וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות הליכוד: ח"כית רביעית הודיעה על תמיכה בסער

15.12.2019 / 21:03

ח"כ שרן השכל נפגשה עם ראש הממשלה נתניהו ועדכנה אותו בנושא. "ההחלטה לא הייתה קלה, אני בטוחה שסער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר", כתבה לפעילים. גם יו"ר המרכז חיים כץ צפוי להודיע על תמיכתו. ההערכה: ארדן ואדלשטיין לא יתמכו פומבית באף מועמד

עריכה: עמית שמחה

ח"כ שרן השכל הודיעה הערב (ראשון) כי תתמוך בחבר הכנסת גדעון סער בקרב על ראשות הליכוד. השכל נפגשה היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועדכנה אותו על החלטתה. היא כתבה לפעילים כי "ההחלטה הזו לא היתה קלה עבורי, היות ויש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני בטוחה שבדפי ההיסטוריה, בנימין נתניהו ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים בתחום המדיני בטחוני וגם בתחום הכלכלי".

בדבריה לפעילים, ח"כ השכל נימקה את החלטתה במצב הפוליטי. "בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך", אמרה. "בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון. הימין כולו עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה, והסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא נמוך".

שרן השכל בהכרזה מיוחדת של רה"מ נתניהו בכפר המכביה, 9 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הודיעה על תמיכה בסער. ח"כ שרן השכל/ראובן קסטרו

השכל הוסיפה כי "אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון. גדעון סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, ואני רואה בו שותף לערכים הלאומיים והליברליים שבשמם נבחרתי לכנסת ואותם התחייבתי לקדם. אני בטוחה שגדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת".

עוד בוואלה!

נתניהו השיק את קמפיין הפריימריז לראשות הליכוד: "היעד - ניצחון של 80%"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הישיבת ממשלה, משרד רה"מ, ירושלים 15 בצדמבר 2019. רוני כנפו
"ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

השכל היא הח"כית הרביעית שמביעה תמיכה בסער בנוסף למיכל שיר, יואב קיש, ואתי עטיה -שהתייצבותה משמעותית בשל קרבתה לח"כ חיים כץ, יו"ר מרכז הליכוד. מנגד, רוב הח"כים והשרים בסיעה תומכים בנתניהו. שני הבכירים היחידים שלא הביעו תמיכה באף אחד מהמועמדים הם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר גלעד ארדן. לפי ההערכה שניהם עשויים שלא לנקוט עמדה פומבית בכלל במירוץ.

סער: "פתרון שתי המדינות - אשליה"

בתוך כך, ח"כ סער הציג את משנתו המדינית בכל הנוגע למשא ומתן עם הפלסטינים. סער, שצפוי מחר להשיק את קמפיין הפריימריז שלו נגד ראש הממשלה נתניהו, נאם בערב הגאלה של כנס הדיאלוג האסטרטגי ישראל-אוסטרליה בירושלים, ושלל את פתרון שתי המדינות.

גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נקט קו ניצי. סער/ראובן קסטרו

"פתרון שתי המדינות הוא לא באמת פתרון, הוא אשלייה", ציין סער בפני באי הכנס. הוא ציין את המגעים שאירעו לאורך ההיסטוריה מאז הקמת המדינה, וכן את אלו שקיימו ראשי הממשלות בעשורים האחרונים. "הפלסטנים מעולם לא יכלו לקבל פשרות, אפילו לא את ההצעות הנדיבות שהציעו בכירים בישראל". הוא ציין כי פשרות וקריאות לוויתור על שטחים נוצלו עד כה על ידי פעילי טרור. בהמשך דבריו, סער הוסיף לנקוט קו ניצי. "ירושלים לא תחולק שוב", הצהיר ופירט את הסכנות בקיומה של מדינה פלסטינית חמושה, ובזכות השיבה. "ישראל לא יכולה לסבול מצב שכזה, היא לא יכולה לקלוט עוד פליטה שבעה עשורים לאחר שקמה מרחבי המזרח התיכון".

זו אינה הפעם הראשונה שסער נוקט קו מדיני תקיף, לעיתים בניגוד לעמדותיו ופעולותיו של יריבו נתניהו. כך למשל, באחד מסבבי הירי מרצועת עזה בתחילת החודש שעבר, אמר סער כי "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה". עוד הוסיף סער כי "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully