וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ תוקף את נתניהו: שום כתב אישום משפטי לא מחליף כתב אישום מוסרי

12.12.2019 / 20:41

יו"ר כחול לבן האשים את נתניהו בבחירות, אותן כינה "טרגדיה פוליטית של אדם אחד". לדבריו, נתניהו לא ויתר על הבלוק ועל מקומו ברוטציה. על הצעת ליברמן לחנינה תמורת פרישה: "לא רוצים לראות רה"מ נוסף בכלא". תגובת הליכוד: גנץ עשה כל מאמץ לסכל אחדות

צילום:ראובן קסטרו, עריכה:שאול אדם

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (חמישי) במהלך ישיבת סיעת המפלגה בתל אביב ולראשונה מאז פיזור הכנסת, כי ההליכה לבחירות נוספות היא טרגדיה פוליטית של אדם אחד - ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי שום כתב אישום משפטי לא מחליף את זה המוסרי.

"אתמול היה יום שהוא כתם בהיסטוריה הפוליטית של מדינת ישראל", אמר גנץ. "אדם אחד שם את עצמו לפני האזרחים. ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם את ביטחונו וחסינותו לפני ביטחונה וחוסנה של החברה - וזהו שפל ערכי מוסרי". יו"ר כחול לבן המשיך ואמר כי "זו טרגדיה פוליטית של אדם אחד שאומר לעם שלם 'מסעי לחסינות האישית הוא המסע שלכם וההיחלצות ממשפט היא בבחינת ערך עליון'".

גנץ אמר כי שום כתב אישום משפטי לא יכול להחליף את כתב האישום המוסרי. "הגיעה העת למנהיגות אחרת. ישראל חייבת לחזור למשטר נורמלי יציב נטול שנאה ואיבה פנימית. משטר וממשל שמכוון לאחד. נתניהו, מול השנאה שאתה וסביבתך מפיצים נעמוד יחד. מול הדאגה לעצמך נעמוד יחד אזרחים רבים שישימו את המדינה לפניך. הושטתי יד של פיוס וניסית להכיש. ניסית לשים מלכודות בכל הזדמנות, לא ויתרת על הבלוק או על המקום הראשון ברוטציה. אמרתי ורציתי אחדות, אתה רצית חסינות, וזה היה הדיל האמיתי ששמת על השולחן. פייק אחדות תמורת חסינות".

בני גנץ יו"ר כחול לבן, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"ישראל חייבת לחזור למשטר נורמלי יציב נטול שנאה", גנץ בישיבת הסיעה/ראובן קסטרו

במענה לשאלת כתב בנוגע להצעת יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לנתניהו בדמות חנינה תמורת פרישה, אמר כי " אנחנו מאוד לא רוצים לראות ראש ממשלה נוסף נכנס לכותלי בית הסוהר. זה מחזה שאף אזרח ישראל לא רוצה לראות אותו. כשהדבר יהיה רלוונטי ונקבל המלצות מהמערכת המשפטית נשקול את הדברים".

בנוגע לשאלה לגבי שינויים ברשימת המפלגה, אמר גנץ כי "אנחנו נמצאים ביום הראשון של הקמפיין השלישי יש עוד שבועות עד סגירת הרשימות, יש לנו רשימה מצוינת. כל דבר שאפשר יהיה באמצעותו להיטיב עם המהלך שלנו, אנחנו נשקול אותו". לדבריו, "המכשלה בבחירות הללו הייתה מעל כל דבר אחר נתניהו. הוא שחיפש את החסינות שלו והתבצר במשרד ראש הממשלה".

בסיום דבריו, אמר גנץ כי הוא לוקח אחריות על תוצאות הפלונטר הפוליטי, "מנצל את הבמה גם לקחת אחריות אישית. לא הצלחנו להוציא את המדינה מהבוץ התובעני אליו נגררנו. לא נשקוט עד שנוציא את ישראל מהמשבר הערכי בו אנחנו נמצאים. נכנסתי לפוליטיקה כדי להיאבק ולשנות את כיוון הספינה ולא למלחמות אישיות. גם את הקמפיין הקרוב אנהל בצורה מכובדת וממלכתית. הייתי מעדיף שנתניהו ימצא את הדרך להתמודד עם כתבי האישום בדרך קצרה או אחרת".

עוד בוואלה!

בחירות 2020: מרכז הליכוד אישר קיום פריימריז לראשות המפלגה ב-26.12

לכתבה המלאה
בני גנץ יו"ר כחול לבן ויאיר לפיד, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
לפיד וגנץ בישיבת סיעת המפלגה, היום/ראובן קסטרו

אחריו דיבר מס' 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, שאמר כי נתניהו עתיד לנהל קמפיין של שנאה והסתה לאלימות. "מדינת ישראל תבחר שוב אדם שיש לו שלושה כתבי אישום. מה זה אומר עלינו ועל הערכים שלנו? מה יחשבו עלינו בעולם? איך נסביר לילדים שלנו שהם צריכים לשמור על החוק? נתניהו ינהל קמפיין של שנאה והסתה לאלימות - זה מה שהוא הפך להיות".

לדבריו, "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו. מערכת אכיפת החוק היא לא האויב. התקשורת היא לא האויב. הליכוד הוא לא האויב. האויב זה האיראנים, האויב זה מחלות זיהומיות בפנימית ד' והחמאס שיורה על הילדים שלנו בעוטף עזה".

בכיר נוסף בכחול לבן, ח"כ גבי אשכנזי, אמר כי "לא ממש רצינו להיות כאן הערב. אף אזרח במדינה לא רצה לחזות בתמונה העגומה של אתמול בלילה. הבושה שזועקת מכותרות העיתונים ובצדק. לצערנו נגזר עלינו לנהל מאבק נוסף על עתידה של מדינת ישראל. מנהל אותו כשליחי ומשרתי הציבור בישראל".

לדבריו, "לא ניתן למערכת הבחירות הזו להפוך לעוד קרב מדמם של פלגנות והסתה. לנו אין בלוק. לנו יש מדינה. לא מחכים ולא נפסול אף מפלגה ציונית. כולם שותפים במאבק על עתידה ודמותה של מדינת ישראל".

בני גנץ יו"ר כחול לבן, מרכז ארץ ישראל היפה, 12 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
לקח אחריות אישית. גנץ בישיבת הסיעה, היום/ראובן קסטרו

בתגובה לדברי בכירי כחול לבן, בליכוד מסרו כי "ראש הממשלה נתניהו הסכים לקבל כל ויתור כדי להקים ממשלת אחדות. בני גנץ עשה כל מאמץ כדי לסכל ממשלת אחדות ולגרור את המדינה לבחירות".

בתוך כך, מסקר ראשון מאז פיזור הכנסת עולה כי כחול לבן עולה במנדט בעוד שהליכוד יורד במנדט. על פי הסקר שפורסם בחדשות 12, אם הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה זוכה ב-35 מנדטים, בעוד שהליכוד ב-32. כמו כן, הרשימה המשותפת נשארת עם 13 מנדטים, כך גם ישראל ביתנו עם שמונה מנדטים. בהמשך: ש"ס - 8, יהדות התורה - 8, הימין החדש חוזרת למשחק בנפרד עם 6 מנדטים, העבודה-גשר - 5, המחנה הדמוקרטי - 5. עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה.

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully