וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער נגד נתניהו: התגובה לירי על שדרות צריכה להיות חריפה בהרבה

בעקבות מטח שיגורי הרקטות לעבר עוטף עזה ותקיפות צה"ל ברצועה, משני צדי המערכת הפוליטית מתחו ביקורת על מדיניות הממשלה. סער: "אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי". גנץ: "נחזיר את ההרתעה בכל מחיר". הקבינט יתכנס מחר בצהריים

עריכה: ליר שפיגלר

המתיחות בדרום - כל העדכונים

  • ברקע ההסלמה: הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס מחר בצהריים
  • סער: התגובה על הירי צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה
  • גנץ: נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה על מנת להביא שקט לדרום
  • בנט: על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם

חברי כנסת משני צדי המערכת הפוליטית מתחו הערב (שבת) ביקורת על מדיניות הממשלה ברצועת עזה. זאת בעקבות שיגורי הרקטות אמש לעבר שטח ישראל ותקיפת מטוסי קרב של חיל האוויר ברצועה. ברקע ההסלמה בגבול הרצועה, הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס מחר בצהריים.

ח"כ גדעון סער צייץ בטוויטר כי "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה". עוד הוסיף סער כי "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

הביקורת של סער חריגה ביחס לדפי המסרים של רוב בכירי הליכוד; סער נחשב ליריב הפוליטי הגדול של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד בימים אלה והוא הבכיר היחיד שהודיע כי יתמודד מולו בפריימריז הבאים על ראשות המפלגה.

גדעון סער בכנס המשפיעים של חדשות 12 בתל אביב, 05.09.19. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
ביקורת חריגה ביחס לדפי המסרים של בכירי הליכוד. סער/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

יו"ר כחול לבן בני גנץ התחייב לפעול למען החזרת השקט לתושבי הדרום. "‏ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה", צייץ. "נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה". עוד הוסיף גנץ כי "בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי הדרום. זו חובתנו - זו מחויבותי אליה".

חברו למפלגה ח"כ משה יעלון תקף את נתניהו. "‏ההפקרות הביטחונית נמשכת. הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו".

ח"כ נפתלי בנט קרא לאחדות והדגיש כי "ישראל במצב חירום לאומי". בנט צייץ כי "לא ניתן יהיה לדחות לאורך זמן את טיפול השורש הנדרש בעזה, זאת במקביל לבלימת הצבת טבעת הטילים של איראן סביב ישראל. אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".

עוד בוואלה!

24 שנים לרצח: גנץ יינאם בעצרת המרכזית ליצחק רבין בת"א

לכתבה המלאה
בני גנץ -כנס פעילי כחול לבן, בהשתתפות : גנץ, לפיד, יעלון, אשכנזי, נמל תל אביב, 31 באוקטובר 2019. ראובן קסטרו
"נחזיר את ההרתעה בכל מחיר". גנץ/ראובן קסטרו

אמש זוהו עשרה שיגורים מרצועת עזה, שמונה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים, אך בית בשדרות ספג פגיעה ישירה. תושבת הבית, רינת כהן, שחזרה בשיחה עם וואלה! NEWS את ארוחת ליל השבת שנגדעה לקול התרעות הצבע האדום. "אני מרגישה שהיה לנו נס גלוי שלא נפגענו", סיפרה. "רצנו לממ"ד, שמענו בום גדול וראינו אש מהחלון. כשפתחנו את הדלת של הממ"ד הכול היה לבן ועשן ולא יכולנו לנשום. השכנים באו לעזור לנו לפתוח את הדלת".

כהן סיפרה כי הממ"ד בביתם לא גדול מספיק כדי להכיל את כל בני המשפחה, והאב נשאר בחוץ. שעות לאחר מכן, יושבי הבית לא הצליחו לחזור לשגרה. "היינו בחרדות", אמרה. "היה מפחיד, כל הלילה לא הצלחנו לישון. הרגשנו שאנחנו במלחמה".

הבית בשדרות שנפגע מרקטה, 2 בנובמבר 2019. צילום מסך
"היה לנו נס גלוי שלא נפגענו". הבית שנפגע מרקטה בשדרות/צילום מסך

בעקבות מטח הרקטות, מטוסי קרב תקפו הלילה מגוון רחב של יעדי חמאס ברצועת עזה, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם של מערך ההגנה האווירית, עמדה המכילה סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקעיות. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי אחמד מחמד א-שחרי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו מקריסת בניין בעקבות התקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully