וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבת שדרות שביתה נפגע אמש מרקטה: "לא הצלחנו לנשום"

בשיחה עם וואלה! NEWS שחזרה רינת כהן, שביתה ספג פגיעה ישירה במטח הרקטות מרצועת עזה, את הרגעים לאחר הישמע ההתרעה. סער מתח ביקורת על מדיניות רה"מ: "צריכה להיות חריפה בהרבה". גנץ התחייב: "נגבה כל תגובה נחושה ואחראית". בנט קרא לאחדות: "ישראל במצב חירום"

עריכה: ליר שפיגלר

"אני מרגישה שהיה לנו נס גלוי שלא נפגענו", שחזרה היום (שבת) רינת כהן, שביתה בשדרות נפגע אמש מרקטה ששוגרה מרצועת עזה בשיחה עם וואלה! NEWS. "רצנו לממ"ד, שמענו בום גדול וראינו אש מהחלון. כשפתחנו את הדלת של הממ"ד הכול היה לבן ועשן ולא יכולנו לנשום. השכנים באו לעזור לנו לפתוח את הדלת".

כהן סיפרה כי הממ"ד בביתם לא גדול מספיק כדי להכיל את כל בני המשפחה, והאב נשאר בחוץ. שעות לאחר מכן, יושבי הבית לא הצליחו לחזור לשגרה. "היינו בחרדות", אמרה. "היה מפחיד, כל הלילה לא הצלחנו לישון. הרגשנו שאנחנו במלחמה".

לאור איומי ארגוני הטרור, בצה"ל נערכים לאפשרות הרחבת שיגורי הרקטות מרצועת עזה לעבר עורף ישראל. זאת לאחר שאמש זוהו עשרה שיגורים מרצועת עזה, שמונה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. התרעות צבע אדום נשמעו בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה. בעקבות השיגורים תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדים של חמאס ברצועה, ולפי משרד הבריאות הפלסטיני אחמד מחמד א-שחרי, צעיר בן 27, נהרג ושניים נוספים נפצעו מקריסת בניין.

רינת כהן שביתה בשדרות נפגע מרקטה, 2 בנובמבר 2019. אתר רשמי
"כל הלילה לא הצלחנו לישון". כהן/אתר רשמי

עם צאת השבת, גינו פוליטיקאים רבים את ירי הרקטות לעבר ישראל. ח"כ גדעון סער צייץ בטוויטר כי "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה". עוד הוסיף סער כי "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של חמאס והג'יהאד האסלאמי בעזה. אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

הביקורת של סער חריגה ביחס לדפי המסרים של רוב בכירי הליכוד; סער נחשב ליריב הפוליטי הגדול של ראש הממשלה בנימין נתניהו בליכוד בימים אלה והוא הבכיר היחיד שהודיע כי יתמודד מולו בפריימריז הבאים על ראשות המפלגה.

עוד בוואלה!

בעקבות איומי ארגוני הטרור: צה"ל נערך להרחבת טווח שיגורי הרקטות

לכתבה המלאה
הבית בשדרות שנפגע מרקטה, 2 בנובמבר 2019. צילום מסך
"כשפתחנו את הדלת של הממ"ד הכול היה עשן". בית המשפחה שנפגע מרקטה, אמש/צילום מסך

יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ כי "‏ממשלה בראשותי לא תסבול איום על תושבי הדרום ולא תקבל שום פגיעה בריבונותה. נחזיר את ההרתעה בכל מחיר, גם אם נצטרך לפגוע אישית במי שמובילים את ההסלמה". עוד הוסיף גנץ כי "בעת הזו, נתמוך ונגבה כל מדיניות תגובה נחושה ואחראית על מנת להביא שקט ארוך לתושבי מדרום. זו חובתנו - זו מחוייבותי אליה".

גם חבריו למפלגה, חברי הכנסת משה יעלון וגבי אשכנזי מתחו ביקורת על מדיניות הממשלה בעזה. "‏ההפקרות הביטחונית נמשכת", אמר יעלון. "הזלזול המתמשך בהפרות הריבונות משדר לאויבינו חולשה, ושוחק את ההרתעה שלנו. ביטחון אזרחי ישראל נפגע באשמת אדם אחד - ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו".

"אני מחזק את אזרחי עוטף ישראל, מגיע לכם שהמציאות הזו תשתנה. שירי רקטות או הפרות סדר על הגדר לא יהיו דבר שבשגרה", צייץ אשכנזי. "השחיקה בהרתעה משפיעה לא רק על הטרור בדרום, אלא גם על המוטיבציה של אויבנו לפגוע בנו. הגיע הזמן לשנות מדיניות".

"ישראל במצב חירום לאומי"

ח"כ נפתלי בנט הכריז כי "ישראל במצב חירום לאומי" וקרא לאחדות. לדבריו, "לא ניתן יהיה לדחות לאורך זמן את טיפול השורש הנדרש בעזה, זאת במקביל לבלימת הצבת טבעת הטילים של איראן סביב ישראל. אסור שישראל תצא לסיבוב בחירות שלישי שישתק אותנו וימנע פעילות ביטחונית ואזרחית דחופה. על כולם, נתניהו וגנץ כאחד, להתפשר ולהקים ממשלה בהקדם".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, פנה לדרג המדיני לפעול להחזרת היציבות לאזור. "לצערי חזרנו לרוטינה המוכרת והבלתי נסבלת", אמר ליבשטיין. "שוב תושבי שער הנגב עוברים לילה ללא שינה וללא ביטחון, כשלמחרת החיים חוזרים לשגרה מתוחה ומבולבלת. אני מצפה מהדרג המדיני לפעול במידי על מנת להחזיר את השקט והיציבות לאזור. ביסוס וחיזוק ישובי עוטף עזה זאת משימה לאומית, ביטוי לציונות בת זמננו. תושבי שער הנגב הם המתיישבים החדשים שבונים קהילות חזקות בסמוך לגבולות ישראל. מגיע לנו שקט ויציבות ארוכת טווח".

רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מטרות, בהם מתחמי צבא רבים ותשתיות תת-קרקעיות. 2 בנובמבר 2019. רויטרס
הריסות ברצועת עזה בעקבות תקיפות חיל האוויר, הבוקר/רויטרס

שרה דהן, תושבת שדרות, תיארה אמש בחשבון הפייסבוק שלה את החרדה של בתה בעקבות השיגורים והאזעקות. ‏"הבת שלי! האושר הפרטי שלי! הילדה הקטנה שהבטחתי לשמור עליה מכל משמר! קפאה במקום ופשוט לא זזה למרות שהייתה בממ"ד! כל הגוף שלה רעד, היא ננעלה על הרצפה ולא זזה עם הידיים על הראש. ילדה שלי אני מצטערת שאת צריכה לעבור את זה".

אלברט אבוחצירה, תושב שדרות שגר בקרבת מקום, סיפר על רגעי הפגיעה. "הבנתי שזה קרוב כי זאת הייתה פעם שנייה שאני מרגיש את הפיצוץ הזה באזור", אמר. "בפעם שעברה נפל בבית פה ממול, כשישצאתי לעבודה ב-6 בבוקר. בדרך נס לא נפגעתי".

ביתו של אבוחצירה, נפגע מרסיסי הרקטה, "אני גר פה משנת 83, מהטיל הראשון שנפל פה, כבר אי אפשר להתרגל לזה. זה כבר מתחיל להתקרב לך בבית. הרסיסים נופלים לך לבית. הנזקים אדירים". התושב הוותיק, הביע תסכול משיגורי הטילים לעבר העיר. "אני חושב שאנחנו חיים פה בנס. אנחנו במצב בלתי נסבל. צריך לעשות משהו. הילדים זה לא ילדים, הנכדים זה לא נכדים, כולם חיים פה בבהלה".

(עדכון ראשון: 17:50)

מתוך הפייסבוק של שרה דהן משדרות. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"הילדה שלי קפאה במקום ופשוט לא זזה"/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully