וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "נתניהו מגדיל את השמאל"; ראש הממשלה: "היעד שלנו - ניצחון"

שמונה ימים לפני הפריימריז לראשות הליכוד, שני המועמדים קיימו כנסי פעילים ברחבי הארץ. חבר הכנסת פנה לרה"מ ואמר כי "אחרי 14 שנה כראש ממשלה, אנחנו זקוקים להתחדשות". נתניהו תיאר את הישגיו ותקף את חברי הנהגת כחול לבן: "רוב מוחלט לממשלת ימין בראשותנו - אפשרי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: עמית שמחה

שמונה ימים לפני הפריימריז לראשות הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער המשיכו הערב (רביעי) בקמפיין והשתתפו בכנסי פעילים ברחבי הארץ. ח"כ סער נאם מול מאות תומכיו בחיפה, ואילו נתניהו פתח את הערב בהוד השרון והמשיך לכנס בפתח תקווה בהשתתפות בכירי המפלגה ויותר מאלף פעילים.

סער אמר כי "צריך לסיים את המשבר הפוליטי הארוך הזה שמתיש את המדינה וגוזל את משאביה לדברים לא חשובים". בכנס בהשתתפות מאות פעילים בחיפה טען סער כי "אחרי 20 שנה בראש הליכוד, אחרי 14 שנה כראש ממשלה, טבעי שיהיה שינוי. אנחנו זקוקים להתחדשות כי הנסיבות מורות לנו שצריך להתחדש".

חבר הכנסת שב וקרא לסיים את המשבר הפוליטי. "בחירה בבנימין נתניהו היא בחירה ליו"ר האופוזיציה הבא של מדינת ישראל", אמר. "בחירה בי היא בחירה בדרך שתבטיח הקמת ממשלה לאומית חדשה בראשות הליכוד. הקמת ממשלה שתוכל לטפל בבעיות האזרחים וגם לאחד את העם".

גדעון סער, במהלך כנס תומכים באולמי אורנים, חיפה 18 בצדמבר 2019. שלומי גבאי
"זקוקים להתחדשות". סער, הערב/שלומי גבאי

בפתח דבריו הודה סער לחברי מפלגתו שהביעו בו תמיכה - חברי הכנסת יואב קיש, מיכל שיר ושרן השכל, וכן הח"כית לשעבר נורית קורן - וכינה אותם "חברים אמיצים". "נתתי גיבוי כמו חבריי כאן שתי מערכות בחירות להקמת ממשלה", אמר. "אפילו בפיזור מערכת הבחירות הקודמת. בהרבה נקודות שהיה אפשר לפעול בצורה שונה, נתנו גיבוי ליו"ר התנועה וראש הממשלה. גם היום אני מבקש מחבריי לא לתקוף את ראש הממשלה. הוא תרם למדינת ישראל כל חייו, הביא להישגים חשובים, אבל אני מסתכל קדימה. כל אחד שומע מהחברים מהשכנים מקרובי המשפחה, אנשים שמזדהים עם דרכו של הליכוד, ויש בנו רוב בעם לדרך שלנו, אבל נוצרו נסיבות שרוצים שינוי".

סער עלה לפודיום לקול שאגות הקהל שקרא "ראש הממשלה הבא". במהלך נאומו, רעייתו גאולה אבן סער, התיישבה בשורה הראשונה לקריאות "קבלו את אשת ראש הממשלה הבא". כנסים דומים של סער צפויים בימים הקרובים בפתח תקווה, שילה, רמת גן, עפולה, אשדוד וקרני שומרון.

עוד בוואלה!

נגד סער, בעד נתניהו: הקמפיין של ש"ס - "אריה צריך ביבי חזק"

לכתבה המלאה
יואב קיש וגאולה אבן במהלך כנס תמיכה בגדעון סער, אולמי אורנים, חיפה 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"חברים אמיצים". השכל, שיר, קיש ואבן סער, הערב/שלומי גבאי

במקביל, יותר מאלף פעילים הגיעו לכנס תמיכה בנתניהו בפתח תקווה. האולם מלא עד אפס מקום, וכאלף תומכים נוספים נאלצו להישאר מחוץ לאירוע. ראש הממשלה אמר כי "החלש לא שורד, החזק שורד, לכן אני מקדיש את משימת חיי להבטיח את עוצמתו של העם היהודי".

"אתם רואים את העשור המופלא שהבאנו את התוצאות המדהימות, ואני שואל אתכם: מי יכול לעשות את זה? מי יפעל אל מול דעת הקהל? בני גנץ? יאיר לפיד? על מה אנחנו מדברים פה?", טען נתניהו. הוא פנה לתומכים והוסיף: "זה הכול בזכותכם".

לדבריו, "היעד שלנו בבחירות הכלליות הכנסת הוא יעד אחד - ניצחון. אומרים לנו אנחנו מוכנים לשבת עם ביבי אבל לא עם ביבי. אנחנו אומרים: תודה רבה לכם נסתדר בלעדיכם. רוב מוחלט לממשלת ימין בראשותנו - הדבר הזה אפשרי".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כנס תמיכה בפתח תקוה 18 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"מקדיש את משימת חיי להבטיח את עוצמתו של העם היהודי". נתניהו, הערב/אתר רשמי

במהלך הכנס בפתח תקווה נאמו גם שורת השרים התומכים בנתניהו, בהם שר החוץ ישראל כץ, שרת התרבות וספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין ושר המשפטים אמיר אוחנה. זאת, לקול "ביבי מלך ישראל" ו"העם דורש צדק משפטי" מצד התומכים.

השרה רגב אמרה בכנס כי "ה-DNA של של הליכודניקים הוא שאנחנו משפחה. אנחנו נוטשים את ההורים? אנחנו ננטוש את המנהיג שלנו?". היא אמרה על סער, שבתגובה לשמו נשמעו קריאות "בוז" מהקהל, ש"הוא אומר לראש הממשלה נתניהו בטלוויזיה: תתפטר. איך הוא מעז? מה יגיד גדעון סער ביום אחרי שהוא יפסיד? איך הוא יסביר שרק נתניהו יכול?". רגב הוסיפה כי "אנחנו בעד דמוקרטיה, אנחנו בעד התמודדות, אבל לא בדרך הזאת ולא בצורה הזאת. אנחנו נאמנים לליכוד. נאמנים למנהיגים שלנו. אנחנו לא מפלגת העבודה שהחליפה כל כך הרבה מנהיגים ואתם רואים איפה היא נמצאת".

מירי רגב במהלך כנס תמיכה ברה"מ, בנימין נתניהו בפתח תקווה 18 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"מה יגיד גדעון סער ביום אחרי שהוא יפסיד?". רגב בכנס בפתח תקווה, הערב/אתר רשמי

‏מסע הפריימריז של נתניהו החל במוצאי שבת ומאז הוא ביקר בסניפי ליכוד וקיים מפגשים בבית שמש, רמלה, לוד, חולון, נהריה, עכו, ירכא, חיפה, כפר חב"ד והערב קיים כנסים בהוד השרון ופתח תקווה, בנוסף למפגש המתוכנן אצל הרב מאזוז בבני ברק. עד הפריימריז ביום חמישי הבא נתניהו אמור לקיים כנסים גם בנוף הגליל, טבריה, עפולה, נתניה, בת ים, תל אביב, ירושלים, כפר סבא, אור יהודה, גדרה, קריית גת, באר שבע, אשדוד ואופקים. בסך הכל נתניהו צפוי להגיע לכ-30 מפגשים וכנסים תוך שבועיים.

(עדכון ראשון: 20:29)

אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully