וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו השיק את קמפיין הפריימריז לראשות הליכוד: "היעד - ניצחון של 80%"

13.12.2019 / 14:04

כ-200 אנשי ליכוד הגיעו למעון רה"מ בבלפור לישיבה ראשונה בהשתתפות שרים, ח"כים וראשי ערים להשקת קמפיין הפריימריז למפלגה. ראשי הרשויות הציבו יעד של 80% תמיכה לעומת סער. נתניהו: "הדרך לניצחון פשוטה כשם שהיא מורכבת, אם נצא להצביע ננצח". סער ישיק קמפיין בשני

בווידאו: נתניהו באירוע תמיכה עם ראשי ערים, סניפים ופעילים עם השקת המרוץ לראשות מפלגת הליכוד/צילום: אתר רשמי

כ-200-300 אנשי ליכוד הגיעו היום (שישי) להשקת קמפיין הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים, בהם שרים, חברי כנסת ראשי ערים, ראשי רשויות וראשי סניפים. בין השרים שהתייצבו היו ישראל כץ ומירי רגב, שצפויים להוביל את קמפיין הפריימריז של נתניהו, וכן השרים יריב לוין, אופיר אקוניס, צחי הנגבי, אמיר אוחנה, דודי אמסלם יפעת שאשא ביטון, אלי כהן, זאב אלקין ויובל שטייניץ, וכן חברי הכנסת ניר ברקת, ציפי חוטובלי, דוד ביטן, שלמה קרעי, מיקי זוהר, אופיר כץ וקרן ברק.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר גלעד ארדן לא השתתפו באירוע. נתניהו לא הזכיר את סער בנאומו והתמקד בהישגיו בראשות הממשלה. ביום ראשון צפוי נתניהו להיפגש עם ח"כ שרן השכל בניסיון לשכנעה להביע בו תמיכה פומבית גם כן.

במהלך האירוע, של נשאו דברים בעיקר ראשי ערים, בהם ראש עיריית לוד יאיר רביבו, ראש מועצת באר יעקב נסים גוזלן, וראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, שנחשב בעבר למי שמזוהה עם סער ואף זכה לתמיכתו במירוץ לראשות עיריית בת ים. לדברי גורמים שנכחו במפגש, ראשי הרשויות שדיברו הציבו יעד של 80% תמיכה לנתניהו הפריימריז לעומת 20% של סער.

ראש הממשלה נתניהו במפגש ראשי ערים, סגני ראשי ערים, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים, 13 בדצמבר 2019. -, אתר רשמי
החל להיערך למרוץ מול סער. נתניהו והפעילים במעונו, הבוקר/אתר רשמי, -

בדבריו בכינוס, אמר נתניהו למשתתפים כי "החודשים האחרונים הם קריאת השכמה למצביעי הימין לצאת ולהאבק על כל מה שאנחנו מאמינים בו. לליכוד נבחרת מצויינת, וכיאה למפלגה הדמוקרטית הגדולה במדינה אתמודד בימים הקרובים על ראשות הליכוד על מנת לקבל את אמונכם להמשיך להוביל את ישראל גם בשנים הקרובות".

לדבריו, "הדרך לניצחון פשוטה כשם שהיא מורכבת, אם נצא להצביע ננצח. אם מצביעי הימין יממשו את זכותם הדמוקרטית, הם יוכלו להגשים גם את הערכים בהם אנו מאמינים. עשיתי כל שביכולתי כדי להימנע מבחירות נוספות ומיותרות אך כעת חייבים להגיע להכרעה ברורה. קחו נשימה עמוקה, החודשים הקרובים יהיו מאתגרים אבל המטרה אפשרית: נצחון הליכוד, נצחון מחנה הימין - זה בידיים שלנו, זו העת להתלכד".

אירוע השקת הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 13 בדצמבר 2019. -, אתר רשמי
אירוע השקת הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו, היום/אתר רשמי, -

לאחר שמרכז הליכוד אישר אמש את תאריך הפריימריז ב-26 בדצמבר החל רשמית המירוץ על ראשות הליכוד, לראשונה מאז סוף 2014. בתחילת השבוע צפוי נתניהו להשיק ברחובות רצף מפגשי תמיכה בסניפי הליכוד ברחבי הארץ, וביום שני סער צפוי לערוך כנס השקת קמפיין גם כן.

עד כה, רק חבר הכנסת גדעון סער הודיע על כוונתו להתמודד מול נתניהו, והוא זכה לתמיכה פומבית של שני ח"כים בסיעה - יואב קיש ומיכל שיר, ושורה ארוכה של ראשי ערים ומועצות מטעם הליכוד, כמו גם בכירים בנציגות של יהודה ושומרון במפלגה. סער טוען כי ח"כים נוספים צפויים לתמוך בו פומבית. ביום שני הוא צפוי לערוך את כנס השקת הקמפיין שלו.

אירוע השקת הפריימריז של ראש הממשלה בנימין נתניהו, 13 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"החודשים האחרונים הם קריאת השכמה למצביעי הימין", כנס הפעילים במעון ראש הממשלה, היום/אתר רשמי

בפעם הקודמת שבהן נערכו פריימריז לראשות המפלגה בסוף 2014, לקראת הבחירות לכנסת ה-20 נתניהו ניצח את דני דנון ברוב גדול. אחרי בחירות 2015, נתניהו החליט להקדים את הבחירות המקדימות ולהבטיח את הנהגתו גם בבחירות לכנסת ה-21. מכיוון שאף אחד לא הציב מועמדות מולו, הפריימריז בוטלו והוא נקבע כיו"ר המפלגה גם לבחירות הבאות.

בתוך כך, ח"כ השכל (הליכוד) כתבה אתמול בערב בחשבון הטוויטר שלה כי היא "סופגת איומים בניסיון להשפיע על החלטתי במי לתמוך בפריימריז לראשות הליכוד". זאת, בהמשך לדברים שאמר ח"כ סער, לפיו מופעלים "לחצים ברוטליים" על חברי ליכוד וראשי רשויות מקומיות שלא לתמוך בו בפומבי. השכל כתבה: "דעו לכם שזה לא מזיז לי את קצה הזרת! את החלטתי אקבל לפי מה שאני חושבת שטוב למדינה, למפלגה, ומה שיעזור לי לקדם את האידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבשמה נבחרתי! כך מצופה מכל נבחר ציבור!".

(עדכון ראשון: 9:00)

ח"כ גדעון סער בכנס פעילי הליכוד בסניף המפלגה בהוד השרון ב-25 בנובמבר 2019. שלומי גבאי
עד כה שניים הצהירו על תמיכתם בו. סער בכנס הליכוד בהוד השרון/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully