וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבדו את המנהיג שלנו": נתניהו מקיים כנסי פריימריז, תושבים הפגינו

17.12.2019 / 23:43

לקראת הבחירות לראשות הליכוד, ראש הממשלה השתתף בארבעה כנסים בין היתר בעכו - שראש העיר שלה הביע תמיכה בסער. בחיפה קראו תומכיו "די לרדיפה" ו"נתניהו=דרייפוס", בעוד בירכא התקבל במחאה: "לא רוצים אותך ביישובים הדרוזיים". נתניהו: "הולכים להביא ניצחון"

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) ארבעה כנסי תמיכה בצפון ובמרכז הארץ במסגרת קמפיין הפריימריז לראשות הליכוד. מסע הפריימריז של נתניהו החל אחר הצהריים בעכו, שם ראש העיר שמעון לנקרי הביע תמיכה בגדעון סער ואף השתתף בערב התמיכה בו. משם, הוא יצא לכנס בירכא שהתקיים בביתו של ח"כ לשעבר פטין מולא שכיהן בכנסת לתקופה קצרה, לאחר סבב הבחירות הקודם. בהמשך הערב הגיע גם לחיפה יחד עם מאות פעילים ולבסוף ביקר בכפר חב"ד.

במהלך הכנס בעכו, קרא נתניהו לנוכחים להצביע עבורו בקלפי, ואמר: "קודם כל, אל תאמינו לפרשנים, ותבואו להצביע בפריימריז. הפריימריז הם המבחן הראשון וחשוב גם בהם לנצח, ולנצח בגדול". כשנשאל מאיפה הוא שואב את הכוחות כדי להתמודד עם כתבי האישום שהוגשו נגדו, אמר נתניהו "אני שואב את הכוחות מצור ישראל ומעם ישראל. אני שואב את הכוחות מכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע קמפיין לפריימריז לראשות הליכוד בחיפה, 17 בדצמבר 2019. שרון רביבו, אתר רשמי
הקמפיין בעיצומו. ראש הממשלה נתניהו בכנס בחיפה, הערב/אתר רשמי, שרון רביבו

לקראת הגעתו של נתניהו לירכא הפגינו כמה מאות תושבים בכניסה ליישוב, במחאה על רקע חוק הלאום. המפגינים קראו "ביבי אנחנו לא רוצים אותך ביישובים הדרוזים" והניפו כרזות שבהן נכתב "ביבי אורח לא רצוי בעדה".

ראש המרכז הישראלי-דרוזי ויו"ר פורום המאבק בחוק הלאום, ד"ר אמיר חניפס, הוביל את ההפגנה. הוא טען כי לקראת ההפגנה קיבל איומים על חייו והגיש תלונה במשטרה. "איומים לא ירתיעו אותנו", אמר חניפס במהלך ההפגנה. "אנו נפגין ללא חשש נגד ראש הממשלה היוצא והחקיקה הגזענית נגדנו".

"כשנבחרתי לראשונה, קבעתי קיצוץ ענק בכל משרדי הממשלה. בהכול, חוץ מהדרוזים", אמר נתניהו במהלך הכנס. הוא הוסיף כי "לפני חמש שנים עשינו תכנית חומש שהביאה הרבה ברכה והתחילה לסגור פערים, אבל יש עוד מה לעשות. תתכוננו לתכנית הבאה".

עוד בוואלה!

הפריימריז בליכוד: סער דורש להציב מצלמות בקלפיות, נתניהו תומך

לכתבה המלאה
הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברקע חוק הלאום בירכא, 17 בדצמבר 2019. יואב איתיאל
הפגנות נגד נתניהו ברקע חוק הלאום בירכא, היום/יואב איתיאל

לאחר מכן, הגיע נתניהו לכנס תומכים בחיפה בהשתתפות כמה מאות פעילים. בקהל הונפו שלטים כמו "נתניהו=דרייפוס", "די לרדיפה" ושלטים נוספים ברוח דומה. "הוא המלך, שיכבדו את המנהיג שלנו", אמרה אחת התומכות בכנס כשהיא עומדת על כיסא ומלהיבה את הקהל בשירים. תומכת אחרת שצעקה "אנחנו בנימין נתניהו רק ביבי", הסבירה: "אם ביבי לא יהיה גם אנחנו לא נהיה". מחר צפוי להגיע לאותו האולם גדעון סער, לכנס פריימריז משלו.

במהלך הכנס התייחס נתניהו בין היתר לפרשת מעצרה של נעמה יששכר, הישראלית שמרצה עונש מאסר ברוסיה לאחר שנעצרה בנמל תעופה במוסקבה כשברשותה 9.6 גרם סמים. "אתם קוראים לי קוסם, לגבי פוטין, אבל אני מבטיח דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה", אמר ראש הממשלה.

תומכים בכנס של נתניהו בחיפה, 17 בדצמבר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
מאות משתתפים המתינו לנתניהו באולם, הערב בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

תשע שנים לציון אסון הכרמל, אמר נתניהו כי "הפכתי עולמות והשתמשתי בקשרים שיש לי עבור המדינה. אני מספר לכם את זה כי לאחרונה הייתה עוד שריפה, מאז הקמנו טייסת כיבוי, יש דבר שקורה. הטייסת מותאמת לטמפרטורה מסוימת והיתה פה שריפה בכרמל שוב, רק עכשיו". עוד הוסיף כי "הטייסת לא התאימה למשימה, אז צלצלתי לממשלת יוון והם הביאו מטוסי כיבוי יוונים. תראו אילו שינויים עשינו".

ראש הממשלה טען כי התקשורת לא משקפת את תמונת המציאות, "לא בביטחון, לא ביחסי החוץ, לא בפתיחת השמיים, לא בכבישים, בתשתיות, בסייבר, על כל זה הם לא מספרים. הנה אני מספר לכם את זה", אמר. "אני מבקש שכל אחד מכם יקום ותביאו את עצמכם וחבריכם לקלפי כי המבחן הראשון שלנו הוא בפריימריז ואנחנו הולכים להביא ניצחון גדול".

(עדכון ראשון: 23:19)

כנס תמיכה בנתניהו, בפריימריז לראשות הליכוד. 17 בדצמבר 2019. אתר רשמי
נתניהו בכפר חב"ד, הערב/אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע קמפיין לפריימריז לראשות הליכוד בחיפה, 17 בדצמבר 2019. שרון רביבו, אתר רשמי
"תביאו את עצמכם וחבריכם לקלפי". נתניהו בחיפה, הערב/אתר רשמי, שרון רביבו
תומכים בכנס של נתניהו בחיפה, 17 בדצמבר 2019. יואב איתיאל, אתר רשמי
כנס התמיכה בנתניהו בחיפה, הערב/אתר רשמי, יואב איתיאל
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully