וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מבני המשפחה שביתה נפגע בשדרות: "היה פיצוץ, יש נזק גדול"

שכנה סיפרה כי נשמע פיצוץ חזק ואחריו נראו התקהלות ועשן. המשפחה שרקטה נחתה בחצר ביתה בשדרות, שהתה בממ"ד ברגעי הפגיעה ולא נפצעה. "הלילה אנחנו ישנים בממ"ד כל המשפחה", אמרה נערה שמתגוררת בשכונה. "מאוד קשה לקבל את המציאות הזה שכל יום יש צבע אדום"

צילום: שי מכלוף, עריכה: שאול אדם

אחד מבני המשפחה שחצר ביתם נפגע הערב (שישי) מרקטה בשדרות סיפר כי נזק גדול נגרם למבנה. "היה פיצוץ גדול", הוא שחזר. "חלקנו היינו בממ"ד. יש נזק גדול לבית". לפי מד"א, דיירי המבנה - זוג בשנות ה-40 לחיים וילדיהם - שהו במרחב מוגן ולא נפגעו.

אחת השכנות סיפרה כי היא שהתה בממ"ד עם משפחתה בעת הפגיעה. "לפני זה היה מטח של רקטות יותר גדול, והיינו עם כל המשפחה. היה מטח גדול ושמענו בומים. ואז אחי אומר: זאת הייתה נפילה", סיפרה.

לדבריה, "קשה להבדיל כי נפילה וכיפת ברזל זה כבר נשמע לנו כמו אותו בום. שמענו פיצוץ חזק אבל לא ידענו להבדיל מרוב שאנחנו רגילים לפיצוצים". היא תיארה שכשהם יצאו החוצה, "ראינו התקהלות ועשן והבנו שזה נפל קרוב. זאת הרגשה של לחץ".

נועה קלימי, שכנה של הבית שנפגע בשדרות במהלך מטח רקטות יושבת בממ"ד בביתה, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
"ומה אם זה ייפגע בנו?". נועה קלימי, גרה בשכנות לבית שנפגע בשדרות הלילה/שי מכלוף

נועה קלימי שגרה בשכנות למשפחה , סיפרה על הטראומה המתמשכת שבחיים תחת מטחי הרקטות. "נכון, יש משפחה שעוזרת, אבל ההרגשה שלי נוראית. להרגיש את כל העומס, ומה אם זה ייפגע בנו? זה היה ממש קרוב לבית שלנו". הנערה תיארה כי הלילה תישן בממ"ד יחד עם משפחתה, ולא בחדרה, "הלילה אנחנו ישנים בממ"ד. הכי נוח, יותר מוגן, כשכל המשפחה פה איתי. עדיף ככה כי המצב לא מאה, ואין מה לעשות".

קלימי סיפרה כי מטח הרקטות על יישובי עוטף עזה היום, הוא לא אירוע נקודתי. "אנחנו עם המצב הזה כבר הרבה זמן. כבר רגילים לצבע אדום. מאז מה שקרה בהופעה של עדן חסון כבר בסוג של טראומה", סיפרה. "מאוד קשה לקבל את המציאות הזה שכל יום יש צבע אדום ואתה מוקף בקסאמים. היא תמיד איתי בכל מקום".

תושבת העיר, שרה דהן, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה על החרדה של בתה בעקבות השיגורים והאזעקות. ‏"הבת שלי! האושר הפרטי שלי! הילדה הקטנה שהבטחתי לשמור עליה מכל משמר! קפאה במקום ופשוט לא זזה למרות שהייתה בממד !! כל הגוף שלה רעד , היא ננעלה על הרצפה ולא זזה עם הידיים על הראש. ילדה שלי אני מצטערת שאת צריכה לעבור את זה".

מתוך הפייסבוק של שרה דהן משדרות. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
"הבת שלי, כל הגוף שלה רעד". מתוך הפוסט של שרה דהן בפייסבוק/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
הבית שנפגע ישירות מרקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. יניב כליף, מערכת וואלה!
זירת הפגיעה בשדרות/מערכת וואלה!, יניב כליף

אלברט אובחצירה, תושב שדרות שגר בקרבת מקום, סיפר על רגעי הפגיעה, "הבנתי שזה קרוב כי זאת הייתה פעם שנייה שאני מרגיש שאני פיצוץ הזה באזור", סיפר. "בפעם שעברה נפל בבית פה ממול, כשישצאתי לעבודה ב-6 בבוקר. בדרך נס לא נפגעתי".

ביתו של אבוחצירה, נפגע מרסיסי הרקטה, "אני גר פה משנת 83, מהטיל הראשון שנפל פה, כבר אי אפשר להתרגל לזה. זה כבר מתחיל להתקרב לך בבית. הרסיסים נופלים לך לבית. הנזקים אדירים". התושב הוותיק, הביע תסכול משיגורי הטילים לעבר העיר, "אני חושב שאנחנו חיים פה בנס. אנחנו במצב בלתי נסבל. צריך לעשות משהו. הילדים זה לא ילדים, הנכדים זה לא נכדים, כולם חיים פה בבהלה".

בעקבות השיגורים ובלחץ ההורים, תנועת הצופים החליטה לפנות כ-600 חניכים מהנהגת דרור שבאזור השרון ששהו באזור, והיו אמורים להעביר את הלילה בפארק הבשור שבמועצה האזורית מרחבים. כמה עשרות ילדים, תלמידי כיתות ו' כבר עלו על האוטבוסים ובשעות הקרובים יפונו מאות הילדים ואנשי הצוות שהגיעו לטיול פתיחת שנה, ויוחזרו לבתיהם.

מכונית ועליה סימני רסיסים ליד הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
מכונית שנפגעה מרסיסי הרקטה שפגעה בחצר הבית, הערב/שי מכלוף

לפי דובר צה"ל, עשרה שיגורים זוהו מרצועת עזה, ששמונה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. המטחים גרמו לשורת התרעות צבע אדום בשדרות ובסביבתה. לא היו נפגעים מפגיעת הרקטות, אך אישה בת 65 נפצעה באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תוקף בתגובה לשיגורי הרקטות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים קשר שוטף עם הרמטכ"ל ועם הצמרת הביטחונית ומנחה על הפעולות הנדרשות. במקביל, במחוז הדרומי של משטרת ישראל קיימו הערכת מצב מיוחדת לאור המצב הביטחוני. במהלך הישיבה, הוחלט על חיזוק מערכי השיטור, שכולל פריסת שוטרים ולוחמים ברחבי הארץ. "אנו מבקשים מהציבור להימנע מסיכון עצמי מיותר ולא להתקרב לזירות ושרידי נפילות עוד בטרם נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשטרת ישראל", הדגישו במשטרה. "הגעת אזרחים אל זירות אלו לצערנו פרט לסיכון מהווים גם הפרעה לכוחות המשטרה וההצלה השונים לבצע עבודתם".

(עדכון ראשון: 22:44)

ניידות מחוץ לבית שנפגע פגיעה ישירה מרקטות בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
ניידות משטרה מחוץ לאזור הפגיעה בבית, הערב/שי מכלוף

הנחיות פיקוד העורף:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully