וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2020: מרכז הליכוד אישר קיום פריימריז לראשות המפלגה ב-26.12

12.12.2019 / 20:49

בשלב זה, המתמודדים בבחירות יהיו נתניהו וסער, אך לפי ההערכות, מתמודדים נוספים עשויים להצטרף למרוץ. ההצבעה, בהשתתפות כ-150 איש, הגיעה אחרי שביטן ביטל את הניסיון לבטל את הפריימריז - שיהיו הראשונים מאז 2014

צילום: חיים דוד, עריכה: עמית שמחה

מרכז הליכוד אישר הערב (חמישי) את קיום הפריימריז לראשות המפלגה ב-26 בדצמבר, זאת לאחר שאתמול הושגה הסכמה בנוגע למועד. הישיבה נמשכה כחצי שעה והשתתפו בה כ-150 איש. בשלב זה, המתמודדים בבחירות יהיו ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער, אך לפי ההערכה בליכוד מתמודדים נוספים עשויים להצטרף.

מוקדם יותר הנחה נתניהו את ח"כ דוד ביטן שלא לקדם את היוזמה שלו לביטול הפריימריז לראשות המפלגה. בהודעה מטעם מטה הפריימריז של ראש הממשלה צוין כי "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה", וכי "ראש הממשלה נתניהו בטוח שיזכה באמונם הסוחף".

זו תהיה הפעם הראשונה שבה יתקיימו פריימריז לראשות הליכוד מאז סוף 2014, לקראת הבחירות לכנסת ה-20, בהן נתניהו ניצח את דני דנון ברוב גדול. אחרי בחירות 2015, נתניהו החליט להקדים את הבחירות המקדימות ולהבטיח את הנהגתו גם בבחירות לכנסת ה21. מכיוון שאף אחד לא הציב מועמדות מולו, הפריימריז בוטלו והוא נקבע כיו"ר המפלגה גם לבחירות הבאות.

ההצבעה על אישור הפריימריז לראשות הליכוד במרכז המפלגה, 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
ההחלטה על מועד הפריימריז אושרה. מרכז הליכוד, הערב/אתר רשמי

בתוך כך, ח"כ שרן השכל (הליכוד) כתבה הערב בחשבון הטוויטר שלה כי היא "סופגת איומים בניסיון להשפיע על החלטתי במי לתמוך בפריימריז לראשות הליכוד". זאת, בהמשך לדברים שאמר היום ח"כ סער, לפיו מופעלים "לחצים ברוטליים" על חברי ליכוד וראשי רשויות מקומיות שלא לתמוך בו בפומבי. השכל כתבה: "דעו לכם שזה לא מזיז לי את קצה הזרת! את החלטתי אקבל לפי מה שאני חושבת שטוב למדינה, למפלגה, ומה שיעזור לי לקדם את האידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבשמה נבחרתי! כך מצופה מכל נבחר ציבור!".

רוה"מ ודוד ביטן  במפגן התמיכה של הליכוד בו בגני התערוכה תל אביב 9 באוגוסט 2017. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
הורה לבטל את הפנייה, נתניהו וביטן/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

מוקדם יותר הושגה הסכמה לקיים את הפריימריז לראשות המפלגה בתאריך זה, בכפוף להיתכנות לוגיסטית, זאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ויריבו במפלגה ח"כ גדעון סער היו חלוקים בסוגיית מועד הפריימריז. ח"כ סער בירך על המועד שנקבע, והודה ליו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ. "אקיים קמפיין חיובי, נקי וענייני ואציג בו סדר יום לעתיד ישראל", הכריז סער. "יש צורך לאומי במפנה שיאפשר לסיים את המשבר הפוליטי המתמשך, להקים ממשלה חזקה ולאחד את עם ישראל".

עד כה, נתניהו פעל לקיים פריימריז בזק כבר ב-23 בדצמבר, בעוד סער דחף לקיימן במועד מאוחר יותר, בסוף החודש או בתחילת חודש ינואר. תאריך הבחירות לפריימריז צריך להיקבע במשותף ובהסכמה על ידי יו"ר התנועה ויו"ר המרכז ויובא לאישור מרכז הליכוד, ככל הנראה בשבוע הבא.

אחרי אישור תאריך הפריימריז, נתניהו יכנס מחר בבוקר במעונו בבלפור ישיבת תמיכה ראשונה לקראת הפריימריז לראשות המפלגה. לישיבה הוזמנו שרים, ח"כים, ראשי ערים ומועצות וראשי סניפים, במטרה להביע תמיכה בנתניהו בקרב מול גדעון סער. עד כה, רק שניים מחברי סיעת הליכוד התייצבו פומבית מאחורי סער - חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר. בשבועות האחרונים נתניהו החל במרתוני פגישות עם פעילים, חברי מרכז וראשי סניפים במטרה להיערך למירוץ מול סער.

(עדכון ראשון: 16:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully