וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער השיק את הקמפיין לראשות הליכוד: "אין סיכוי שנתניהו ירכיב ממשלה חדשה"

16.12.2019 / 20:33

יריבו של נתניהו פתח את מסע הבחירות לראשות המפלגה בכנס בהשתתפות אלף פעילים. הוא הבהיר כי ראש הממשלה חסום ותמיכה בו - היא תמיכה ביו"ר האופוזיציה הבא. לדבריו, אף שתמך בו - נתניהו גמל לו רעה תחת טובה. השר לשעבר חיים כץ הגיע לכנס יחד עם חמישה ח"כים מהליכוד

צילום: ניב אהרונסון

השקת הקמפיין של גדעון סער - כל העדכונים

  • ח"כ סער: "בחירה בנתניהו - בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא"
  • ח"כ השכל: "סער שותף אמיתי ומחויב לאידיאולוגיה"
  • ח"כ קיש: "היום אנחנו עושים היסטוריה"
  • השר לשעבר חיים כץ הגיע לכנס אך לא הביע תמיכה ישירה בסער

ח"כ גדעון סער השיק הערב (שני) את מסע הבחירות שלו לראשות הליכוד ואמר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יצליח להרכיב ממשלה חדשה אחרי מערכת הבחירות השלישית ב-2 במרץ. לדבריו, "בחירה בנתניהו - היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא" וכי "האמת הכואבת והעצובה היא שראש הממשלה חסום, ובכחול לבן מתפללים שיישאר". לטענתו, אף שהתייצב לצד נתניהו בצמתים חשובים בדרך - "נתניהו גמל לי רעה תחת טובה ורדף אותי".

בכנס שבו השתתפו כאלף פעילים ותומכים באור יהודה הבהיר סער כי בחירה בו תפיח תקווה חדשה בליכוד, והיא תקבע גם את גורל הבחירות ב-2 במרץ. "זהו לא כנס פריימריז רגיל, זה ערב של תקווה חדשה שמסמל רצון להתחדשות ושמונע מאהבה גדולה לתנועתנו ולמדינת ישראל". לדבריו, "לכאן לא הגיעו בגלל אינטרסים אלא בגלל אמונה גדולה. מי שמאמין לא מפחד". הוא הוסיף כי "אנחנו יודעים איזה לחצים עוברים בימים הללו אבל האמת לצדנו. המתמודדים הם לא הסיפור, הסיפור הוא עתיד ישראל. 120 אלף חברי הליכוד, תלוי כמה ייספרו בספר הבוחרים בשבוע הקרוב, יכריעו".

גדעון סער במהלך נאומו בכנס פתיחת הבחירות המקדימות  לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019 סער. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"ערב של תקווה חדשה". סער נואם, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"לליכוד יש רוב אדיר בעם", אמר סער. "אבל הרוב הולך ומצטמק. לא בגלל שאזרחי ישראל מפנים עורף להשקפות שלנו, לא בגלל שאיבדנו את הרוב בעם", הסביר. "כל אדם שעיניו בראשו מבין שאין סיכוי שנתניהו ירכיב ממשלה חדשה אחרי ה-2 במרץ". הוא הוסיף כי "אנחנו רואים סקר אחר סקר, שאנחנו ממשיכים לרדת. אם לא נחולל שינוי, אנחנו קרובים מאוד לממשלת שמאל. זו ממשלה שתסכן את כל היקר לנו". הוא התייחס אף לרפורמה שלטענתו דרושה במערכת המשפט, "ממשלה כזו תסכל את הסיכוי לכך".

סער, הבכיר היחיד במפלגה שהכריז על התמודדותו מול נתניהו בפריימריז שייערכו ב-26 בדצמבר, הגיע לכנס, כשהוא מלווה ברעייתו גאולה אבן-סער והתקבל בקריאות "הו הא מי זה בא ראש הממשלה הבא". סער הודה לכל הח"כים וראשי הרשויות שתומכים בו והודה אישית לשר לשעבר חיים כץ, שהגיע לאירוע, אך במקביל עדיין לא הצהיר רשמית על תמיכה בו. "יש לי כאן חבר בפוליטיקה - לא פשוט למצוא חברים ולשמור עליהם", אמר עליו סער.

חיים כץ בכנס פתיחת הבחירות המקדימות של גדעון סער לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
השר לשעבר כץ, הערב/ראובן קסטרו

הוא חזר והדגיש כי נתניהו לא יוכל להשיב קולות לליכוד ולזכות בבחירות. "אני שואל אתכם לאחר שאיבדנו את הרוב בכנסת לראשונה מזה עשור ולא הצלחנו פעמיים להקים ממשלה - ברגע האחרון הקריטי - האם נתניהו יוכל להביא קולות שעזבו לכחול לבן?". לדבריו, "המסקנה ברורה - חייבים לחולל בשבוע הבא שינוי בהנהגת הליכוד". סער אמר כי "ההחלטה שעומדת בפני כל חברי הליכוד ביום חמישי הבא היא פשוטה: בחירה בי תבטיח את שלטון הליכוד והקמת ממשלה חדשה בראשותנו. בחירה בנתניהו היא בחירה ביו"ר האופוזיציה הבא".

בכיר הליכוד סיפר כיצד סייע ליריבו נתניהו לאורך הדרך ולמרות היריבות ביניהם - הוא אינו מתחרט על כך. "איו אדם שעשה יותר ממני, יומם ולילה, בבחירות כדי שנשרוד", אמר, "כדי שנחזור לשלטון. כדי שהדרך שלנו תוביל את מדינת ישראל. אין אדם שיודע זאת טוב יותר מיו"ר התנועה ראש הממשלה נתניהו. אין אדם אחר בפוליטיקה שעשיתי עבורו יותר מבנימין נתניהו ואני לא מתחרט ולעולם לא אתחרט, כי הוא אחד מגדולי מנהיגי הליכוד ומדינת ישראל, ומראשי הממשלה החשובים ביותר שהיו לנו", הבהיר. "אנחנו חייבים לראות ולומר את האמת הכואבת והעצובה והיא שראש הממשלה, שיש לו הערצה גדולה בקרבנו, חסום. הוא הביא אותנו ארבע פעמים לשלטון אבל הכתובת על הקיר. לא תהיה פעם חמישית".

גדעון סער במהלך כנס פתיחת הבחירות המקדימות לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
גדעון סער עם כניסתו לאולם בכנס פתיחת הקמפיין/ראובן קסטרו

לכנס הערב הגיעו חמישה חברי כנסת מהליכוד. מיכל שיר, יואב קיש, שרן השכל, והשר לשעבר כץ. ארבעת הראשונים הביעו בו תמיכה פומבית ואילו כץ, שנחשב למקורב מאוד לסער, לא אמר בקולו אם הוא תומך בו, אך התייצב הערב לכנס ההשקה של הקמפיין. לדברי כץ, אם נתניהו יזמין אותו לכנס שלו - יגיע גם אליו. בנוסף אליהם, הגיעו בין היתר ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן והח"כ לשעבר יהודה גליק.

בשבועות האחרונים סער גייס לצדו שורה ארוכה של ראשי רשויות וראשי סניפים בליכוד שהביעו בו תמיכה, בהם ראשי ערים גדולות כמו ראשון לציון, עכו ואילת, וראשי המתפקדים הגדולים של הליכוד בהתנחלויות. אולם, מרבית סיעת הליכוד בכנסת התייצבה פומבית מאחורי נתניהו.

את הערב פתח ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, ואמר כי "התנועה הגיעה למבוי סתום ויחד איתה מדינת ישראל באחד הרגעים המורכבים שלה. נתניהו הוא אחד מראשי הממשלות המצוינים שהיו בישראל אבל לצערנו הוא כשל פעמיים בהרכבת הממשלה למרות שהליכוד זכה למספר שיא של מנדטים".

אחריו נאמה בכנס ח"כ מיכל שיר, ממקורביו של סער והראשונה שתמכה בו בפריימריז. היא אמרה כי "לפתחנו התגלגלה סכנה אמיתית, לראשונה מזה כעשור, שלטון הליכוד בסכנה". היא הוסיפה כי מדובר "בסכנה לאבד את כל ההישגים הכבירים ולעליית ממשלת שמאל. נתניהו בעל זכויות רבות, הוא הוביל את הליכוד כמעט שני עשורים אבל נכשל בהקמת ממשלה פעמיים. חייבים להסתכל למציאות בעיניים".

היא הבהירה כי "הליכוד כבר לא בשלטון שתי קדנציות. הסקרים ברחוב מנבאים שהבשורה לא תגיע גם בפעם השלישית או הרביעית. המנהיג הנוכחי מכל סיבה שהיא, מוצדקת או לא, לא יכול להקים ממשלת אחדות וגם לא ממשלת ימין".

יואב קיש בכנס פתיחת הבחירות המקדימות של גדעון סער לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
ח"כ קיש בכניסה לכנס, הערב/ראובן קסטרו

ח"כ שרן השכל שהביעה תמיכה אף היא בסער, אמרה במהלך הכנס כי "גדעון סער שותף אמיתי. גדעון מחויב לאידיאולוגיה לאומית ליברלית, ולכן אני רואה בו את מי שיכול וראוי להנהיג את הליכוד ואת המדינה".

ח"כ יואב קיש, נאם אף הוא בכנס התמיכה, ואמר כי "היום אנחנו עושים היסטוריה. אם נצליח וגדעון סער ינצח בפריימריז, הליכוד ינצח את הבחירות הבאות". הוא הוסיף, "אם לא נצליח, אנחנו הולכים לאופוזיציה. כחול לבן יודעים איך הם מנצחים את ביבי".

בסוף הכנס במשך דקות ארוכות, כעשרים מפגינים תומכי נתניהו בהובלת רן כרמי בוזגלו התעמתו עם כעשרים תומכי סער. הצדדים נעמדו משני צדי הרחוב וקראו קריאות אחד נגד השני.

נתניהו המשיך במסע הפריימריז: "אנחנו ננצח בבחירות"

במקביל לכנס של סער, נתניהו המשיך במסע הפריימריז שלו ברחבי הארץ זה הערב השלישי ברציפות, במסגרתו הגיע לסניפי הליכוד ברמלה, לוד וחולון וניפגש עם מתפקדי הליכוד. במהלך ביקורו באחד מהסניפים, אמר נתניהו בסרטון שפרסם בפייסבוק כי "אני יודע שאנחנו הולכים לנצח בבחירות הכלליות - אתם ורק אתם תחליטו ולא התקשורת. אל תתרשמו מהסקרים המוטים שנועדו להשפיע על ההצבעה שלכם".

את נתניהו מלווים השרים ישראל כץ, שמשמש כראש מטה הפריימריז, ומירי רגב, ורוב השרים והח"כים שהביעו בו תמיכה מצטרפים לאירועים. שני הבכירים היחידים שלא הודיעו במי הם תומכים הם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר גלעד ארדן. אדלשטיין ככל הנראה צפוי להישאר על הגדר ולא להביע תמיכה באף מועמד, וארדן, שמחוזר על ידי נתניהו וסער כאחד, טרם החליט אם ובמי הוא יתמוך.

(עדכון ראשון: 19:18)

יהודה גליק בכנס פתיחת הבחירות המקדימות של גדעון סער לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
הח"כ לשעבר יהודה גליק בכנס פתיחת הפריימריז של גדעון סער לראשות הליכוד/ראובן קסטרו
גדעון סער במהלך נאומו בכנס פתיחת הבחירות המקדימות  לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
סער ואשתו גאולה אבן, הערב בכנס השקת קמפיין הפריימריז באור יהודה/ראובן קסטרו
כנס פתיחת הבחירות המקדימות של גדעון סער לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
סער ותומכיו הערב בכנס השקת הקמפיין באור יהודה/ראובן קסטרו
חזן בכנס פתיחת הבחירות המקדימות של גדעון סער לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
חזן בכנס השקת קמפיין הפריימריז של גדעון סער, הערב באור יהודה/ראובן קסטרו
גדעון סער במהלך נאומו בכנס פתיחת הבחירות המקדימות  לראשות הליכוד, אולמי הרמיטאז', אור יהודה 16 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"כל אדם שעיניו בראשו מבין שאין סיכוי שנתניהו ירכיב ממשלה חדשה". סער, הערב/ראובן קסטרו
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23. אתר רשמי
אינפו לו"ז בחירות לכנסת ה-23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully