וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכץ סיכמו: פריימריז לראשות הליכוד בששת השבועות הקרובים

24.11.2019 / 22:52

השניים סיכמו כי הבחירות המקדימות לתפקיד יו"ר המפלגה ייערכו עד סוף החודש הבא, אולם לא התייחסו ללוחות הזמנים של פיזור הכנסת. על פי ההערכות, קיום פריימריז בזק בשבועיים וחצי הקרובים כפי שדרש סער אינו אפשרי. סער: מברך על ההחלטה, קורא לקיימה לפני תום 21 הימים

צילום: דו"צ, עריכה: עמית שמחה

פריימריז לראשות הליכוד - כל הפרטים

  • נתניהו וח"כ כץ: פריימריז לראשות המפלגה יתקיימו תוך שישה שבועות
  • בשבוע הבא המרכז צפוי לאשר את הקפאת הרשימה, אם יהיו בחירות
  • לפי ההערכה, אין אפשרות טכנית ומשפטית לפריימריז בזק של סער
  • סער: מברך על ההחלטה, קורא לקיום הפריימריז לפני תום 21 הימים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ סיכמו הערב (ראשון) כי בהתאם לחוקת הליכוד, יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה בששת השבועות הקרובים. ההבנות לא כוללות התייחסות ללוחות הזמנים של פיזור הכנסת, אך לפי ההערכה אין אפשרות טכנית ומשפטית לקיים פריימריז בזק בשבועיים וחצי הקרובים כפי שדרש ח"כ גדעון סער. ביום חמישי הבא מרכז הליכוד צפוי להתכנס כדי לאשר את הקפאת הרשימה לכנסת, אם יהיו בחירות.

ח"כ סער בירך על הסכמת ראש הממשלה לקיום פריימריז להנהגת התנועה. בחשבון הטוויטר צייץ כי הוא "חוזר על קריאתי מאמש לקיימם במסגרת הזמנים (לפני תום '21 הימים') שתאפשר מניעת בחירות שלישיות". נתניהו לא הסכים לדרישה של סער לקיים פריימריז בזק אלא רק לקיים פריימריז לראשות התנועה כמתבקש מחוקת הליכוד במידה ויהיו בחירות.

כבר בשבוע שעבר סיכמו השניים על הקפאת הפריימריז לרשימה ונפגשו היום שוב ברקע הצעתו של סער. עם זאת, לא הוחלט על הקדמת כינוס המרכז כך שמבחינת לוחות הזמנים אין למעשה כל היתכנות ליוזמת סער לקיים פריימריז כבר ב-21 היום הקרובים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 24 בנובמבר 2019. רויטרס
פריימריז לראשות המפלגה ייערכו בעוד שישה שבועות. נתניהו/רויטרס

בכירים בליכוד אמרו כי ליוזמת סער גם אין היתכנות משפטית. לפי חוות דעת של היועץ המשפטי של הליכוד אבי הלוי, אין עילה לקיים בחירות לראשות הליכוד בתקופת ה-21 יום שעד פיזור הכנסת ה-22. לפי חוקת הליכוד, יו"ר המפלגה הוא המועמד היחיד להרכבת ממשלה, ובאוקטובר האחרון מרכז הליכוד קיבל החלטה שקובעת שנתניהו הוא המועמד היחיד להרכבת ממשלה במהלך כל הכנסת ה-22.

לדברי הלוי, "כל עוד לא מוצו ההליכים להרכבת הממשלה ה-35 ולא התקיימו הנסיבות בהן הכנסת ה-22 התפזרה לפני תום תקופה כהונתה והבחירות לכנסת ה-23 לא הוקדמו, לא קמה עילה לקיים בחירות לראשות הליכוד במהלך כהונת הכנסת ה-22". הלוי אף קבע שמרכז הליכוד לא מוסמך לקבוע מועד כזה.

עוד בוואלה!

"מתואם עם השמאל", "חגג עם שמפניות": עימות בין ברקת לסער

לכתבה המלאה
גדעון סער, מטה מפלגת הליכוד בתל אביב 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
אין היתכנות משפטית להצעתו לקיים פריימריז בזק. סער/ראובן קסטרו

לפי הצעת ההחלטה, שאושרה באוקטובר במרכז הליכוד, נתניהו הוא מועמד תנועת הליכוד לראשות הממשלה לכל כהונת הכנסת ה-22 והליכוד "יהיה שותף אך ורק לממשלה שבנימין נתניהו יעמוד בראשה, בין אם לכל תקופת כהונתה או לחלק מכהונתה במסגרת רוטציה". עם זאת, הצעת ההחלטה מקבעת את שלטונו של נתניהו רק למשך הכנסת ה-22; אם הכנסת תתפזר, לפי חוקת הליכוד, ייערכו פריימריז לראשות המפלגה ולרשימה, שגם מהן נתניהו מנסה להימנע.

סער נגד דוברות הליכוד: "היעדר מעצורים"

בתוך כך, ח"כ גדעון סער האשים הערב את דוברות הליכוד, המופעלת בידי אנשי נתניהו, בשימוש פסול במשאבי התנועה. זאת בעקבות ציוץ שצויץ נגדו אמש בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה. סער כתב בטוויטר כי "משאבי התנועה (כדוגמת דוברות הליכוד), הממומנים ממיסי חבריה, אינם אמורים לשמש להשתלחויות בנבחרי התנועה. פסול ומעיד על היעדר מעצורים".

יועצו של נתניהו, יונתן אוריך, המשמש גם כדובר הליכוד צייץ אמש בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה כי "מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות".

(עדכון 21:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully