וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ בעצרת לזכר רבין: ההסתה שבגללה נרצח מרימה ראש

2.11.2019 / 22:03

עשרות אלפים הגיעו הערב לכיכר רבין לציון יום השנה לרצח ראש הממשלה לשעבר. יו"ר כחול לבן: "עלינו לשים סוף למי שלשונם לא יודעת מעצור". הוא אף מתח ביקורת על מדיניות הממשלה: "מנהיגות חזקה לא חוששת משיח ולא דורשת חנפנות"

צילום: סנטרל הפקות, עריכה: ליר שפיגלר

עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (שבת) לעצרת המרכזית לציון 24 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, תחת הכותרת "כן לשלום לא לאלימות", שנערכה בכיכר רבין בתל אביב. יו"ר כחול לבן בני גנץ, הנואם המרכזי באירוע, אמר כי "ההסתה מרימה שוב את ראשה המכוער". לדבריו, "24 שנה אחרי, יצחק רבין כבר לא איתנו, אבל לצערנו ולבושתנו הפלגנות הופכת אותנו לזרים אחד לשני והשנאה הפכה שוב לנשק מסוכן בידי פוליטיקאים חסרי גבולות".

"השנים האחרונות הציבו לנגד עינינו מראה מכוערת וגסה. החל מאלו הלועגים למבקרים בקברי צדיקים ולאלו המהללים את מבצעי תג מחיר, ועד לאלו הרואים ברוצחי ילדים את גיבוריהם הלאומיים, וכלה באלו המעלים בימים האחרונים שוב קריאות שטנה מזעזעות ממרפסת הכיכר התורנית", המשיך יו"ר כחול לבן. "עלינו לשים סוף למי שלשונם לא יודעת מעצור ומילותיהם מזינות את תוף הכדורים של הרוצח הבא שממתין לשעתו. זוהי חובתי וחובתם של מנהיגי הליכוד, ראשי הימין, השמאל והציבור הערבי", הוסיף גנץ. "מדינת ישראל לעולם לא תיכנע לשנאה, אזרחי ישראל לעולם לא ישפילו את מבטם מול סוכני השנאה, ילדי ישראל לא יגדלו יותר למדינה שחלק ממנהיגיה מקדשים את השנאה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"מדינת ישראל לעולם לא תכנע לשנאה". גנץ, הערב/ראובן קסטרו

יו"ר כחול לבן התייחס בדבריו למאמצים להרכבת הממשלה. "מהרגע בו יצאתי מבית הנשיא אני פועל בשקט ובקור רוח כדי להגיע למטרה בדרך הטובה ביותר", הבהיר. "אני נחוש להרכיב ממשלה של שלום פנימי בינינו. יש לי מסר חד וברור - ישראל חשובה וגודלה מכל מנהיג וכל מפלגה. הפוליטיקה שלנו חולה, היא קיצונית וארסית בהרבה מרובו המוחלט של העם שלנו שמאס בכך".

"כראש ממשלת ישראל אשאף ואפעל להפוך את העצרת הזו לעצרת ממלכתית ורשמית המשותפת לכלל החברה הישראלית", אמר גנץ. "בשנה הבאה אני מתחייב, כראש ממשלת ישראל, להזמין את ראש האופוזיציה ולעמוד כאן יחד - גם אם אנו אולי חלוקים בדעותינו, נעמוד כאן שלובי ידיים ומאוחדים במסר של תקווה ופיוס פנימי. לא תמיד נסכים על הדרך, אבל מנהיגות חזקה לא חוששת מביקורת, לא חוששת משיח ולא מקדשת חנפנות".

עם עלייתו של גנץ לבמה החלו קריאות "ראש הממשלה הבא". כמו כן, בין רבבות הנוכחים בעצרת הונפו שלטים עם הכיתוב: "לא שכחנו את ההסתה", "דורשות ממשלת שלום עכשיו", "ממשלה יהודית-ערבית" ו"חבר אתה חסר".

עוד בוואלה!

"שמעתי את הנשימות הכבדות של הרוצח": העד הכי קרוב לרצח רבין שלא הכרתם

לכתבה המלאה
עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
עצרת הזיכרון לזכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

מארגני העצרת המרכזית לא הזמינו את יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ לנאום, לכן הוא נאם באירוע בצדי העצרת המרכזית בכיכר. "נעשה הכל כדי שהממשלה הבאה תהיה ממשלה שמחליפה את ביבי - לא רק את האיש, אלא גם את דרכו", אמר פרץ. "אני קורא לגנץ - בוא ונאזור אומץ ונלך בדרכו המדינית, החברתית של רבין והפוליטית של רבין. אני אתן לך את כל הגיבוי הנדרש".

עמיר פרץ בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, 2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
"גנץ - אתן לך את כל הגיבוי הנדרש". עמיר פרץ, הערב/ראובן קסטרו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופתו של רבין, שמעון שבס, סיפר כי "לפני 24 שנה, בלילה שהתחיל באור גדול כאן בכיכר מלכי ישראל והסתיים בחושך גדול בבית החולים איכילוב, כמה דקות מכאן, עמדתי בפתח בית החולים בלב שבור ואמרתי: 'הלכה לי המדינה'. עברו השנים, האבל עדיין איתנו. אבל הערב, כשאני נמצא על במה אחת עם בני גנץ, רמטכ"ל צה"ל, חייל וקצין אמיץ לב, איש ההתיישבות, לוחם וחולם אני אומר לבני: חזרה המדינה".

שבס קרא לגנץ ואמר: "מהכיכר הזאת ששמה כיכר רבין. על שמו של גיבור ישראל, משחרר ירושלים ועושה השלום אני קורא לך היום בשמם של מאות האלפים כאן: עשה שלום, שלום עלינו ועל כל ישראל. שלום בבית ובחוץ. מנחם בגין ויצחק רבין הביאו את ניצני השלום, עשו מהפכות. אתה בני תמשיך בדרכם".

עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
עצרת הזיכרון לזכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

גם יוצר הסרט "ימים נוראיים" ירון זילבמן ופעילות ארגון "נשים עושות שלום" נשאו דברים במהלך האירוע. את העצרת הנחתה קורין גדעון והשתתפו בה האמנים אביב גפן, אחינועם ניני, רותם כהן ושמעון בוסקילה.

בעקבות העצרת, נחסמו לתנועה הרחובות הסמוכים לכיכר.

(עדכון ראשון: 18:23)

עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
העצרת לזכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, 2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
עצרת הזיכרון ליצחק רבין, הערב/ראובן קסטרו
יו"ר כחול לבן בני גנץ בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ בעצרת לזכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
אביב גפן בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
אביב גפן בעצרת לזכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
עצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, 2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
הכנות לעצרת הזיכרון ליצחק רבין, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully