגדים לקיום פריימריז, אך הם תומכים באפשרות כי מפלגתם ומפלגתו של סמוטריץ' שרצות יחד במשך שנים כבלוק טכני בבחירות, יתאחדו למפלגה אחת באופן קבוע וירוצו ככזו.

עוד בוואלה!

דיל סמוטריץ'-שקד: פריימריז פתוחים לרשימה אחת "להדחת פרץ"

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד בישיבת הבלוק, כנסת, 18 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ניסיון להדחת פרץ. סמוטריץ' ושקד/ראובן קסטרו

פרץ נכנס לתפקידו כיו"ר הבית היהודי לאחר שהתבקש לכך מיד אחרי עזיבתם של נפתלי בנט ושקד את הבית היהודי. מאז התמודד פרץ עם ביקורת קשה מבית, ובשיא גם נאלץ לוותר על ההנהגה של רשימה דתית מאוחדת, לטובת שקד בבחירות האחרונות. מיד לאחר שנודע כי שקד בראשות רשימה כזו השיגה שבעה מנדטים בלבד, התעורר זעם בסביבתו של פרץ על כך שהיא "לא סיפקה את הסחורה". מיד לאחר הבחירות, בכפוף לסיכום, ברשימת ימינה הובילו פיצול לשתי סיעות נפרדות, וכעת כל אחת מהן בפני פרשת דרכים.

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully